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APEC SME Leaders Workshop on SME Policies
Affirm
Affirm solemnly
Affirmation
Affirmative duty of care
Affirmative obligation
Committee for SMEs and Crafts
Committee of Governmental SME Experts
Committee of National SME Experts
Duty of affirmative action
Duty of affirmative care
EBIC
European Business and Innovation Centre
European Observatory for SMEs
Make a solemn affirmation
Obligation of affirmative action
SMB
SME
SMEs
SMF
SMUs
Small & medium business
Small and medium business
Small and medium enterprise
Small and medium firm
Small and medium-sized business
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized undertakings
Small and mid-sized business
Small and mid-sized enterprise
Small business
Small or medium enterprise
Small or medium firm
Small or medium-sized business
Small or medium-sized enterprise
Small to medium sized business
Solemn affirmation
Solemnly affirm

Vertaling van "smes affirms " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Committee for SMEs and Crafts | Committee of Governmental SME Experts | Committee of National SME Experts

Comité pour les PME et l'artisanat


make an oath, affidavit or solemn affirmation [ swear an oath, affidavit or solemn affirmation | take or make an oath, affidavit, declaration or solemn affirmation | take an oath, affidavit or affirmation ]

faire un serment, un affidavit, une déclaration ou une affirmation solennelle [ faire un serment, affidavit, déclaration ou affirmation solennelle ]


make a solemn affirmation [ solemnly affirm | affirm solemnly | affirm ]

faire une affirmation solennelle [ faire une déclaration solennelle | affirmer solennellement | faire une affirmation ]


APEC SME Leaders Workshop on SME Policies

Atelier des dirigeants de PME de l'APEC sur les politiques des PME


affirmative obligation | obligation of affirmative action | duty of affirmative action

obligation de faire


affirmation | solemn affirmation

affirmation solennelle


affirmative duty of care | duty of affirmative care

devoir positif de diligence


small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


small and medium enterprise | SME | small and medium-sized business | SMB | small and medium business | small and mid-sized enterprise | small and mid-sized business | small & medium business | small and medium firm | SMF | small or medium enterprise | small or medium firm | small to medium sized business

petite et moyenne entreprise | PME | petite ou moyenne entreprise


small business | small or medium enterprise | small or medium-sized business | small or medium-sized enterprise | SME

petite ou moyenne entreprise | petite et moyenne entreprise | PME | petite entreprise | PE
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
41. Reiterates that the number of requests for fine reduction on account of inability to pay has increased, particularly from ‘mono-product’ undertakings and SMEs; affirms once again that a system of delayed and/or split payments could be considered as an alternative to fine reduction in order to avoid putting undertakings out of business;

41. répète que le nombre de demandes visant à réduire le montant d'une amende pour incapacité de paiement a augmenté, particulièrement en ce qui concerne les entreprises "mono-produit" et les PME; affirme à nouveau qu'un système de paiements différés et/ou scindés pourrait constituer une solution alternative à la réduction des amendes en vue de ne pas contraindre les entreprises à cesser leurs activités;


41. Reiterates that the number of requests for fine reduction on account of inability to pay has increased, particularly from ‘mono-product’ undertakings and SMEs; affirms once again that a system of delayed and/or split payments could be considered as an alternative to fine reduction in order to avoid putting undertakings out of business;

41. répète que le nombre de demandes visant à réduire le montant d'une amende pour incapacité de paiement a augmenté, particulièrement en ce qui concerne les entreprises "mono-produit" et les PME; affirme à nouveau qu'un système de paiements différés et/ou scindés pourrait constituer une solution alternative à la réduction des amendes en vue de ne pas contraindre les entreprises à cesser leurs activités;


The funding co-operation with the EIB, a major development financing institution further affirms K-Rep Banks’ continued ability to partner with leading local and international financiers to extend funding to the microfinance and SME customers, who are crucial players in driving Kenya’s economic growth.

Cette coopération financière avec une institution de financement du développement d’importance majeure telle que la BEI témoigne de la capacité de K-Rep Bank à s'associer durablement à des bailleurs de fonds locaux et internationaux de premier plan pour mettre des ressources à la disposition des PME et des clients de la microfinance, des acteurs essentiels de la croissance économique du Kenya.


15. Calls on the Commission to apply the principle of affirmative action in favour of SMEs, and to take steps to help to: create companies electronically; appropriately simplify the regulatory environment; promote SME access to finance during the first years of existence via Risk Capital or 'Business Angel' formulas: enhance the roles of the EIB and EIF; increase SME access to ITC, acknowledging that the gap in competitiveness between the EU and the USA is found not only in high-technology sectors but also in distribution channels and the retail sector; promote structures of cooperation and foster their internationalisation by adopti ...[+++]

15. invite la Commission à appliquer le principe d'actions positives en faveur des PME et à prendre des dispositions pour contribuer aux actions suivantes: créer des entreprises par voie électronique; simplifier de façon appropriée l'environnement réglementaire; favoriser, pendant leurs premières années d'existence, l'accès des PME aux financements, via des formules "capitaux à risques" ou "investisseurs individuels" (business angels); renforcer le rôle de la BEI et du FEI; améliorer l'accès des PME aux TIC, compte tenu du fait que la cause de l'écart de compétitivité entre l'Union européenne et les États-Unis est à rechercher non se ...[+++]


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15. Calls on the Commission to apply the principle of affirmative action in favour of SMEs, and to take steps to help to: create companies electronically; appropriately simplify the regulatory environment; promote SME access to finance during the first years of existence via Risk Capital or 'Business Angel' formulae; enhance the roles of the EIB and EIF; increase SME access to ITC, acknowledging that the gap in competitiveness between the EU and the USA is found not only in high-technology sectors but also in distribution channels and in the retail sector; promote cooper ...[+++]

15. invite la Commission à appliquer le principe d'actions positives en faveur des PME et à prendre des dispositions pour contribuer aux actions suivantes: créer des entreprises par voie électronique; simplifier de façon appropriée l'environnement réglementaire; favoriser, pendant leurs premières années d'existence, l'accès des PME aux financements, via des formules "capitaux à risques" ou "investisseurs individuels" (business angels); renforcer le rôle de la BEI et du FEI; améliorer l'accès des PME aux TIC, compte tenu du fait que la cause de l'écart de compétitivité entre l'Union européenne et les États-Unis est à rechercher non se ...[+++]


15. Calls on the Commission to apply the principle of affirmative action in favour of SMEs, and to take steps to help to: create companies electronically; appropriately simplify the regulatory environment; promote SME access to finance during the first years of existence via Risk Capital or 'Business Angel' formulae; enhance the roles of the EIB and EIF; increase SME access to ITC, acknowledging that the gap in competitiveness between the EU and the USA is found not only in high-technology sectors but also in distribution channels and in the retail sector; promote cooper ...[+++]

15. invite la Commission à appliquer le principe d'actions positives en faveur des PME et à prendre des dispositions pour contribuer aux actions suivantes: créer des entreprises par voie électronique; simplifier de façon appropriée l'environnement réglementaire; favoriser, pendant leurs premières années d'existence, l'accès des PME aux financements, via des formules "capitaux à risques" ou "investisseurs individuels" (business angels); renforcer le rôle de la BEI et du FEI; améliorer l'accès des PME aux TIC, compte tenu du fait que la cause de l'écart de compétitivité entre l'Union européenne et les États-Unis est à rechercher non se ...[+++]


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