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Aircraft weight analyst
Drop weight test
Empty weight
Engineer weight master
Engineering-weight computer
Falling weight test
High test weight
Impact sensitivity test
Increase of weight
Increase of weights
Inertial test weight
Mathematician
Progress of the loading
Scale test car
Tare
Tare weight
Test car
Test weight
Test weight car
Unladen weight
Unloaded weight
Weight analyst
Weight engineer
Weight progression
Weights engineer
Weights-control engineer

Vertaling van "test weight " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE








scale test car [ test car | test weight car ]

wagon d'épreuve des balances [ wagon étalon | wagon-étalon ]


scale test car | test car | test weight car

wagon-étalon


drop weight test | falling weight test | impact sensitivity test

essai au mouton de choc


weight engineer | weights engineer | aircraft weight analyst | weight analyst | weights-control engineer | engineer weight master | engineering-weight computer | mathematician

aérotechnicien | aérotechnicienne | mathématicien du vol | mathématicienne du vol | analyste du vol | mathématicien analyste | mathématicienne analyste | mathématicien de l'aéronautique | mathématicienne de l'aéronautique | ingénieur des poids | ingénieure des poids | ingénieur en constructions aéronautiques | ingénieure en constructions aéronautiques | ingénieur en aéronautique | ingénieure en aéronautique | aérodynamiste


tare | unladen weight | unloaded weight | empty weight | tare weight

poids à vide


increase of weights (1) | increase of weight (2) | progress of the loading (2) | weight progression (2)

progression de poids
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(a) the vehicles of each subconfiguration have the same test weight, GVWR and GCWR, and the work factor and target value are calculated assuming a curb weight equal to two times the test weight minus the GVWR; or

a) les véhicules de chaque sous-configuration de véhicule ont la même masse à l’essai, le même PNBV, le même PNBC et que le facteur de travail et la valeur cible sont calculés en supposant une masse en état de marche égale à deux fois la masse à l’essai moins le PNBV;


83. When a weight that has a marked weight set out in column I of an item in a table to sections 84 to 88 is tested for in-service limits of error in relation to a local standard weight, the weight is considered to be within the in-service limits of error if its actual weight determined by the test

83. Lors d’un essai portant sur les marges de tolérance en service comparativement à un poids étalon local, le poids désigné dont la valeur est indiquée dans la colonne I du tableau des articles 84 à 88 est considéré comme étant dans les marges de tolérance en service si son poids réel déterminé par l’essai n’est :


82. When a weight that has a marked weight set out in column I of an item in a table to sections 84 to 88 is tested for acceptance limits of error in relation to a local standard weight, the weight is considered to be within the acceptance limits of error if its actual weight determined by the test

82. Lors d’un essai portant sur les marges de tolérance à l’acceptation comparativement à un poids étalon local, le poids désigné dont la valeur est indiquée dans la colonne I du tableau des articles 84 à 88 est considéré comme étant dans les marges de tolérance à l’acceptation si son poids réel déterminé par l’essai n’est :


(3) Detailed weight calculations showing the differences of weight and centres of gravity may be used in lieu of the inclining test required by subsection (2), in respect of a surface or self-elevating mobile offshore platform of a design that is identical with regard to hull form and arrangement to that of a platform for which an inclining test has been carried out, if the accuracy of the calculations is confirmed by a deadweight survey.

(3) Des calculs de poids détaillés montrant les différences de poids et de centres de gravité peuvent être utilisés au lieu de l’essai d’inclinaison exigé par le paragraphe (2), pour la plate-forme mobile au large des côtes soit de surface, soit auto-élévatrice, dont la coque est de conception identique, en ce qui a trait à sa forme et à son aménagement, à une plate-forme ayant subi un essai d’inclinaison, si la précision des calculs est confirmée par une étude de port en lourd.


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For the Hershberger Bioassay, the dose is expressed as weight of test chemical per unit body weight of test animal per day (e.g. mg/kg body weight/day).

Dans le bioessai de Hershberger, la dose est exprimée en poids de substance d'essai par unité de poids corporel de l'animal expérimental par jour (mg/kg de poids corporel/jour).


For the Uterotrophic Bioassay, the dose is expressed as weight of test chemical per unit body weight of test animal per day (e.g. mg/kg body weight/day).

Dans le bioessai utérotrophique, la dose est exprimée en poids de substance d'essai par unité de poids corporel de l'animal d'expérience par jour (mg/kg de poids corporel/jour).


33. Because toxicity may decrease the body weight of treated groups relative to the control group, the body weight on the first day of test chemical administration could be used as the statistical covariate, not the body weight at necropsy.

33. La toxicité étant susceptible de réduire le poids corporel dans les groupes traités par rapport à celui du groupe témoin, il faut utiliser comme covariable statistique le poids corporel au premier jour d'administration de la substance de l'essai et non le poids corporel à l'autopsie.


1.8.1. For each test the impactor shall be fitted with new foam cut from one of up to four consecutive sheets of Confor™ foam flesh material, or equivalent, produced from the same batch of manufacture (cut from one block or bun of foam), provided that foam from one of these sheets was used in the dynamic certification test and the individual weights of these sheets are within ±2 % of the weight of the sheet used in the certification test.

1.8.1. Pour chaque essai, l’élément de frappe est recouvert d’une à quatre nouvelles feuilles consécutives de matériau de chair en mousse Confor™, ou d’un matériau équivalent, produites à partir du même lot de fabrication (découpées d’un bloc ou d’une boule de mousse), pour autant que la mousse d’une de ces feuilles ait été utilisée dans l’essai d’homologation dynamique et que les poids individuels de ces feuilles se situent dans une fourchette de ±2 % du poids de la feuille utilisée dans l’essai d’homologation.


It may be Red Spring Wheat with a certain percentage of protein and moisture, a certain test weight, falling number, et cetera, without going into minute detail.

Il peut s'agir de blé roux de printemps avec un certain pourcentage de protéines et d'humidité, un certain poids précis, un indice de chute, et cetera, sans entrer dans les menus détails.


1.3. where the vehicle submitted for type approval is fitted with a retarder, other than an engine brake, identical to a retarder which has already been tested under the following conditions: 1.3.1. in a test carried out on a gradient of at least 6 % (Type II test) or of at least 7 % (Type II A test), this retarder has, on its own, stabilised the speed of a vehicle with a maximum weight at the time of testing at least equal to the maximum weight of the vehicle submitted for type approval;

1.3. Le véhicule considéré est équipé d'un ralentisseur, autre que le frein moteur, identique à un ralentisseur déjà contrôlé dans les conditions ci-après: 1.3.1. ce ralentisseur a stabilisé seul, lors d'un essai effectué sur une pente d'au moins 6 % (essai du type II) ou d'au moins 7 % (essai du type II bis), un véhicule dont le poids maximal lors de l'essai est au moins égal au poids maximal du véhicule à réceptionner;




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'test weight' ->

Date index: 2024-08-04
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