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Brake test
Drive torque
Driving power torque
Driving torque
Engine torque
Engine torque
Limited torque motor
Motor torque
TM
Torque
Torque drive
Torque generator
Torque meter test
Torque motor
Torque test
Torque tube drive
Torque tube transmission
Torque wheel test
Torque-producing device
Torque-tube drive
Torque-wheel test
Torquer
Torsion test

Vertaling van "torque test " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




torque meter test [ brake test ]

essai au couplemètre [ essai au frein ]






torque motor [ TM | torquer | torque generator | limited torque motor | torque-producing device ]

moteur-couple [ moteur couple ]


motor torque | drive torque | driving power torque | driving torque

couple moteur | couple d'entraînement


torque tube drive | torque-tube drive | torque tube transmission

transmission par tube de poussée


engine torque | motor torque | torque drive

couple moteur | couple-moteur | couple du moteur


torque (1) | engine torque (2)

couple (1) | moment de couple (2) [ C ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For the purpose of in-service testing, the calculated load (engine torque as a percentage of maximum torque and the maximum torque available at the current engine speed), the engine speed, the engine coolant temperature, the instantaneous fuel consumption, and the reference maximum engine torque as a function of engine speed shall be made available by the ECU in real time and at a frequency of at least 1 Hz, as mandatory data stream information’.

Aux fins des essais en service, la charge calculée (couple moteur en pourcentage du couple maximal et couple maximal disponible au régime moteur momentané), le régime moteur, la température du liquide de refroidissement du moteur, la consommation de carburant momentanée et le couple moteur maximum de référence en fonction du régime moteur sont communiqués en temps réel par le module électronique de gestion du moteur à une fréquence d’au moins 1 Hz, en tant qu’informations obligatoires du flux de données».


‘steady-state test cycle’ means a test cycle in which engine speed and torque are held at a finite set of nominally constant values; steady-state tests are either discrete mode tests or ramped-modal tests.

«cycle d'essai en conditions stationnaires», un cycle d'essai dans lequel le régime et le couple moteur sont maintenus dans un ensemble fini de valeurs nominalement constantes; les essais en conditions stationnaires sont des essais en mode discret ou des essais à modes raccordés (avec rampe de transition).


test cycle’ means a sequence of test points, each with a defined speed and torque, to be followed by the engine when being tested under steady state or transient operating conditions.

«cycle d'essai», une suite de points d'essai, correspondant chacun à un régime et à un couple précis, devant être appliqués avec le moteur en phase d'essai en conditions de fonctionnement stationnaires ou transitoires.


transient test cycle’ means a test cycle with a sequence of normalised speed and torque values that vary on a second-by-second basis with time.

«cycle d'essai en conditions transitoires», un cycle d'essai comportant une séquence de valeurs normalisées de régime et de couple présentant des variations seconde par seconde dans le temps.


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(41) For the purpose of demonstrating the compliance of a headlamp assembly with the torque deflection test described in S7.8.5.1(a) of TSD 108, the downward torque of 2.25 Nm (20 lb.-in) shall be measured at the aiming reference plane, as defined in S4 of TSD 108.

(41) Aux fins de démonstration de la conformité d’un montage de projecteur avec l’essai de flexion décrit à la disposition S7.8.5.1(a) du DNT 108, la force de torsion descendante de 2,25 Nm (20 lb-po) est mesurée au plan d’orientation repère, tel qu’il est défini à la disposition S4 du DNT 108.


(10) Every C-dolly that is subjected to a torsion test conducted in accordance with the Motor Vehicle Safety Test Methods, Section 903 - C-dolly (October 1, 1992), published by the Department of Transport, shall have a torsional stiffness of at least 3 000 N.m/degree with respect to the longitudinal direction, and shall be capable of sustaining a torque of at least 45 000 N.m in either direction without incurring a residual deformation that exceeds 0.5 degree.

(10) Lorsque le chariot de conversion de type C est soumis à un essai de torsion conformément à la méthode intitulée Article 903 - Chariot de conversion de type C, des Méthodes d’essai de sécurité des véhicules automobiles, en date du 1 octobre 1992, publiées par le ministère des Transports, sa rigidité en torsion doit être d’au moins 3 000 N.m/degré par rapport à la direction longitudinale et il doit pouvoir soutenir un couple d’au moins 45 000 N.m dans chaque direction sans subir de déformation permanente de plus de 0,5 degré.


(c) a component of the rattle that can be removed by the application of a force of 50 N (11.23 pounds) or less or a torque of less than one N-m (8.85 inch-pounds) must not impinge on the base of the template illustrated in Schedule 8, when tested in accordance with that Schedule.

c) s’il comporte des composants qui peuvent s’en détacher lors de l’application d’une force d’au plus 50 N (11,23 livres) ou d’une torsion de moins de un N-m (8,85 pouces-livres), aucun des composants ne doit toucher la base du gabarit illustré à l’annexe 8 lors d’une mise à l’essai faite conformément à cette annexe.


Boss torque test: the purpose of the test is to provide evidence that the hydrogen container is capable of resisting the specified torque.

Épreuve de couple sur le bossage: le but de cette épreuve est de démontrer que le réservoir d’hydrogène est capable de résister au couple spécifié.


Boss torque test: the purpose of the test is to provide evidence that the hydrogen container is capable of resisting the specified torque.

Épreuve de couple sur le bossage: le but de cette épreuve est de démontrer que le réservoir d’hydrogène est capable de résister au couple spécifié.


During each mode of the test cycle where the prescribed torque is 50 % or greater of the maximum torque at the test speed the specified average torque over the data acquisition period shall be held within ± 5 % of the prescribed torque.

Durant chaque mode du cycle d'essai où le couple prescrit se situe à 50 % ou plus du couple maximal au régime de l'essai, le couple moyen spécifié sur la durée de la période d'acquisition des données est maintenu à ± 5 % du couple prescrit.




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Date index: 2023-03-01
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