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AA
AAU
Air pollution vehicle regulations
Assigned amount
Assigned amount unit
CERC
Cap-and-trade system
Carbon credit
Carbon emission reduction credit
Carbon market
Chimney sweep's cancer
Chimney sweeps'cancer
Discard soot from the sweeping process
Dispose soot
Dispose soot from sweeping process
Dispose soot from the sweeping process
ETS
Emission allowance
Emission quota
Emission regulations
Emission standards
Emission trading
Emission trading scheme
Emission trading system
Emissions trading
International emissions trading
Laser brands
Laser types
Legal requirements for emissions
Marketable emission permit
Negotiable pollution permit
Radiation emission categories
Radiation emission varieties
Scrotal cancer
Scrotal epithelioma
Scrotal soot cancer
Soot blower
Soot emission
Soot number
Soot remover
Soot wart
Tradable emission entitlements
Tradeable discharge permit
Tradeable emission permit
Transferable emission permit

Vertaling van "soot emission " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


dispose soot | dispose soot from sweeping process | discard soot from the sweeping process | dispose soot from the sweeping process

éliminer la suie issue d’opérations de ramonage


chimney sweep's cancer | chimney sweeps'cancer | scrotal cancer | scrotal epithelioma | scrotal soot cancer | soot wart

cancer des ramoneurs | cancer du scrotum des ramoneurs


soot blower | soot remover

appareil de ramonage | ramoneur


emission trading [ cap-and-trade system | carbon market | emissions trading | emission trading scheme | emission trading system | ETS | international emissions trading ]

échange de droits d'émission [ bourse du carbone | commerce des droits d'émission | échange de quotas d'émission | marché des émissions | négociation des droits d'émission ]


tradeable emission permit [ marketable emission permit | negotiable pollution permit | tradeable discharge permit | transferable emission permit | tradable emission entitlements(UNBIS) ]

permis de pollution négociable


emission allowance [ AA | AAU | assigned amount | assigned amount unit | carbon credit | carbon emission reduction credit | CERC | emission quota ]

quota d'émission [ crédit d'émission de carbone | crédit d'émission de CO2 | crédit de carbone | unité de quantité attribuée | UQA ]




air pollution vehicle regulations | emission regulations | emission standards | legal requirements for emissions

normes sur les émissions


radiation emission categories | radiation emission varieties | laser brands | laser types

types de laser
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
All these methods for reducing sulphur oxide emissions also reduce nitrogen oxide and black carbon (soot) emissions.

Toutes ces méthodes de réduction des émissions d'oxydes de soufre permettraient également de réduire les émissions d'oxyde d'azote et de carbone-suie.


67. Requests the EU and its Member States to propose, as part of the ongoing IMO work on a mandatory Polar Code for shipping, that soot emissions and heavy fuel oil be regulated specifically; in the event that such negotiations do not bear fruits, requests the Commission to put forward proposals on rules for vessels calling at EU ports subsequent to, or prior to, journeys through Arctic waters, with a view to imposing a strict regime limiting soot emissions and the use and carriage of heavy fuel oil;

67. souhaite que l'Union et ses États membres proposent, dans le cadre des travaux en cours à l'OMI en vue d'un code maritime obligatoire dans les eaux polaires, de réglementer spécifiquement les émissions de suies et les fiouls lourds; demande à la Commission, si jamais les négociations sur ce sujet n'aboutissaient pas, de présenter des propositions de règles pour les navires relâchant dans les ports européens après, ou avant, des déplacements dans les eaux arctiques afin d'imposer un régime strict limitant les émissions de suies, ainsi que l'usage ou le transport de fiouls lourds;


67. Requests the EU and its Member States to propose, as part of the ongoing IMO work on a mandatory Polar Code for shipping, that soot emissions and heavy fuel oil be regulated specifically; in the event that such negotiations do not bear fruits, requests the Commission to put forward proposals on rules for vessels calling at EU ports subsequent to, or prior to, journeys through Arctic waters, with a view to imposing a strict regime limiting soot emissions and the use and carriage of heavy fuel oil;

67. souhaite que l'Union et ses États membres proposent, dans le cadre des travaux en cours à l'OMI en vue d'un code maritime obligatoire dans les eaux polaires, de réglementer spécifiquement les émissions de suies et les fiouls lourds; demande à la Commission, si jamais les négociations sur ce sujet n'aboutissaient pas, de présenter des propositions de règles pour les navires relâchant dans les ports européens après, ou avant, des déplacements dans les eaux arctiques afin d'imposer un régime strict limitant les émissions de suies, ainsi que l'usage ou le transport de fiouls lourds;


66. Requests the EU and its Member States to propose, as part of the ongoing IMO work on a mandatory Polar Code for shipping, that soot emissions and heavy fuel oil be regulated specifically; in the event that such negotiations do not bear fruits, requests the Commission to put forward proposals on rules for vessels calling at EU ports subsequent to, or prior to, journeys through Arctic waters, with a view to imposing a strict regime limiting soot emissions and the use and carriage of heavy fuel oil;

66. souhaite que l'Union et ses États membres proposent, dans le cadre des travaux en cours à l'OMI en vue d'un code maritime obligatoire dans les eaux polaires, de réglementer spécifiquement les émissions de suies et les fiouls lourds; demande à la Commission, si jamais les négociations sur ce sujet n'aboutissaient pas, de présenter des propositions de règles pour les navires relâchant dans les ports européens après, ou avant, des déplacements dans les eaux arctiques afin d'imposer un régime strict limitant les émissions de suies, ainsi que l'usage ou le transport de fiouls lourds;


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Emissions of nitrogen oxides (NOx), aerosols and their precursors (soot and sulphate) and increased cloudiness in the form of persistent linear contrails and induced-cirrus cloudiness are also contributing to climate change.

Les émissions d'oxydes d'azote (NOx), les aérosols et leurs précurseurs (suie et sulfate) ainsi que la nébulosité accrue due à la persistance de traînées de condensation linéaires et à la couverture nuageuse des cirrus induits contribuent également au changement climatique.


It is primarily Europe’s soot emissions that are responsible for the significantly faster melting of the ice in the Arctic – they are borne there by the wind.

Ce sont principalement les émissions de suie de l’Europe qui sont responsables de la fonte significativement plus rapide des glaces dans l’Arctique – elles y sont emportées par le vent.


Sulphate and soot particles have a much smaller direct effect compared with other aircraft emissions.

Par rapport aux autres émissions des aéronefs, les particules de sulfate et de suie ont un effet direct beaucoup moins important.


SO2 and NOx emissions oxidise in the atmosphere to form sulphate and nitrate particles, which along with emissions of primary particles (such as soot and dust) result in fine particles which can harm human health [13].

[13] En 1998, les substances qui ont le plus contribué à la pollution atmosphérique ont été le NOx (52 %) et le SO2 (24 %), contre 11 % seulement pour les particules primaires.


Whereas the scope of Directive 70/220/EEC was expanded by Directive 83/351/EEC in order to cover certain categories of vehicle equipped with compression ignition (´diesel') engines, without, however, laying down specific emission requirements for those engines; whereas only soot emissions are covered by Directive 72/306/EEC (10); whereas, however, with a view to improved protection of public health, it is necessary to restrict the overall particulate pollutant emissions from engines of this type; whereas it is appropriate to lay down limit values for particulate pollutant emissions which correspond to the state of the art with regard ...[+++]

considérant que la directive 83/351/CEE étend le champ d'application de la directive 70/220/CEE aux véhicules de certaines catégories équipés de moteurs à allumage par compression ( moteur diesel ) sans cependant que des dispositions aient été arrêtées pour les émissions spécifiques de ces moteurs; que seules les émissions de suie sont couvertes par la directive 72/306/CEE ( 10 ); que, pour mieux protéger la santé publique, il importe cependant de limiter les émissions totales de particules polluantes de ces moteurs; qu'il convient ...[+++]


If and when people think of coal they think of soot, of miners with blackened faces, of harmful emissions that would damage our already fragile environment.

Lorsqu'on pense au charbon, on pense à la suie, à des mineurs au visage noirci, à des émissions nocives pour notre environnement déjà fragile.


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