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Alcoholic hallucinosis
CEGEP
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
College centre for technology transfer
College centre for the transfer of technology
College for the professional education of teachers
College of General and Professional Education
College of General and Vocational Education
College of Staff Representatives
College of education at the university
College of staff representatives of the EIB
College technology transfer centre
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
EIB Staff Representatives
General and Vocational College
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
The King's College
The King's University
The King's University College

Vertaling van "the college " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
College of Staff Representatives | College of staff representatives of the EIB | College of staff representatives of the European Investment Bank | EIB Staff Representatives

Collège des représentants du personnel | Collège des représentants du personnel de la Banque européenne d'investissement | Collège des représentants du personnel de la BEI | Représentants du personnel de la BEI


The King's University [ The King's University College | The King's College ]

The King's University [ TKUC | Université King's | The King's University College ]


Student Union of the Nova Scotia College of Art and Design Act [ An Act to Incorporate the Student Union of the Nova Scotia College of Art and Design ]

Student Union of the Nova Scotia College of Art and Design Act [ An Act to Incorporate the Student Union of the Nova Scotia College of Art and Design ]


An Act respecting certain transactions between the Society of Jesus, the corporation Le Collège des Jésuites and the corporation Le Collège Saint-Charles Garnier

Loi concernant certaines transactions entre la Compagnie de Jésus, la corporation Le Collège des Jésuites et la corporation Le Collège Saint-Charles Garnier


college technology transfer centre | college centre for technology transfer | college centre for the transfer of technology

centre collégial de transfert de technologie | CCTT | centre spécialisé


Chairman of the Steering Committee of the College of Commissioners-General

Président du Bureau du Collège des Commissaires-Généraux


college of education at the university

institut universitaire de pédagogie


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complications, on peut citer: les traumatismes, les fausses routes avec inhalation de vomissements, le delirium, ...[+++]


CEGEP | College of General and Vocational Education | College of General and Professional Education | General and Vocational College

cégep | collège d'enseignement général et professionnel


college for the professional education of teachers

collège de formation des enseignants
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As was the case on previous occasions, the College-to-College meeting was attended by the AU New Partnership for Africa's Development (NEPAD) Planning and Coordination Agency (NPCA) and was open to the African Regional Economic Communities (RECs)[I], the United Nations Economic Commission for Africa (UNECA), the African Development Bank (AfDB), and the European Investment Bank (EIB).

Comme par le passé, la réunion interorganisation a rassemblé les représentants de l’Agence de planification et de coordination du NEPAD (Agence du NEPAD), des Communautés économiques régionales (CER)[1], de la Commission économique pour l'Afrique (CEA), de la Banque africaine de développement (BAD) et de la Banque européenne d’investissement (BEI).


Remarks by High Representative / Vice-President Mogherini at the opening session of the African Union Commission and the European Commission College-to-College meeting, followed by Q/A at the Joint Press Conference

Remarques de la haute représentante et vice-présidente Mogherini lors de la séance d'ouverture de la réunion des collèges de la Commission de l'Union africaine et de la Commission européenne, suivie de la séance de questions et réponses lors de la conférence de presse conjointe


The resolution college's written arrangements and procedures should also include the necessary operational provisions to ensure that the college enables the resolution authorities to both coordinate their input to the supervisory college and to organise the analysis, consideration and evaluation of the input that the resolution authorities receive from the supervisory college.

Les modalités et procédures écrites du collège d'autorités de résolution devraient également inclure les dispositions opérationnelles nécessaires pour que le collège permette aux autorités de résolution à la fois de coordonner leurs contributions au collège d'autorités de surveillance et d'organiser l'analyse, l'examen et l'évaluation des contributions qu'elles reçoivent du collège d'autorités de surveillance.


In particular, the resolution college should recognise the need to establish flexible substructures within the resolution college to carry out college functions and ensure that members are able to contribute in an appropriate manner across each of the college's functions.

Le collège d'autorités de résolution devrait notamment reconnaître la nécessité de mettre en place en son sein des sous-structures souples pour lui permettre d'exercer ses fonctions et veiller à ce que ses membres soient en mesure de contribuer de manière appropriée à chacune de ces fonctions.


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4. Member States may, by mutual agreement of all the relevant parties, waive the requirement to establish a European resolution college if other groups or colleges, including a resolution college established under Article 88, perform the same functions and carry out the same tasks specified in this Article and comply with all the conditions and procedures, including those covering membership and participation in European resolution colleges, established in this Article and in Article 90.

4. Les États membres peuvent, par accord mutuel de toutes les parties concernées, exempter de l’exigence d’instaurer un collège d’autorités de résolution européennes si d’autres groupes ou collèges, y compris un collège d’autorités de résolution instauré en vertu de l’article 88, assument les mêmes fonctions et effectuent les mêmes tâches que celles visées au présent article et respectent toutes les conditions et procédures, y compris celles couvrant la qualité de membre et la participation à des collèges d’autorités de résolution européennes, établies au présent article et à l’article 90.


4. Member States may, by mutual agreement of all the relevant parties, waive the requirement to establish a European resolution college if other groups or colleges, including a resolution college established under Article 88, perform the same functions and carry out the same tasks specified in this Article and comply with all the conditions and procedures, including those covering membership and participation in European resolution colleges, established in this Article and in Article 90.

4. Les États membres peuvent, par accord mutuel de toutes les parties concernées, exempter de l’exigence d’instaurer un collège d’autorités de résolution européennes si d’autres groupes ou collèges, y compris un collège d’autorités de résolution instauré en vertu de l’article 88, assument les mêmes fonctions et effectuent les mêmes tâches que celles visées au présent article et respectent toutes les conditions et procédures, y compris celles couvrant la qualité de membre et la participation à des collèges d’autorités de résolution européennes, établies au présent article et à l’article 90.


Where the resolution authorities which are members of the resolution college are not the competent ministries, the competent ministries shall be members, in addition to the resolution authorities, of the resolution colleges and may attend meetings of the resolution colleges, in particular, where the issues to be discussed concern matters which may have implications for public funds.

Si les autorités de résolution membres du collège d’autorités de résolution ne sont pas les ministères compétents, ces derniers sont membres du collège en sus des autorités de résolution, et peuvent participer à des réunions du collège, notamment lorsque les points à examiner concernent des questions pouvant avoir des incidences sur les fonds publics.


having regard to the Court of Auditors’ report on the annual accounts of the European Police College for the financial year 2008, together with the College’s replies (1),

vu le rapport de la Cour des comptes sur les comptes annuels du Collège européen de police relatifs à l’exercice 2008, accompagné des réponses du Collège (1),


The Authority should therefore have full participation rights in colleges of supervisors with a view to streamlining the functioning of and the information exchange process in the colleges of supervisors and to foster convergence and consistency across colleges in the application of Union law.

L’Autorité devrait donc notamment jouir de tous les droits de participation aux collèges d’autorités de surveillance, en vue de rationaliser leur fonctionnement et l’échange d’informations en leur sein, et de promouvoir la convergence et la cohérence dans l’application de la législation de l’Union entre les collèges d’autorités de surveillance.


The Authority should therefore have full participation rights in colleges of supervisors with a view to streamlining the functioning of and the information exchange process in the colleges of supervisors and to foster convergence and consistency across colleges in the application of Union law.

L’Autorité devrait donc notamment jouir de tous les droits de participation aux collèges d’autorités de surveillance, en vue de rationaliser leur fonctionnement et l’échange d’informations en leur sein, et de promouvoir la convergence et la cohérence dans l’application de la législation de l’Union entre les collèges d’autorités de surveillance.


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