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Alkali-silica diagram
Alkali-silica plot
CFC 124
CFC-124
CWQC
Chlorotetrafluoroethane
Cochineal red A
Committee under Article 124 of the Treaty
Company wide quality control
Debt ratio
Debt to assets ratio
Debt to total assets ratio
Debt to total capital ratio
Debt-to-assets ratio
E 124
F-124
Freon 124
HCFC 124
HCFC-124
Legislative Committee on Bill C-124
Ponceau 4 R
TAS diagram
TAS plot
TCO
TQC
TQM
TRXRF
TXRF
Total Cost of Ownership
Total alkali-silica diagram
Total alkalies-silica diagram
Total alkalies-silica plot
Total alkalis versus silica diagram
Total alkalis vs. silica diagram
Total alkalis vs. silica plot
Total cost of PC ownership
Total cost of ownership
Total debt to total capital ratio
Total quality
Total quality control
Total quality management
Total reflection X-ray fluorescence
Total reflection X-ray fluorescence spectrometry
Total reflection X-ray fluorescence spectroscopy

Vertaling van "total $124 " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
2-chloro-1,1,1,2-tetrafluoroethane [ chlorotetrafluoroethane | CFC 124 | CFC-124 | HCFC 124 | HCFC-124 | F-124 | Freon 124 ]

2-chloro-1,1,1,2-tétrafluoroéthane [ chlorotétrafluoroéthane | CFC 124 | CFC-124 | HCFC 124 | HCFC-124 | F-124 | Fréon 124 ]


Legislative Committee on Bill C-124, An Act to amend the Currency Act [ Legislative Committee on Bill C-124 ]

Comité législatif sur le projet de loi C-124, Loi modifiant la Loi sur la monnaie [ Comité législatif sur le projet de loi C-124 ]


total alkali-silica diagram [ total alkalies-silica diagram | total alkalis versus silica diagram | total alkalis vs. silica diagram | TAS diagram | alkali-silica diagram | total alkalis vs. silica plot | total alkalies-silica plot | TAS plot | alkali-silica plot ]

diagramme alcalins-silice [ diagramme TAS | diagramme total des alcalins vs silice | diagramme de la somme des alcalins en fonction de SiO2 | diagramme des alcalins versus la silice | diagramme de corrélation entre silice et somme des alcalins | diagramme des alcalins versus SiO2 | diagramme al ]


cochineal red A | E 124 | ponceau 4 R

E 124 | ponceau 4R, rouge cochinelle A


the Danish Industrial Court Act of 21 April 1964(Bulletin n 124)

loi danoise du 21 avril 1964 sur les juridictions du travail(avis de publications ni124)


Committee under Article 124 of the Treaty

comité au titre de l'article 124 du Traité


debt/equity ratio | debt-to-assets ratio | debt ratio | debt to assets ratio | debt to total assets ratio | debt to total capital ratio | total debt to total capital ratio

ratio d'endettement


Total Cost of Ownership | TCO | total cost of ownership | total cost of PC ownership

coût total de possession | coût de possession global | coût de possession


total reflection X-ray fluorescence spectrometry | total reflection X-ray fluorescence spectroscopy | total reflection X-ray fluorescence | TRXRF | TXRF

spectrométrie de fluorescence X en réflexion totale | spectrométrie de fluorescence X à réflexion totale | spectroscopie de fluorescence X en réflexion totale | spectroscopie de fluorescence X à réflexion totale


total quality management (1) | company wide quality control (2) | total quality control (3) | total quality (4) [ TQM (5) | CWQC (6) | TQC (7) ]

management de la qualité totale (1) | management total de la qualité (2) | management par la qualité (3) | management par la qualité totale (4) | gestion intégrale de la qualité (5)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The first payment made to the Czech Republic in January 2004 totalled €124 756.

Le premier paiement effectué en janvier 2004 au profit de la République tchèque était de 124 756 euros.


1. The repeal provided for in Article 1 shall not affect the continuation or modification, including the total or partial cancellation, of projects covered by the Programme until their closure, or the financial assistance approved by the Commission on the basis of Decision 2007/124/EC, Euratom, or any other legal acts applying to that financial assistance on 31 December 2013.

1. L'abrogation prévue à l'article 1er ne remet pas en cause la poursuite ou la modification, y compris la suppression totale ou partielle, des projets couverts par le programme jusqu'à leur achèvement, ou d'une aide financière approuvée par la Commission sur la base de la décision 2007/124/CE, Euratom ou de tous autres actes juridiques applicables à cette aide financière au 31 décembre 2013.


B. whereas according to the UNHCR the number of refugees (including those awaiting registration) present in receiving countries as at 20 September 2013 was as follows: Turkey, 492 687; Lebanon, 748 608; Jordan, 531 768; Iraq, 190 857; Egypt, 124 373; Morocco, Algeria and Libya, 14 289 (registered); whereas thousands of Syrians are fleeing on a daily basis to neighbouring countries and the UN Syria Regional Response Plan is projecting a total of 3,5 million refugees from Syria by the end of 2013;

B. considérant qu'à la date du 20 septembre 2013, selon le HCR, les réfugiés (y compris ceux en attente d'enregistrement) se répartissaient ainsi entre les pays d'accueil: 492 687 en Turquie, 748 608 au Liban, 531 768 en Jordanie, 190 857 en Iraq, 124 373 en Égypte et 14 289 réfugiés enregistrés au Maroc, en Algérie et en Libye; que, chaque jour, des milliers de Syriens fuient dans les pays voisins et que le plan régional des Nations unies pour l'aide aux réfugiés syriens prévoit que ceux-ci seront au nombre de 3,5 millions d'ici la fin de l'année 2013;


B. whereas according to the UNHCR the number of refugees (including those awaiting registration) present in receiving countries as at 20 September 2013 was as follows: Turkey, 492 687; Lebanon, 748 608; Jordan, 531 768; Iraq, 190 857; Egypt, 124 373; Morocco, Algeria and Libya, 14 289 (registered); whereas thousands of Syrians are fleeing on a daily basis to neighbouring countries and the UN Syria Regional Response Plan is projecting a total of 3.5 million refugees from Syria by the end of 2013;

B. considérant qu'à la date du 20 septembre 2013, selon le HCR, les réfugiés (y compris ceux en attente d'enregistrement) se répartissaient ainsi entre les pays d'accueil: 492 687 en Turquie, 748 608 au Liban, 531 768 en Jordanie, 190 857 en Iraq, 124 373 en Égypte et 14 289 réfugiés enregistrés au Maroc, en Algérie et en Libye; que, chaque jour, des milliers de Syriens fuient dans les pays voisins et que le plan régional des Nations unies pour l'aide aux réfugiés syriens prévoit que ceux-ci seront au nombre de 3,5 millions d'ici la fin de l'année 2013;


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As the estimated total direct damage exceeds the normal threshold for mobilising the Solidarity Fund of EUR 2.124 billion (i.e. 0,6 % of GNI based on 2008 data) the disaster qualifies as a “major natural disaster” and falls thus within the main field of application of Council Regulation (EC) No 2012/2002.

Le montant total estimé des dommages directs étant supérieur au seuil normal de déclenchement de l'intervention du Fonds de solidarité, qui s'établit à 2,124 milliards d'EUR (soit 0,6 % du RNB sur la base des données de 2008), la catastrophe répond à la définition de "catastrophe naturelle majeure" et relève donc du champ d'application principal du règlement (CE) n° 2012/2002.


E. whereas the Chad Government wishes to extend use of the 10% of funds earmarked for future generations to territorial administration and security and whereas, as a result, the World Bank has suspended disbursement of appropriations equal to US $ 124 million allocated to Chad by the International Development Association (IDA) to finance eight projects currently in progress amounting to a total of US $ 297 million,

E. considérant que le gouvernement tchadien veut élargir l’utilisation des 10% du fonds prévu pour les générations futures à l’administration territoriale et à la sécurité et que, en conséquence, la Banque mondiale a bloqué le décaissement des crédits de 124 millions de dollars, alloués au Tchad par l’Association internationale pour le développement (IDA) pour financer huit projets en cours d’exécution, dont le montant total est de 297 millions de dollars,


E. whereas the Chad Government wishes to extend use of the 10% of funds earmarked for future generations to territorial administration and security and whereas, as a result, the World Bank has suspended disbursement of appropriations equal to US $ 124 million allocated to Chad by the International Development Association (IDA) to finance eight ongoing projects amounting to a total of US $ 297 million,

E. considérant que le gouvernement tchadien veut élargir l'utilisation des 10% du fonds prévu pour les générations futures à l'administration territoriale et à la sécurité et que, en conséquence, la Banque mondiale a bloqué le décaissement des crédits de 124 millions de dollars, alloués au Tchad par l'Association internationale pour le développement (IDA) pour financer huit projets en cours d'exécution, dont le montant total est de 297 millions de dollars,


Although consolidated data on the number of decisions adopted and penalties imposed by national enforcement authorities are not available, the following representative examples can be provided: between the entry into force of the Directive and mid 2011, the Italian Competition Authority issued more than 700 decisions and applied administrative fines totalling € 91 million; the French General Directorate for Competition, Consumer Issues and Fraud Control (DGCCRF) issued 1251 Reports[124] and corresponding fines amounting to approximately € 1.7 million were imposed; [125] the Latvian Consumer Rights Protection Centre took 154 binding deci ...[+++]

Bien que l’on ne dispose pas de données consolidées sur le nombre de décisions rendues et les sanctions imposées par les autorités de contrôle nationales, on peut citer les exemples représentatifs suivants: entre l’entrée en vigueur de la directive et le milieu de l’année 2011, l’autorité de la concurrence italienne a rendu plus de 700 décisions et infligé des amendes administratives s’élevant à un total de 91 millions d’euros; en France, la Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes (DGCCRF) a dressé 1251 procès‑verbaux[124], donnant lieu à des amendes d’un montant total de près de 1,7 mill ...[+++]


The first report, B94, concerns six cases representing entitlements totalling around ECU 124 million and the second, B98, concerns nine cases representing entitlements totalling around ECU 136 million.

Le premier rapport B94 porte sur six cas représentant un montant de droits d'environ 124 MECU, le second, B98, porte sur neuf cas pour un montant de droits d'environ 136 MECU.


The national reports indicate a total of 367 channels, compared with 214 in 1995/96, 162 in 1993/94 and 124 in 1991/92.

Les rapports nationaux indiquent un nombre global de 367 chaînes; à titre de comparaison, ce nombre était de 214 en 1995/96, 162 en 1993/94 ou 124 en 1991/92.


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