6. The Council emphasizes the importance of vocational education and training policies along the lines indicated above and agrees that Member States' policies should include the following aims, in line with national systems and traditions: (a) promoting investment in vocational education and training which will specifically lead to relevant, recognized or validated qualifications; (b) developing close links between school-based and enterprise-based vocational training, as coherent vocational education and training programmes in schools and enterprises are well calculated to ensure relevant training and qualifications; (c) providing better opportunities for disadvantaged young people and adults, where appropriate, to take advantage of reco
...[+++]gnized up-to- date practical vocational training, which will improve their chances of joining the labour market; (d) developing co-operation between the national and local authorities, employers and unions, enterprises and others, in accordance with national practice, on the overall updating of qualifications and specifically on initiatives designed to increase further training offers; (e) including broad-based general subjects in the vocationally-oriented training system, for the purpose of fulfilling the broader qualification requirements of the future and strengthening the mobility of the workforce; (f) improving the quality of vocational education and training, especially by improving training of trainers; (g) strengthening vocational education systems through improved guidance services, with a view to enhancing the awareness and motivation of individuals; (h) strengthening innovation and applied research, with a view to supporting modernization, adaptability and quality in vocational education and training; (i) strengthening the European dimension in initial and continuing training, in order to facilitate the mobility of young people and adults within the single market.6. Le Conseil souligne l'importance des politiques de formation professionnelle des jeunes établies selon les principes généraux indiqués ci-dessus et estime que les politiques des Etats membres devraient viser les objectifs suivants, en tenant compte des systèmes et des traditions existant au niveau national : a) promouvo
ir l'investissement dans des formations professionnelles visant spécifiquement à l'acquisition de qualifications utiles, reconnues ou validées ; b) promouvoir des liens étroits entre la formation professionnelle acquise à l'école et la formation professionnelle acquise dans l'entreprise, car des programmes cohérents de
...[+++] formation professionnelle dans les écoles et les entreprises sont propres à garantir une formation et des qualifications utiles ; c) améliorer les possibilités pour les jeunes et les adultes défavorisés de tirer profit, le cas échéant, de formations professionnelles pratiques, actualisées et reconnues, qui augmentent leurs chances d'accéder au marché du travail ; d) développer la coopération entre les autorités nationales et locales, le patronat, les syndicats, les entreprises et d'autres parties en conformité avec la pratique nationale, pour la mise à jour générale des qualifications, en particulier en ce qui concerne les initiatives destinées à améliorer l'offre de formation continue ; e) inclure des cours généraux dans le système orienté vers la formation professionnelle, de manière à répondre aux besoins plus larges de qualification qui se manifesteront à l'avenir et à accroître la mobilité de la main-d'oeuvre ; f) améliorer la qualité de la formation professionnelle, en améliorant spécialement la formation des enseignants ; g) renforcer les systèmes de formation professionnelle grâce à une amélioration des services d'orientation, afin d'accroître la prise de conscience et la motivation de chacun ; h) intensifier l'innovation et la recherche appliquée en vue de contribuer à la modernisation, à la capacité d'adaptation et à ...