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Alcoholic hallucinosis
Autistic disorder Infantile autism
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
DC scheme
Define an approach to your fight dicipline
Define costume material
Define costume materials
Define your approach for the fight discipline
Define your fight discipline approach
Defined contribution pension scheme
Defined contribution retirement scheme
Defined contribution scheme
Defining contrast
Defining costume materials
Defining length
Defining length of schema
Defining relation
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Help achieve an artistic vision
Help define an artistic vision for the programmer
Help the programmer define an artistic vision
Help the programmer define the vision of an artist
Jealousy
Kanner's syndrome
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis
Psychosis NOS
Specify costume materials

Vertaling van "that—to define " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
define your approach for the fight discipline | define your fight discipline approach | define an approach to your fight dicipline | define an approach to your fight discipline in the performing arts

définir une approche de sa discipline de combat


defined contribution pension scheme | defined contribution retirement scheme | defined contribution scheme | DC scheme [Abbr.]

régime à cotisations définies


define costume material | defining costume materials | define costume materials | specify costume materials

définir les matières de costumes


help define an artistic vision for the programmer | help the programmer define the vision of an artist | help achieve an artistic vision | help the programmer define an artistic vision

aider le responsable de la programmation à définir une vision artistique


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


defining length | defining length of schema

longueur de définition du schéma


defining contrast | defining relation

contrast déterminant


Definition: A heterogeneous group of disorders that share the characteristic of an onset in childhood but otherwise differ in many respects. Some of the conditions represent well-defined syndromes but others are no more than symptom complexes that need inclusion because of their frequency and association with psychosocial problems, and because they cannot be incorporated into other syndromes.

Définition: Groupe hétérogène de troubles qui ont en commun la caractéristique d'un début dans l'enfance, mais qui diffèrent par ailleurs sur de nombreux points. Certains constituent des syndromes nettement définis, alors que d'autres ne sont que de simples associations de symptômes; ces derniers doivent toutefois être répertoriés, d'une part en raison de leur fréquence et de leur association avec une altération du fonctionnement psychosocial, d'autre part parce qu'ils ne peuvent pas être inclus dans d'autres syndromes.


Definition: A type of pervasive developmental disorder that is defined by: (a) the presence of abnormal or impaired development that is manifest before the age of three years, and (b) the characteristic type of abnormal functioning in all the three areas of psychopathology: reciprocal social interaction, communication, and restricted, stereotyped, repetitive behaviour. In addition to these specific diagnostic features, a range of other nonspecific problems are common, such as phobias, sleeping and eating disturbances, temper tantrums, and (self-directed) aggression. | Autistic disorder Infantile:autism | psychosis | Kanner's syndrome

Définition: Trouble envahissant du développement caractérisé par: a) un développement anormal ou altéré, manifeste avant l'âge de trois ans, avec b) une perturbation caractéristique du fonctionnement dans chacun des trois domaines psychopathologiques suivants: interactions sociales réciproques, communication, comportement (au caractère restreint, stéréotypé et répétitif). Par ailleurs, le trouble s'accompagne souvent de nombreuses autres manifestations non spécifiques, par exemple des phobies, des perturbations du sommeil et de l'alimentation, des crises de colère et des gestes auto-agressifs. | Autisme | Psychose | de la petite enfance ...[+++]


Cash Allotment that is not defined in the Cash Allotment table

Affectation de caisse non définie dans la table des affectations de caisse
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(a) any municipality, province, municipal or provincial board, commission, corporation or other authority that levies and collects a real property tax or a frontage or area tax pursuant to an Act of the legislature of a province, (b) any council of a band within the meaning of the Indian Act that levies and collects a real property tax or a frontage or area tax pursuant to an Act of Parliament, (c) any band within the meaning of the Cree-Naskapi (of Quebec) Act, chapter 18 of the Statutes of Canada, 1984, that levies and collects a tax on interests in Category IA land or Category IA-N land as defined in that Act, (d) the Council within t ...[+++]

a) Municipalité ou province, organisme municipal ou provincial, ou autre autorité qui, sous le régime d'une loi provinciale, lève et perçoit un impôt foncier ou un impôt sur la façade ou sur la superficie; b) conseil de la bande - au sens de la Loi sur les Indiens - qui, sous le régime d'une loi fédérale, lève et perçoit un impôt foncier ou un impôt sur la façade ou sur la superficie; c) bande - au sens de la Loi sur les Cris et les Naskapis du Québec, chapitre 18 des Statuts du Canada de 1984 - qui lève et perçoit un impôt sur les droits sur les terres de catégorie IA ou IA-N, au sens de cette loi; d) le conseil - au sens de la Loi s ...[+++]


(65) In order to ensure the provision of certain information for monitoring the rail market, to define certain details of the network statement, to define the direct costs of a train service, to define certain criteria for noise-differentiated infrastructure charges, to define certain criteria for a temporary reduction for ETCS, to define certain criteria of a performance scheme, to set out the details of the criteria to be followed regarding the setting up of requirements with regard to applicants, to define the schedule for the process of allocating capacity, to define the details of the regulatory accounts to be provided to the regula ...[+++]

(65) Afin de garantir la notification de certaines informations permettant de surveiller le marché ferroviaire, de fixer certains détails du document de référence du réseau, de déterminer les coûts directs des services ferroviaires, de fixer certains critères de différenciation des redevances d'infrastructure en fonction du bruit, de délimiter certains critères visant à réduire temporairement la redevance d'infrastructure pour les trains équipés de l'ECTS, de définir certains critères en vue d'un système d'amélioration des performances, de régler les détails des critères à suivre quant à l'élaboration des règles à imposer aux candidats, de fixer le calendrie ...[+++]


‘financial counterparty’ means an undertaking established in the Union which is an authorised investment firm as set out in Directive 2004/39/EC, an authorised credit institution as defined in Directive 2006/48/EC, an authorised insurance undertaking as defined in Directive 73/239/EEC, an authorised assurance undertaking as defined in Directive 2002/83/EC, an authorised reinsurance undertaking as defined in Directive 2005/68/EC, an authorised UCITS as defined in Directive 2009/65/EC, an authorised institution for occupational retirement provision as defined in Directive 2003/41/EC or an authorised alternative investment fund as defined i ...[+++]

«contrepartie financière», une entreprise établie dans l'Union, qui est une entreprise d'investissement agréée au sens de la directive 2004/39/CE, un établissement de crédit agréé au sens de la directive 2006/48/CE, une entreprise d'assurance agréée visée par la directive 73/239/CEE, une entreprise d'assurance-vie agréée visée par la directive 2002/83/CE, une entreprise de réassurance agréée visée par la directive 2005/68/CE, un OPCVM agréé au sens de la directive 2009/65/CE, une institution de retraite professionnelle agréée visée par la directive 2003/41/CE ou un fonds d'investissement alternatif agréé visé par la directive 2011/61/UE; ...[+++]


(6) 'financial counterparty' means investment firms as set out in Directive 2004/39/EC, credit institutions as defined in Directive 2006/48/EC, insurance undertakings as defined in Directive 73/239/EEC, assurance undertakings as defined in Directive 2002/83/EC, reinsurance undertakings as defined in Directive 2005/68/EC, undertakings for collective investments in transferable securities (UCITS) as defined in Directive 2009/65/EC, institutions for occupational retirement provision as defined in Directive 2003/41/EC and alternative investment funds managers as defined in Directive 2010/./EU;

(6) "contrepartie financière", une entreprise d’investissement au sens de la directive 2004/39/CE, un établissement de crédit au sens de la directive 2006/48/CE, une entreprise d’assurance visée par la directive 73/239/CEE, une entreprise d’assurance visée par la directive 2002/83/CE, une entreprise de réassurance visée par la directive 2005/68/CE, un organisme de placement collectif en valeurs mobilières (OPCVM) au sens de la directive 2009/65/CE, une institution de retraite professionnelle visée par la directive 2003/41/CE ou un gestionnaire de fonds d’investissement alternatif visé par la directive 2010/./UE;


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(6) 'financial counterparty' means an undertaking established in the Union which is an authorised investment firm as set out in Directive 2004/39/EC, an authorised credit institution as defined in Directive 2006/48/EC, an authorised insurance undertaking as defined in Directive 73/239/EEC, an authorised assurance undertaking as defined in Directive 2002/83/EC, an authorised reinsurance undertaking as defined in Directive 2005/68/EC, an authorised UCITS as defined in Directive 2009/65/EC, an authorised institution for occupational retirement provision as defined in Directive 2003/41/EC or an authorised alternative investment fund as defin ...[+++]

(6) «contrepartie financière», une entreprise établie dans l'Union, qui est une entreprise d’investissement agréée au sens de la directive 2004/39/CE, un établissement de crédit agréé au sens de la directive 2006/48/CE, une entreprise d’assurance agréée visée par la directive 73/239/CEE, une entreprise d’assurance-vie agréée visée par la directive 2002/83/CE, une entreprise de réassurance agréée visée par la directive 2005/68/CE, un OPCVM agréé au sens de la directive 2009/65/CE, une institution de retraite professionnelle agréée visée par la directive 2003/41/CE ou un fonds d’investissement alternatif agréé visé par la directive 2011/61 ...[+++]


1. This Regulation shall apply to credit ratings that are intended for use for regulatory purposes or otherwise by credit institutions as defined in Directive 2006/48/EC, investments firms as defined in Directive 2004/39/EC of the European Parliament and of the Council , insurance undertakings subject to Council Directive 73/239/EEC , assurance undertakings as defined in Directive 2002/83/EC of the European Parliament and of the Council , reinsurance undertakings as defined in Directive 2005/68/EC of the European Parliament and the Council , undertakings for collective investment in transferable securities (UCITS) as defined in Directive ...[+++]

1. Le présent règlement s'applique aux notations de crédit qui sont destinées à être utilisées à des fins réglementaires ou à d'autres fins par les établissements de crédit au sens de la directive 2006/48/CE, par les entreprises d'investissement au sens de la directive 2004/39/CE du Parlement européen et du Conseil, par les entreprises d'assurance non-vie au sens de la directive 73/239/CEE du Conseil, par les entreprises d'assurance vie au sens de la directive 2002/83/CE du Parlement européen et du Conseil, par les entreprises de réassurance au sens de la directive 2005/68/CE du Parlement européen et du Conseil, par les organismes de pla ...[+++]


Policies to combat poverty should take the following into consideration: (i) An integrated, long-term approach The need for an integrated, long-term approach concerning all development instruments forming a part of a consistent strategy, as provided for in Article 130v and the second paragraph of Article C of the Treaty on European Union (ii) Priorities The necessary priority to be given in this field to the least- advanced countries and the most deprived sections of the population of the developing countries (iii) Political nature The political and economic nature of the causes of poverty (iv) Dialogue on policies The importance of the dialogue on policies between the authorities of donor countries and the authorities of recipient countrie ...[+++]

Les politiques de lutte contre la pauvreté doivent prendre en compte les considérations suivantes : i) Approche intégrée et de long terme La nécessité d'une approche intégrée et de long terme, concernant l'ensemble des instruments de développement dans le cadre d'une stratégie cohérente, telle que prévue à l'article 13O V et au deuxième alinéa de l'article C du Traité sur l'Union Européenne. ii) Priorités La nécessaire priorité à donner dans ce domaine aux pays les moins avancés et aux couches les plus défavorisées de la population des PVD. iii) Nature politique La nature politique aussi bien qu'économique des causes de la pauvreté. iv) ...[+++]


This conference : "COMETT II : a new challenge for UETPs" is an integral part of the preparatory work being undertaken for the launch of COMETT II. The Commission proposes to examine and analyse the experience acquired in the three years of COMETT I with the assembled operational actors, to establish what will be the main components of the regional and sectoral UETP network to be developed in COMETT II. The main objectives of the Conference can be defined as follows : to take stock of the existing situation in the light of the first two years of operation and to define guidelines for the future development of the UETPs : - models for t ...[+++]

Cette conférence : "COMETT II : un nouveau défi pour les UAEF" fait partie intégrante du travail de préparation entrepris pour le lancement de COMETT II. La Commission propose d'examiner et d'analyser l'expérience acquise au cours des trois années de fonctionnement de COMETT I avec les opérateurs réunis et d'établir ce que seront les principaux éléments du réseau régional et sectoriel UAEF à développer dans le cadre de COMETT II. Les principaux objectifs de la conférence peuvent se définir comme suit : * faire l'état de la situation actuelle en tenant compte des deux premières années de fonctionnement et définir les orientations pour l ...[+++]


The salient features of the arrangements to be rolled over are the following: - maximum aid rate 40% of eligible product development costs as defined in Annex II to the Community framework for aid to research and development ( OJ C 83/1986) - ( exception: 50% for projects involved with the development of organic products as defined in Regulation 2092/91 or where the value of the applicant's own work (ineligible for aid under this scheme) represents a substantial part of project costs); - 100% of the aid must be reimbursed upon any commercial exploitation of the results of the development work; - the scheme is primarily aimed at SMEs as ...[+++]

Les principaux aspects des dispositions à reconduire sont les suivants : - taux maximum de l'aide fixée à 40 % des coûts éligibles de mise au point des produits, définis à l'annexe II du cadre communautaire d'appui pour l'aide à la recherche et au développement (JO n° C 83/1986) - (dérogation : 50 % pour des projets relatifs à la mise au point de produits biologiques conformément au règlement 2092/91 ou lorsque la valeur du travail personnel du demandeur (inéligible en vertu du présent régime) représente une part significative des coûts du projet); - l'aide doit être remboursée intégralement en cas d'une quelconque exploitation commerciale des résultats des travaux de développement; - le régime vise principalement les PME ...[+++]


lays down the general rules governing Community support for rural development, financed by the EAFRD, established by Regulation No 1290/2005; defines the objectives to which rural development policy is to contribute; defines the strategic context for rural development policy, including the method for fixing the Community strategic guidelines for rural development policy and the national strategy plans; defines the priorities and measures for rural development; lays down rules on partnership, programming, evaluation, financial management, monitoring and control on the basis of responsibilities shared between the Member States and the ...[+++]

établit les règles générales pour le soutien communautaire en faveur du développement rural financé par le FEADER institué par le règlement (CE) n° 1290/2005; définit les objectifs auxquels la politique de développement rural doit contribuer; définit le cadre stratégique dans lequel s'inscrit la politique de développement rural, y compris la méthode à suivre pour établir les orientations stratégiques de la Communauté pour la politique de développement rural et les plans stratégiques nationaux; définit les priorités et les mesures de développement rural; établit les règles de partenariat, de programmation, d'évaluation, de gestion fin ...[+++]


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