Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
3WT
Autistic disorder Infantile autism
Commission of Three Communities
Communicate using non-verbal language
Communicate via non-verbal language
Communicating using non-verbal language
Community language teaching
Community of French-Language Public Broadcasters
Community of French-Language Radio Broadcasters
Community of French-Language Radio Programmes
Home language teaching
Kanner's syndrome
Merging the three Community Treaties
Minority language teaching
Mother tongue teaching
NMT
NMTTRA
Psychosis
Three-way translation
Translation from one foreign language into another
Translation into an L2 from another L2 or from an L3
Translation not involving L1
Translation not involving mother tongue
Use body language

Vertaling van "three community languages " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Commission of Three Communities

Commission des trois communautés


Rural Women and Substance Abuse: Insights from a National Project in Three Communities

Les femmes en milieu rural et la consommation d'alcool et d'autres drogues : observations tirées d'un projet national dans trois collectivités


merging the three Community Treaties

fusion des trois traités instituant les Communautés européennes


Definition: A type of pervasive developmental disorder that differs from childhood autism either in age of onset or in failing to fulfil all three sets of diagnostic criteria. This subcategory should be used when there is abnormal and impaired development that is present only after age three years, and a lack of sufficient demonstrable abnormalities in one or two of the three areas of psychopathology required for the diagnosis of autism (namely, reciprocal social interactions, communication, and restricted, stereotyped, repetitive beh ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement, qui diffère de l'autisme infantile par l'âge de survenue ou parce qu'il ne répond pas à l'ensemble des trois groupes de critères diagnostiques d'un autisme infantile. Cette catégorie doit être utilisée pour classer un développement anormal ou altéré, se manifestant après l'âge de trois ans et ne présentant pas des manifestations pathologiques suffisantes dans un ou deux des trois domaines psychopathologiques nécessaires pour le diagnostic d'autisme (interactions sociales réciproques, communication, comportement restreint, stéréotypé et répétitif); il existe toutefois des anomalies caract ...[+++]


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one pre ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


Definition: A type of pervasive developmental disorder that is defined by: (a) the presence of abnormal or impaired development that is manifest before the age of three years, and (b) the characteristic type of abnormal functioning in all the three areas of psychopathology: reciprocal social interaction, communication, and restricted, stereotyped, repetitive behaviour. In addition to these specific diagnostic features, a range of other nonspecific problems are common, such as phobias, sleeping and eating disturbances, temper tantrums, ...[+++]

Définition: Trouble envahissant du développement caractérisé par: a) un développement anormal ou altéré, manifeste avant l'âge de trois ans, avec b) une perturbation caractéristique du fonctionnement dans chacun des trois domaines psychopathologiques suivants: interactions sociales réciproques, communication, comportement (au caractère restreint, stéréotypé et répétitif). Par ailleurs, le trouble s'accompagne souvent de nombreuses autres manifestations non spécifiques, par exemple des phobies, des perturbations du sommeil et de l'alimentation, des crises de colère et des gestes auto-agressifs. | Autisme | Psychose | de la petite enfance ...[+++]


communicating using non-verbal language | use body language | communicate using non-verbal language | communicate via non-verbal language

communiquer en employant un langage non verbal


three-way translation | translation from one foreign language into another | translation into an L2 from another L2 or from an L3 | translation not involving L1 | translation not involving mother tongue | 3WT [Abbr.] | NMT [Abbr.] | NMTTRA [Abbr.]

traduction tripolaire


community language teaching | home language teaching | minority language teaching | mother tongue teaching

enseignement de la langue maternelle


Community of French-Language Public Broadcasters [ Community of French-Language Radio Broadcasters | Community of French-Language Radio Programmes ]

Communauté des radios publiques de langue française [ CRPLF | Communauté radiophonique des programmes de langue française ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(13) The Commission's 1995 White Paper "Education, training, research: Teaching and learning: towards a learning society" established as its Objective Four proficiency for all in three Community languages. The Commission's 1996 Green Paper "Education, Training, Research: The obstacles to transnational mobility" concluded that "learning at least two Community languages has become a precondition if citizens of the European Union are to benefit from occupational and personal opportunities open to them in the single market".

(13) Le livre blanc de la Commission de 1995 intitulé "Éducation, formation, recherche: enseigner et apprendre - vers la société cognitive" fixait comme quatrième objectif la maîtrise de trois langues européennes par l'ensemble de la population; le livre vert de la Commission de 1996 intitulé "Éducation, formation, recherche: les obstacles à la mobilité transnationale" concluait que "l'apprentissage d'au moins deux langues communautaires est devenu une condition indispensable pour permettre aux citoyens de l'Union européenne de bénéf ...[+++]


These projects cover three major fields: language and communication audits, language learning or training tools, and dissemination projects in the field of languages.

Ces projets concernent trois domaines principaux: audits linguistiques et de communication, outils d'apprentissage ou de formation linguistique et projets de diffusion dans le domaine linguistique.


The year had three main elements: an information and communications campaign managed via an external communications company, EurO co-financed projects, selected as a result of a call for proposals managed in 2 selection rounds and the labelling of other activities which did not receive any funding from EU budgets, but which carried the identity of the European Year of Languages 2001 and which contributed to the achievement of its o ...[+++]

L'Année comportait trois volets : une campagne d'information et de communication, gérée par une société de communication indépendante, EurOM ; des projets cofinancés, sélectionnés à l'issue d'un appel à propositions et de deux cycles de sélection ; et enfin, la labellisation d'autres actions n'ayant pas bénéficié d'un financement communautaire, mais qui étaient porteuses de l'identité de l'Année européenne des langues 2001 et qui ont contribué à la réalisation de ses objectifs.


The press and communications campaign included direct support to NCBs and three specific press initiatives during the Year (the Eurobarometer survey, the co-financing of projects and the European Day of Languages).

La campagne de presse et de communication incluait une aide directe aux organes nationaux de coordination et trois initiatives de presse spécifiques pendant l'Année (l'enquête Eurobaromètre, le cofinancement de projets et la journée européenne des langues).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Regrets that it is still difficult for citizens to gain access to information held by EU institutions, the reason being that there is no common approach among the institutions geared to facilitate access to documents for citizens and based on complete transparency, communication and direct democracy; urges the EU institutions, bodies, offices and agencies to develop further a more proactive approach on transparency by proactively disclosing as many of their documents as possible, in the most simple, user-friendly and accessible way, by having documents translated upon request into other EU official ...[+++]

déplore que l'accès aux informations détenues par les institutions de l'Union reste difficile pour les citoyens, en raison de l'absence d'approche commune entre les institutions axée sur la facilitation de l'accès aux documents pour les citoyens, la transparence totale et effective, la communication et la démocratie directe; encourage les institutions, les organes, les bureaux et les agences de l'Union à adopter une approche plus volontaire de la transparence en rendant accessibles, de leur propre initiative, le plus grand nombre possible de documents en leur possession, d'une manière simple et à la portée du public, en garantissant leu ...[+++]


16. Regrets that the information presented by the EIB on its website appears in only three community languages; encourages the EIB to make the information presented on the website available in more Community languages;

16. déplore que les informations présentées par la BEI sur son site Internet n'apparaissent que dans trois langues communautaires; exhorte la BEI à présenter les informations sur le site Internet dans un plus grand nombre de langues communautaires;


15. Regrets that the information presented by the EIB on its web site appears in only three community languages; encourages the EIB to make the information presented on the web site available in more Community languages;

15. déplore que les informations présentées par la BEI sur son site Web n'apparaissent que dans trois langues communautaires, exhorte la BEI à présenter les informations sur le site Web dans un plus grand nombre de langues communautaires;


15. Regrets that the information presented by the EIB on its website appears in only three Community languages. Encourages the EIB to make the information presented on its web site available in more Community languages;

15. déplore que l'information présentée par la BEI sur sa page d'accueil ne soit disponible que dans trois langues communautaires et l'incite à fournir les informations présentées sur son site dans un plus grand nombre de langues communautaires;


15. Regrets that the information presented by the EIB on its website appears in only three Community languages. Encourages the EIB to make the information presented on its web site available in more Community languages;

15. déplore que l’information présentée par la BEI sur sa page d’accueil ne soit disponible que dans trois langues communautaires et l’incite (2 mots supprimés) à fournir les informations présentées sur son site dans un plus grand nombre de langues communautaires;


M. whereas, despite the Council resolution of March 1995 and despite the objectives of the European Year of Languages 2001, proficiency of all school-leavers in three Community languages unfortunately has not been achieved; whereas this is, in part, a consequence of the low priority attached to language teaching in the educational systems of a number of the Member States,

M. considérant qu'en dépit de la résolution du Conseil de mars 1995 et des objectifs de l'année européenne des langues 2001, l'objectif consistant pour tous les jeunes sortant de l'école à maîtriser trois langues communautaires n'a malheureusement pas été atteint et que cela est dû en partie à la faible priorité attachée à l'enseignement linguistique dans les systèmes pédagogiques d'un certain nombre d'États membres,


w