Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Absence from school
Agricultural day release school
Agricultural school
Agricultural technical school
Attendance at school
CAIS
Canadian Accredited Independent Schools
Class attendance
Compensatory education
Country farm institute
Curriculum Evaluation Standards for School Mathematics
Demonstration school
Education for highly gifted children
Educational institution
Experimental school
Farm school
Laboratory school
Observation school
Practice school
Promote cultural collections in schools
Promote cultural venue in schools
Promote culture in schools
Promote schools as a cultural venue
Review Committee on School Accommodation Standards
SEAL Canada
School
School absence
School attendance
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education
Standard school record card
Standards in Excellence and Learning in Canada
Teaching institution
Truancy

Vertaling van "standards for schools " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Curriculum Evaluation Standards for School Mathematics

Curriculum Evaluation Standards for School Mathematics


Review Committee on School Accommodation Standards

Comité de révision des normes sur l'espace dans les écoles


standard school record card

livret scolaire de modèle identique


educational institution [ school | teaching institution ]

établissement d'enseignement [ école | établissement scolaire ]


school attendance [ absence from school | attendance at school | class attendance | school absence | truancy ]

fréquentation scolaire [ absence scolaire | assiduité aux cours | fréquentation au cours | présence des élèves ]


demonstration school | experimental school | laboratory school | observation school | practice school

école d'application | école de stage pratique | école expérimentale


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


agricultural day release school | agricultural school | agricultural technical school | country farm institute | farm school

école professionnelle d'agriculture


promote culture in schools | promote schools as a cultural venue | promote cultural collections in schools | promote cultural venue in schools

promouvoir un site culturel dans les écoles


Canadian Accredited Independent Schools [ CAIS | Standards in Excellence and Learning in Canada | SEAL Canada ]

Canadian Accredited Independent Schools [ CAIS | Standards in Excellence and Learning in Canada | SEAL Canada ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Actions include events such as special "food weeks" during which children are familiarised with healthy eating, and the organisation and supervision by parents of a "walking bus" to school.Tiger Kids is aimed at both pre-school and school aged children in four regions of Germany, and seeks to establish a quality standard for obesity prevention.

Entre autres événements, des semaines spéciales de l'alimentation sont organisées, au cours desquelles l'enfant apprend les bonnes habitudes alimentaires, ou encore une «marche vers l'école», en remplacement du bus, est organisée sous la supervision des parents.Tigers kids est destiné aux enfants en âge préscolaire et scolaire de quatre régions allemandes et s'emploie à établir une norme de qualité pour la prévention de l'obésité.


This should be complemented with external monitoring mechanisms such as national or regional school evaluations and/or large-scale student assessments.Moving from a 'checklist' approach focused on formal compliance with rules and procedures, to a supportive approach focused on school development raises standards and improves learning outcomes

Cette démarche doit être complétée par des mécanismes de suivi externes, tels que des évaluations scolaires nationales ou régionales et/ou des examens d’évaluation des élèves à grande échelle.Le fait de passer d'une approche basée sur une liste de points à vérifier, axée sur le respect formel de règles et de procédures, à une démarche coopérative axée sur le développement scolaire a pour effet d’élever les normes et d’améliorer les résultats d’apprentissage


Promote healthy environments, especially in schools, pre-schools and sport facilities, by encouraging the supply of healthy dietary options based on nutritional standards, addressing excessive access to and intake of salt, saturated fats, trans fatty acids and sugar, as well as frequent consumption or consumption in high amounts of sugar sweetened and/or caffeinated soft drinks and encouraging children and adolescents to be physically active on a regular basis.

promouvoir des environnements sains, notamment dans les écoles, les lieux d’accueil préscolaire et les installations sportives, en favorisant l’offre d’une alimentation saine fondée sur les normes nutritionnelles, en réduisant la présence et la consommation excessives de sel, de graisses saturées, d’acides gras trans et de sucre, en s’attaquant à la consommation fréquente, ou en quantités importantes, de boissons sans alcool édulcorées et/ou caféinées et en encourageant les enfants et les adolescents à pratiquer régulièrement une activité physique.


24. Further, asks Member States, local entities and school authorities to monitor and to improve the quality and nutritional standards of school and kindergarten meals including by means of specific training and guidelines for catering staff, quality control of caterers and guidelines for healthy food in canteens; underlines the importance of adapting portion sizes to needs and including fruit and vegetables in these meals; asks for more nutrition education on a balanced diet and encourages a move away from the sale of foods and bev ...[+++]

24. invite en outre les États membres, les autorités locales et les autorités scolaires à surveiller et à améliorer la qualité et les normes nutritionnelles des repas dans les écoles et dans les jardins d'enfants par le biais notamment de formations spécifiques et de consignes au personnel chargé de la restauration, en contrôlant la qualité des services de restauration et en établissant des orientations propres à assurer une alimentation saine dans les cantines; souligne à quel point il est important d'adapter le volume des portions offertes et de veiller à ce que les repas contiennent des fruits et des légumes; demande une intensifica ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. Further, asks Member States, local entities and school authorities to monitor and to improve the quality and nutritional standards of school and kindergarten meals including by means of specific training and guidelines for catering staff, quality control of caterers and guidelines for healthy food in canteens; underlines the importance of adapting portion sizes to needs and including fruit and vegetables in these meals; asks for more nutrition education on a balanced diet and encourages a move away from the sale of foods and bev ...[+++]

24. invite en outre les États membres, les autorités locales et les autorités scolaires à surveiller et à améliorer la qualité et les normes nutritionnelles des repas dans les écoles et dans les jardins d'enfants par le biais notamment de formations spécifiques et de consignes au personnel chargé de la restauration, en contrôlant la qualité des services de restauration et en établissant des orientations propres à assurer une alimentation saine dans les cantines; souligne à quel point il est important d'adapter le volume des portions offertes et de veiller à ce que les repas contiennent des fruits et des légumes; demande une intensifica ...[+++]


10. Calls on the Member States, local authorities and school authorities to bring the quality and nutritional standards of school food into line with present-day nutritional knowledge; calls for a balanced diet, tailored to needs, to be made available in accordance with this knowledge; urges that fresh fruit and vegetables be made available in vending machines and a wide range of dairy products provided; calls on the Member States to ensure that more school lesson slots are devoted to physical exercise;

10. demande aux États membres, aux collectivités territoriales locales et aux autorités scolaires d'adapter la qualité et le niveau nutritionnel des repas scolaires au savoir actuel en matière d'alimentation; réclame une offre alimentaire qui, tenant compte de ce savoir, soit équilibrée et adaptée aux besoins; insiste pour que des fruits et légumes frais soient proposés dans les automates, de même qu'un large éventail de produits laitiers; demande aux États membres de faire en sorte qu'un plus grand nombre d'heures soit consacré à l'exercice physique pendant les horaires scolaires;


This report asks Member States, local entities and school authorities to monitor and to improve the quality and nutritional standards of school meals.

Ce rapport demande aux États membres, aux entités locales et aux autorités scolaires de contrôler et d’améliorer la qualité et les normes nutritionnelles des repas scolaires.


All Member States recognise the importance of education, and most have set goals that generally go beyond the minimum standard of primary school completion set forth in the EU Framework, covering a broader spectrum of education from pre-school[12] to secondary and even tertiary education.

Tous les États membres reconnaissent l’importance de l’éducation et la plupart d’entre eux ont fixé des objectifs qui vont généralement au-delà de l’exigence minimale d’achèvement du cycle d’enseignement primaire prévue par le Cadre de l’UE, en prévoyant un éventail plus large de formations allant de l’enseignement préscolaire[12] à l’enseignement secondaire, voire supérieur.


It is therefore essential to provide the highest standard of initial education, induction and continuing professional development for teaching staff and school heads, backed up by the necessary educational and professional support services.

Il est donc essentiel que le personnel enseignant et les directions d'écoles reçoivent une formation initiale du plus haut niveau, soient guidés lorsqu'ils entrent en service et puissent continuer à se former par la suite en bénéficiant du soutien éducatif et professionnel nécessaire.


We have to make sure that the schools can deliver them and I am quite sure that what is contained in this report is one of the ways that we can help raise the standards in schools.

Nous devons nous assurer que les écoles peuvent les former et je suis convaincu que les propositions contenues dans ce rapport constituent un moyen, pour nous d'améliorer le niveau des écoles.


w