Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A too high hardening temperature leads to melting
Broader than the invention
CG too far forward
Centre of gravity too far forward
HELC
HPLC
HSLC
High out of the water
High performance liquid
High pressure liquid chromatography
High speed exit
High speed exit taxiway
High speed liquid
High speed turn-off
High-efficiency liquid
High-performance liquid
High-pressure liquid chromatography
High-speed exit
High-speed exit taxiway
High-speed liquid
High-speed turn-off
High-speed turn-off taxiway
I cannot speak too highly
MLC
Modern liquid
Of too broad a scope
Sewn too full
Sewn too high
Ski points too high
Too broadly worded
Too high in the water

Traduction de «too high » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


a too high hardening temperature leads to melting

des températures de trempe trop élevées provoquent une refusion partielle


high out of the water [ too high in the water ]

navire haut de franc-bord [ navire ayant trop de franc-bord ]






broader than the invention | of too broad a scope | too broadly worded

avec une rédaction trop ample/large


centre of gravity too far forward | CG too far forward

centrage trop à l'avant


A rare hereditary motor and sensory neuropathy characterized by intermediate motor median nerve conduction velocities (usually between 25 and 60 m/s). It presents with moderately severe, slowly progressive usual clinical features of Charcot-Marie-Too

maladie de Charcot-Marie-Tooth intermédiaire autosomique dominante C


high speed exit taxiway | high-speed exit taxiway | high speed exit | high-speed exit | high speed turn-off | high-speed turn-off | high-speed turn-off taxiway

sortie de piste à grande vitesse | sortie à grande vitesse


high-performance liquid | HPLC | HSLC | HELC | MLC | high performance liquid | high pressure liquid chromatography | high-pressure liquid chromatography | high speed liquid | high-speed liquid | high-efficiency liquid | modern liquid

chromatographie liquide à haute performance | CLHP | HPLC | chromatographie liquide haute performance | chromatographie liquide haute pression | chromatographie en phase liquide à haute pression | chromatographie à grande vitesse | chromatographie en phase liquide à haute résolution | chromatographie en phase liquide moderne | chromatographie en phase liquide sous haute pression
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The manufacturer shall demonstrate that use of the sensors referred to in point 6.1 and any other sensors on the vehicle, results in the activation of the driver warning system as referred to in point 3, the display of a message indicating an appropriate warning (e.g. “emissions too high — check urea”, “emissions too high — check AdBlue”, “emissions too high — check reagent”), and the driver inducement system as referred to in point 8.3, when the situations referred to in points 4.2, 5.4 or 5.5 occur.

Le constructeur démontre que l’utilisation des capteurs visés au point 6.1, ainsi que de tout autre capteur du véhicule, entraîne l’activation du système d’alerte du conducteur tel que visé au point 3, de l’affichage d’un message indiquant un avertissement approprié (signalant par exemple, des émissions excessives et demandant de contrôler le niveau d’urée/AdBlue/réactif) et du système d’incitation du conducteur visé au point 8.3, lorsque les situations visées aux points 4.2, 5.4 ou 5.5 surviennent.


6.2. The manufacturer shall demonstrate that use of these sensors and any other sensors on the vehicle, results in the activation of the driver warning system as referred to in section 3, the display of a message indicating an appropriate warning (e.g. ‘emissions too high — check urea’, ‘emissions too high — check AdBlue’, ‘emissions too high — check reagen’t)., and the driver inducement system as referred to in section 8.3, when the situations referred to in section 4.2, 5.4.or 5,5 occur.

6.2. Le constructeur démontre que l’utilisation de ces capteurs et de tout autre capteur du véhicule entraîne l’activation du système d’alerte du conducteur tel que visé au point 3, de l’affichage d’un message indiquant un avertissement approprié (signalant par exemple, des émissions excessives et demandant de contrôler le niveau d'urée/AdBlue/réactif) et du système d’incitation du conducteur visé au point 8.3, lorsque les situations visées aux points 4.2, 5.4 ou 5.5 surviennent.


In 2005, US total investment in venture capital in high-tech sectors was about three times the level invested in the EU.[12] US venture capitalists appear to be more successful at concentrating their investment on more advanced projects/technologies that are generating higher profits, while European research teams need to seek venture capital at too early a stage when the uncertainties are often still too high for both parties.[13]

En 2005, l’investissement total américain de capital-risque dans les secteurs de la haute technologie était environ trois fois supérieur à l’investissement européen[12]. Les investisseurs américains en capital-risque semblent mieux réussir à concentrer leurs investissements sur des projets ou technologies plus avancés qui génèrent de plus grands bénéfices, alors que les équipes de recherche européennes doivent solliciter du capital-risque à un stade prématuré, lorsque les incertitudes sont souvent encore trop grandes pour les deux parties[13].


On the other hand, if such compensation is too high or awarded to too many electricity consumers, the overall funding of support to energy from renewable sources might be threatened as well and the public acceptance for renewable energy support may be equally hampered and distortions of competition and trade may be particularly high.

D’un autre côté, si la compensation accordée est trop élevée ou est octroyée à un trop grand nombre de consommateurs d’électricité, le financement global du soutien apporté à l’énergie produite à partir de sources renouvelables peut également être menacé, et le public tout aussi peu disposé à accepter des mesures en faveur des énergies renouvelables, avec pour conséquence des distorsions de concurrence et des échanges particulièrement importantes.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The manufacturer shall demonstrate that use of the sensors referred to in point 6.1 and any other sensors on the vehicle, results in the activation of the driver warning system as referred to in point 3, the display of a message indicating an appropriate warning (e.g. “emissions too high — check urea”, “emissions too high — check AdBlue”, “emissions too high — check reagent”), and the driver inducement system as referred to in point 8.3, when the situations referred to in points 4.2, 5.4 or 5.5 occur.

Le constructeur démontre que l’utilisation des capteurs visés au point 6.1, ainsi que de tout autre capteur du véhicule, entraîne l’activation du système d’alerte du conducteur tel que visé au point 3, de l’affichage d’un message indiquant un avertissement approprié (signalant par exemple, des émissions excessives et demandant de contrôler le niveau d’urée/AdBlue/réactif) et du système d’incitation du conducteur visé au point 8.3, lorsque les situations visées aux points 4.2, 5.4 ou 5.5 surviennent.


In 2005, US total investment in venture capital in high-tech sectors was about three times the level invested in the EU.[12] US venture capitalists appear to be more successful at concentrating their investment on more advanced projects/technologies that are generating higher profits, while European research teams need to seek venture capital at too early a stage when the uncertainties are often still too high for both parties.[13]

En 2005, l’investissement total américain de capital-risque dans les secteurs de la haute technologie était environ trois fois supérieur à l’investissement européen[12]. Les investisseurs américains en capital-risque semblent mieux réussir à concentrer leurs investissements sur des projets ou technologies plus avancés qui génèrent de plus grands bénéfices, alors que les équipes de recherche européennes doivent solliciter du capital-risque à un stade prématuré, lorsque les incertitudes sont souvent encore trop grandes pour les deux parties[13].


Broadband network operators have argued that rolling out of a fibre-based network is still a very expensive and risky investment, save in areas of dense population/business where operators have already a substantial base of broadband customers that can be migrated to higher speeds. In certain cases, the cost of deploying NGAs and fibre networks are said to be too high relative to the revenue that can be expected so that either no or too few private sector providers would enter the market.

Les opérateurs de réseaux haut débit ont fait valoir que le déploiement d'un réseau fibre reste un investissement très coûteux et risqué, sauf dans les régions densément peuplées ou d'activité commerciale dense, dans lesquelles les opérateurs possèdent déjà une base d'abonnés importante susceptible de migrer vers des débits plus élevés. Dans certains cas, le coût de l'installation de réseaux NGA ou fibre est réputé trop élevé par rapport au retour que l'on peut en attendre, de sorte qu'aucun fournisseur du secteur privé ou seulement très peu pénétreront le marché.


6.2. The manufacturer shall demonstrate that use of these sensors and any other sensors on the vehicle, results in the activation of the driver warning system as referred to in section 3, the display of a message indicating an appropriate warning (e.g. ‘emissions too high — check urea’, ‘emissions too high — check AdBlue’, ‘emissions too high — check reagen’t)., and the driver inducement system as referred to in section 8.3, when the situations referred to in section 4.2, 5.4.or 5,5 occur.

6.2. Le constructeur démontre que l’utilisation de ces capteurs et de tout autre capteur du véhicule entraîne l’activation du système d’alerte du conducteur tel que visé au point 3, de l’affichage d’un message indiquant un avertissement approprié (signalant par exemple, des émissions excessives et demandant de contrôler le niveau d'urée/AdBlue/réactif) et du système d’incitation du conducteur visé au point 8.3, lorsque les situations visées aux points 4.2, 5.4 ou 5.5 surviennent.


Radically transforming the energy system into a less- or non-CO-emitting, reliable, competitive and sustainable energy system requires new technologies and new materials with risks that are too high and profits too uncertain for private firms to provide all the investment needed for research, development, demonstration and deployment.

Une transformation radicale du système énergétique en un système énergétique émettant peu de CO ou n'en émettant pas, fiable, compétitif et viable nécessite de nouvelles technologies et de nouveaux matériaux, avec des risques trop élevés et des profits trop incertains pour que des sociétés privées fournissent tous les investissements nécessaires en recherche, développement, démonstration et déploiement.


However, too much stress should not be put on this latter point. It is important not to crowd out non-grant funding by supplying too high a proportion of grant funding.

Il faut veiller à ne pas exclure les autres formes de financement en octroyant une trop grande proportion de subventions. Il faut avant tout que le plan financier soit abordable.


w