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Accelerating torque
Acceleration torque
Acceleration torque reaction
Drive torque
Driver torque
Driving power torque
Driving torque
Ducted anti-torque rotor
Ducted tail rotor
Engine torque
Engine torque
Fan-in-fan anti-torque rotor
Input torque
Limited torque motor
Motor torque
Shrouded tail fan
Shrouded tail rotor
TM
Torque
Torque coefficient
Torque coefficient
Torque drive
Torque generator
Torque motor
Torque tube drive
Torque tube transmission
Torque-producing device
Torque-tube drive
Torquer

Vertaling van "torque coefficient " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




torque motor [ TM | torquer | torque generator | limited torque motor | torque-producing device ]

moteur-couple [ moteur couple ]


motor torque | drive torque | driving power torque | driving torque

couple moteur | couple d'entraînement


drive torque | driver torque | input torque

couple d'entraînement


accelerating torque [ acceleration torque reaction | acceleration torque ]

couple d'accélération [ couple accélérateur ]


engine torque | motor torque | torque drive

couple moteur | couple-moteur | couple du moteur


torque tube drive | torque-tube drive | torque tube transmission

transmission par tube de poussée


ducted anti-torque rotor | ducted tail rotor | fan-in-fan anti-torque rotor | shrouded tail fan | shrouded tail rotor

fenestron


torque (1) | engine torque (2)

couple (1) | moment de couple (2) [ C ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
3.2.4. Where the tyre rolling resistance is not automatically compensated for in the test, the torque applied to the brake shall be modified by subtracting a torque equivalent to a rolling resistance coefficient of 0,02 (in the case of vehicles of categories Ra and Sa) and 0,01 (in the case of vehicles of categories Rb and Sb) respectively.

3.2.4. Lorsqu'il n'existe pas de compensation automatique de la résistance au roulement du pneumatique lors de l'essai, on corrige le couple appliqué au frein en déduisant un couple correspondant à un coefficient de résistance au roulement de 0,02 (dans le cas des véhicules de catégories Ra et Sa) et de 0,01 (dans le cas des véhicules de catégories Rb et Sb), respectivement.


“peak braking force coefficient of a tyre” means the maximum value of a tyre braking force coefficient that occurs prior to wheel lockup as the braking torque is progressively increased;

«coefficient maximal de force de freinage d'un pneumatique»: la valeur maximale du coefficient de force de freinage d'un pneumatique observée avant le blocage de la roue à mesure que le couple de freinage est progressivement augmenté;


3.2.4. Where the tyre rolling resistance is not automatically compensated for in the test, the torque applied to the brake shall be modified by subtracting a torque equivalent to a rolling resistance coefficient of 0,01.

3.2.4. Lorsqu'il n'existe pas de compensation automatique de la résistance au roulement du pneu lors de l'essai, on corrige le couple appliqué au frein en déduisant un couple correspondant à un coefficient de résistance au roulement de 0,01.


The torque and power-correction factor is the coefficient to determine the engine torque and power under the atmospheric reference conditions specified in 4.2:

Le facteur de correction du couple et de la puissance est le coefficient par lequel le couple et la puissance observés doivent être multipliés pour déterminer le couple et la puissance d'un moteur rapportés aux conditions atmosphériques de référence spécifiées au point 4.2 :


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3.2.4.Where the tyre rolling resistance is not automatically compensated for in the test, the torque applied to the brake shall be modified by subtracting a torque equivalent to a rolling resistance coefficient of 0,01.

3.2.4.Lorsque la résistance au roulement du pneu n'est pas compensée automatiquement au cours de l'essai, le couple appliqué aux freins doit être modifié par soustraction d'un couple équivalent à un coefficient de résistance au roulement de 0,01.




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'torque coefficient ' ->

Date index: 2021-09-24
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