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APEC SME Leaders Workshop on SME Policies
Ad Hoc Policy Group on SMEs
Apply strategic thinking
Carry out strategic research
Carrying out strategic research
Committee for SMEs and Crafts
Committee of Governmental SME Experts
Committee of National SME Experts
Complete strategic research
Construct strategic charts
Construct strategic maps
Create strategic maps
D Strat HR
Design strategic maps
Director Business and Renewal Support
Director Re-engineering and Renewal Support
Director Strategic Human Resource Analysis
Director Strategic Human Resources
Director Strategic Human Resources Coordination
EBIC
EU OSH Strategic Framework 2014-2020
European Business and Innovation Centre
European Observatory for SMEs
Move strategically
Oversee strategic research
PLG-SMEs
SALT I Interim Agreement
SALT I agreement
SMEs
SMUs
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized undertakings
Strategic Arms Limitation Treaty
Strategic thinking and it's implementation
Think strategically

Traduction de «smes in strategic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
carrying out strategic research | oversee strategic research | carry out strategic research | complete strategic research

effectuer des recherches stratégiques


Committee for SMEs and Crafts | Committee of Governmental SME Experts | Committee of National SME Experts

Comité pour les PME et l'artisanat


strategic thinking and it's implementation | think strategically | apply strategic thinking | move strategically

appliquer un raisonnement stratégique


construct strategic maps | design strategic maps | construct strategic charts | create strategic maps

créer des cartes stratégiques


Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium-sized Enterprises [ PLG-SMEs | Ad Hoc Policy Level Group on Small and Medium Enterprises | Ad Hoc Policy Group on SMEs ]

Groupe spécial d'intervention sur les petites et moyennes entreprises [ GSIPME | Groupe spécial d'intervention sur les PME ]


APEC SME Leaders Workshop on SME Policies

Atelier des dirigeants de PME de l'APEC sur les politiques des PME


EU Occupational Safety and Health Strategic Framework 2014-2020 | EU OSH Strategic Framework 2014-2020 | EU Strategic Framework on Health and Safety at Work 2014-2020

cadre stratégique de l'Union européenne en matière de santé et de sécurité au travail pour la période 2014-2020


Interim Agreement Between The United States of America and The Union of Soviet Socialist Republics on Certain Measures With Respect to the Limitation of Strategic Offensive Arms | Interim Agreement between the USA and the USSR on Certain Measures with Respect to the Limitation of Strategic Offensive Arms | Strategic Arms Limitation Treaty | SALT I agreement [Abbr.] | SALT I Interim Agreement [Abbr.]

Accord intérimaire entre les Etats-Unis d'Amérique et l'Union des Républiques socialistes soviétiques relatif à certaines mesures concernant la limitation des armes offensives stratégiques | Accord intérimaire entre les USA et l'URSS sur certaines mesures relatives à la limitation des armements stratégiques offensifs | Accord intérimaire SALT I | Accord SALT I


small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

petites et moyennes entreprises [ CEEI | Centre européen d'entreprise et d'innovation | Observatoire européen des PME | PME ]


Director Strategic Human Resources [ D Strat HR | Director Strategic Human Resources Coordination | Director Strategic Human Resource Analysis | Director Business and Renewal Support | Director Re-engineering and Renewal Support ]

Directeur - Ressources humaines stratégiques [ DRH Strat | Directeur - Coordination stratégique des ressources humaines | Directeur - Analyse stratégique des ressources humaines | Directeur - Soutien des activités et du renouveau | Directeur - Réingénierie et soutien du renouveau ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
11. Calls on the Commission to continue taking into account the specific nature and situation of SMEs and micro-enterprises when revising the strategic framework in order to help these companies meet the objectives set as regards health and safety in the workplace; highlights that the SME concept covers approximately 99 % of all companies in its current form; calls on the Commission and the Member States to increase the efforts to collect reliable data on actual OSH implementation in micro and small enterprises;

11. appelle la Commission à continuer de prendre en considération la nature et la situation particulières des PME et des microentreprises lors de la révision du cadre stratégique, afin d'aider ces entreprises dans la réalisation des objectifs fixés en matière de santé et de sécurité au travail; souligne que les PME, sous leur forme actuelle, représentent environ 99 % de l'ensemble des entreprises; invite la Commission et les États membres à intensifier leurs efforts afin de collecter des données fiables sur la mise en œuvre réelle d ...[+++]


12. Considers that a holistic strategy for trade finance, aimed at fostering internationalisation of SMEs, is urgently needed; believes that the EU should promote and support incentives to develop SMEs in strategic sectors in a proactive fashion, especially in the case of high-value-added manufacturing activities that offer a competitive edge over emerging economies as well as high-quality jobs for European citizens; stresses the need, therefore, to identify promising niche markets and foster their development;

12. considère qu'une stratégie globale de financement du commerce visant à promouvoir l'internationalisation des PME s'impose d'urgence; estime que l'UE devrait promouvoir et soutenir les incitations à développer les PME des secteurs stratégiques de façon proactive, en particulier pour les activités à forte valeur ajoutée offrant un avantage compétitif face aux économies émergentes ainsi que des emplois de qualité pour les citoyens européens; souligne dès lors la nécessité d'identifier les marchés de niche prometteurs et de favoriser leur croissance;


Takes the view that that while the Communication does try to address the difficulties faced by SMEs in identifying foreign business opportunities, it does not emphasise sufficiently that providing SMEs with guidance, suggestions and incentives to internationalise is a desirable path of public action; believes that the EU, again in concert with the Member States, should support and promote incentives to develop SMEs in strategic sectors in a proactive fashion by adding value to already existing initiatives, especially when it concerns high-value-added and technologically advanced manufacturing activities offering a competitive edge over ...[+++]

estime que, si cette communication tente effectivement d'aborder les difficultés rencontrées par les PME pour identifier les débouchés économiques à l'étranger, elle n'insiste pas suffisamment sur le fait qu'il est souhaitable que les pouvoirs publics fournissent aux PME des conseils, des suggestions et des incitations en matière d'internationalisation; estime que l'Union, de concert une fois encore avec les États membres, devrait soutenir et promouvoir la mise en place d'incitations au développement des PME dans des secteurs stratégiques selon une démarche volontariste en apportant une valeur ajoutée aux initiatives existantes, en part ...[+++]


8. Takes the view that that while the Communication does try to address the difficulties faced by SMEs in identifying foreign business opportunities, it does not emphasise sufficiently that providing SMEs with guidance, suggestions and incentives to internationalise is a desirable path of public action; believes that the EU, again in concert with the Member States, should support and promote incentives to develop SMEs in strategic sectors in a proactive fashion by adding value to already existing initiatives, especially when it concerns high-value-added and technologically advanced manufacturing activities offering a competitive edge ov ...[+++]

8. estime que, si cette communication tente effectivement d'aborder les difficultés rencontrées par les PME pour identifier les débouchés économiques à l'étranger, elle n'insiste pas suffisamment sur le fait qu'il est souhaitable que les pouvoirs publics fournissent aux PME des conseils, des suggestions et des incitations en matière d'internationalisation; estime que l'Union, de concert une fois encore avec les États membres, devrait soutenir et promouvoir la mise en place d'incitations au développement des PME dans des secteurs stratégiques selon une démarche volontariste en apportant une valeur ajoutée aux initiatives existantes, en p ...[+++]


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11. Considers that although the Communication does try to address the difficulties faced by SMEs in identifying foreign business opportunities, it does not emphasise sufficiently that providing SMEs with guidance, suggestions and incentives to internationalise is a desirable path of public action; believes that the EU, again in concert with Member States, should support and promote incentives to develop SMEs in strategic sectors in a proactive fashion by adding value to already existing initiatives, especially when it concerns high-value-added and technologically advanced manufacturing activities offering a competitive edge over emergin ...[+++]

11. considère que, si cette communication tente effectivement d'aborder les difficultés rencontrées par les PME pour identifier les débouchés économiques à l'étranger, elle n'insiste pas suffisamment sur le fait qu'il est souhaitable que les pouvoirs publics fournissent aux PME des conseils, des suggestions et des incitations en matière d'internationalisation; estime que l'Union, de concert une fois encore avec les États membres, devrait soutenir et promouvoir la mise en place d'incitations au développement des PME dans des secteurs stratégiques selon une démarche volontariste en apportant une valeur ajoutée aux initiatives existantes, ...[+++]


9. Points out that in the current circumstances where insufficient access to appropriate sources of risk capital, particularly in the early stages, continues to be one of the most significant constraints on the creation and development of growth-oriented firms, the Commission’s Action Plan on improving access to finance for SMEs places a lot of emphasis on venture capital as a possible mode of growth finance; underlines, nonetheless, that this kind of funding is adequate only for a small number of SMEs and that bank loans still const ...[+++]

9. indique que, dans les circonstances actuelles, où un accès insuffisant aux sources de capital-risque reste, en particulier au début, l'un des principaux obstacles à la création et au développement d'entreprises orientées vers la croissance, le plan d'action de la Commission sur l'amélioration de l'accès des PME au financement insiste fortement sur le capital-risque comme mode possible de financement de la croissance; souligne néanmoins que ce type de financement ne convient qu'à un nombre limité de PME, que les prêts bancaires restent une source importante de financement et que des solutions devraient être développées par le secteur privé; souligne, dans ce contexte, la nécessité de favoriser d'autres ...[+++]


All actions under the “Capacities” programme are in heavy demand, notably those supporting research for SMEs and SME associations. The realisation of 44 priority infrastructure projects of strategic European interest identified by the 'European Strategic Forum on Research Infrastructures' (ESFRI) are limited by a lack of Community and national resources.

La réalisation des 44 projets d'infrastructures prioritaires d'intérêt stratégique pour l'Europe retenus par le forum stratégique européen sur les infrastructures de recherche (ESFRI) est freinée par le manque de ressources communautaires et nationales.


The Strategic Guidelines outline a number of activities focusing on SME growth, including improving access to finance for SMEs and potential entrepreneurs, facilitating technological transfer or investment in poles of excellence linking SMEs to research and technological institutions.

Les Lignes directrices stratégiques présentent un certain nombre d’activités qui mettent l’accent sur la croissance des PME, y inclus l’amélioration de l’accès au financement des PME et des entrepreneurs potentiels, la facilitation du transfert de technologie ou bien les investissements dans des pôles d’excellence regroupant des PME et des institutions technologiques et de recherche.


Furthermore, a positive correlation between SME's strategic focus and their socially responsible activities can be established: SMEs focussing on innovation, quality and growth also score higher on current or future social engagement.

En outre, une corrélation positive entre la priorité stratégique des PME et leurs activités socialement responsables peut être établie: les PME axées sur l'innovation, la qualité et la croissance sont aussi plus présentes dans leur engagement social présent ou à venir.


All actions under the “Capacities” programme are in heavy demand, notably those supporting research for SMEs and SME associations. The realisation of 44 priority infrastructure projects of strategic European interest identified by the 'European Strategic Forum on Research Infrastructures' (ESFRI) are limited by a lack of Community and national resources.

La réalisation des 44 projets d'infrastructures prioritaires d'intérêt stratégique pour l'Europe retenus par le forum stratégique européen sur les infrastructures de recherche (ESFRI) est freinée par le manque de ressources communautaires et nationales.


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