Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community language teaching
E-teaching environment
Educational curriculum
Educational materials
Ex cathedra course
Formal course
Home language teaching
Lead-through programming
Lead-through teaching
Leadthrough programming
Lecture course
Mastery teaching
Minority language teaching
Mother tongue teaching
Online teaching environment
Professor
Programming with a hand-held device
School curriculum
School materials
School subjects
Subjects taught
Targeted teaching
Teach box
Teach gun
Teach pendant
Teach pendant programming
Teach-through-telling course
Teach-through-telling lecture
Teacher
Teaching aid
Teaching box
Teaching by objectives
Teaching curriculum
Teaching equipment
Teaching materials
Teaching pendant
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching programmes
Teaching staff
Teaching-by-telling course
Telecontrol teaching
Training curriculum
Training programmes
Virtual teaching environment

Traduction de «teaching concerns » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
teach pendant | teaching pendant | teaching box | teach box | teach gun

boîtier de commande | pupitre de commande | boîtier d'apprentissage | boîtier de programmation | pupitre de programmation | pendant d'apprentissage


Recommendation concerning the Status of Higher-Education Teaching Personnel

Recommandation concernant le statut du personnel enseignant de l'enseignement supérieur


e-teaching environment [ online teaching environment | virtual teaching environment ]

environnement d'enseignement virtuel [ environnement d'enseignement en ligne ]


lecture course [ formal course | teach-through-telling lecture | teaching-by-telling course | teach-through-telling course | ex cathedra course ]

cours magistral [ cours ex cathedra | cours magistral ex cathedra ]


mastery teaching | targeted teaching | teaching by objectives

pédagogie par objectifs | PPO | pédagogie de la réussite | pédagogie du succès | pédagogie de maîtrise | enseignement par objectifs


lead-through programming | leadthrough programming | lead-through teaching | programming with a hand-held device | telecontrol teaching | teach pendant programming

apprentissage par un dispositif de commande manuelle | apprentissage par télécommande


teaching materials [ educational materials | school materials | teaching aid | teaching equipment(UNBIS) ]

matériel d'enseignement [ équipement éducatif | matériel éducatif | matériel scolaire | moyen d'enseignement ]


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

programme d'enseignement [ programme de formation | programme éducatif | programme scolaire ]


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

enseignant [ instituteur | personnel enseignant | professeur ]


community language teaching | home language teaching | minority language teaching | mother tongue teaching

enseignement de la langue maternelle
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Promoting the intercultural dimension of teaching concerns many actions of the programme and stands as a particularly important objective when it comes to school education and the challenge of facing up to the spread of violence and racism currently afflicting our societies.

La promotion de la dimension interculturelle de l'enseignement concerne, quant à elle, un grand nombre d'actions du programme. Elle constitue un objectif particulièrement important, au niveau de l'éducation scolaire, face au développement des phénomènes de violence et de racisme qui affectent nos sociétés.


As far as objectives are concerned actions A, B and C seek to improve the quality of language teaching in Europe, action D to develop language teaching tools and tools for assessing language skills, while action E is intended to encourage young people to learn and use other languages.

En termes d'objectifs : les actions A, B et C visent à améliorer la qualité de l'enseignement des langues en Europe. L'action D se propose de développer des outils d'enseignement des langues et d'évaluation des compétences linguistiques. L'action E est destinée à encourager les jeunes à apprendre et utiliser d'autres langues.


Two are of particular concern here: generalised acquisition of new skills and the development of innovative approaches to teaching and learning, with particular emphasis on active user-based teaching methods or greater interaction between sectors and levels.

Deux d'entre eux méritent ici d'être soulignés: l'acquisition de nouvelles compétences pour tous, et le développement de l'innovation dans les méthodes utilisées pour apprendre et pour enseigner, méthodes caractérisées notamment par l'emploi de pédagogies actives centrées sur l'utilisateur ou par une plus grande perméabilité des frontières entre secteurs et des frontières entre niveaux..


whereas, while there have been improvements in results associated with attaining the ET 2020 higher education targets, concerns relating to efficiency of investments in education by the Member States, primary focus on quantitative indicators, teaching conditions, quality of learning, declining academic freedom, and scepticism concerning some aspects of the Bologna process and its implementation in some countries have been reported across the European Higher Education Area (EHEA).

considérant qu'en dépit d'une amélioration des résultats liés à la réalisation des objectifs d'ET 2020 pour le secteur de l'enseignement supérieur, des préoccupations ont été exprimées dans l'espace européen de l'enseignement supérieur en ce qui concerne l'efficacité des investissements réalisés par les États membres dans les systèmes éducatifs, la priorité accordée aux indicateurs qualitatifs, les conditions d'enseignement, la qualité de l'enseignement, le recul de la liberté académique, et le scepticisme concernant certains aspects du processus de Bologne et sa mise en œuvre dans certains pays.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
10. Stresses the importance of health and sexuality education, which must include teaching boys and girls about relationships based on gender equality, consent, respect and reciprocity, and teaching about women’s and girls’ rights, including those concerning reproductive and sexual health, as a way of preventing stereotypes and violence against women and girls;

10. souligne l'importance de l'éducation sur la santé et la sexualité qui doit inclure l'enseignement aux garçons et aux filles des relations basées sur l'égalité, le consentement, le respect et la réciprocité, ainsi que l'enseignement des droits des femmes et des filles, notamment en ce qui concerne la santé génésique et sexuelle, en tant qu'outil pour lutter contre les stéréotypes et la violence envers les femmes et les filles;


11. Recognises the importance of the ongoing participation of teachers in working and discussion groups relating to their teaching activity; believes that this work should be backed up by mentors and educational authorities; considers that participation in critical reflection activities concerning the teaching process should generate greater interest in teachers' work and thus improve their performance;

11. reconnaît qu'il est important que les enseignants participent régulièrement à des groupes de travail et de réflexion sur leur pratique de l'enseignement; considère que ces travaux devraient bénéficier du soutien de tuteurs et des autorités en matière d'enseignement; estime que, pour un enseignant, participer à des travaux de réflexion critique sur sa profession devrait se traduire par un regain d'intérêt pour son travail et, partant, par de meilleurs résultats;


11. Recognises the importance of the ongoing participation of teachers in working and discussion groups relating to their teaching activity; believes that this work should be backed up by mentors and educational authorities; considers that participation in critical reflection activities concerning the teaching process should generate greater interest in teachers' work and thus improve their performance;

11. reconnaît qu'il est important que les enseignants participent régulièrement à des groupes de travail et de réflexion sur leur pratique de l'enseignement; considère que ces travaux devraient bénéficier du soutien de tuteurs et des autorités en matière d'enseignement; estime que, pour un enseignant, participer à des travaux de réflexion critique sur sa profession devrait se traduire par un regain d'intérêt pour son travail et, partant, par de meilleurs résultats;


11. Recognises the importance of teachers' ongoing participation in working and discussion groups relating to their teaching activity; this work should be backed up by mentors and educational administrations; considers that participation in critical reflection activities concerning the teaching process should generate greater interest in teachers' work and thus improve their performance;

11. reconnaît qu'il est important que les enseignants participent régulièrement à des groupes de travail et de réflexion sur leur pratique de l'enseignement et que ces travaux bénéficient du soutien de tuteurs et du système d'enseignement; estime que, pour un enseignant, participer à des travaux de réflexion critique sur sa profession se traduit systématiquement par un regain d'intérêt pour son travail et, partant, par de meilleurs résultats;


Suggestions for the benchmarks to be used under the Open Method of Coordination include: the socio-economic status of the pupils concerned, whether or not they are from a migrant background; the completion of studies (compulsory education) by pupils, whether or not they are from a migrant background; the proportion of teaching staff from a migrant background; the intercultural skills of the teaching staff; the education system’s capacity to allow social mobility; the promotion of multilingualism in the public education system; a ...[+++]

Parmi les critères de référence à utiliser dans le cadre de la Méthode ouverte coordination, sont par exemple suggérés les suivants: le statut socio-économique des personnes originaires ou non de l’immigration; l’achèvement des études (scolarité obligatoire); la proportion d’enseignants issus de l’immigration; les compétences interculturelles du corps enseignant; la perméabilité sociale du système scolaire; la promotion du multilinguisme dans le système éducatif public; l’ouverture du système éducatif à tous les enfants et les jeunes, etc.


(a) has signed a training, teaching, research or further training agreement, possibly approved by the competent authority of the Member State concerned in accordance with its regulations or administrative practice, to carry out research or a period of teaching or training, or to take part in an exchange and cooperation programme at a public- or private-sector training, secondary education or research establishment accredited or financed by a Member State in accordance with its regulations or administrative practice;

(a) avoir signé une convention de formation, d'enseignement, de recherche ou de perfectionnement, le cas échéant, agréée par l'autorité compétente de l'État membre concerné au sens de sa réglementation ou de sa pratique administrative, pour effectuer des recherches, dispenser un enseignement ou une formation ou participer à un programme d'échanges et de coopération auprès d'un organisme de formation, d'un établissement d'enseignement secondaire ou d'un institut de recherche, public ou privé, agréé ou financé par un État membre au sens de sa réglementation ou de sa pratique administrative;


w