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ASC
ASC+T
AST
All season traction
Anti slip control
Anti slip control + traction
Automatic stability control plus traction
Broadcasting network
Communication networks
Data-transmission network
Drag line
Electric traction network
Electrical traction network
Electronic traction and control system
Euronet
Haulage cable
Haulage line
Lead line
Link road
Main cable
Main lead
Main line
Mobile communication
Mobile communications network
Mobile communications system
Mobile network
Mobile network operator
Mobile phone operator
Mobile telecommunication services
Mobile telephone network
Mobile telephony
Network adapter
Network adapter card
Network card
Network device interface board
Network interface adapter
Network interface board
Network interface card
Network interface controller
Operating line
Skidder line
Skidding line
Telecommunication lines
Telecommunications network
Traction cable
Traction line
Traction network
Traction rope
Traction system
Transmission network
Transpac
Transport network
Western African Animal Traction Network
Yarding line

Vertaling van "traction network " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


electric traction network

réseau de traction électrique


electrical traction network

réseau de traction électrique


drag line | haulage cable | haulage line | lead line | main cable | main lead | main line | operating line | skidder line | skidding line | traction cable | traction line | traction rope | yarding line

câble de traction | câble tracteur principal


Western African Animal Traction Network

Western African Animal Traction Network


transmission network [ broadcasting network | data-transmission network | Euronet | telecommunications network | Transpac | Communication networks(ECLAS) | telecommunication lines(UNBIS) ]

réseau de transmission [ Euronet-Diane | réseau à bande large | réseau de diffusion | réseau de télécommunication | réseau de transmission de données | Transpac ]


transport network [ link road ]

réseau de transport [ voie de communication ]


network adapter [ network adapter card | network card | network interface board | network interface card | network device interface board | network interface adapter | network interface controller ]

adaptateur de réseau [ carte d'interface réseau | carte réseau | contrôleur réseau ]


electronic traction and control system | automatic stability control plus traction | ASC+T | all season traction | AST | anti slip control + traction | anti slip control | ASC

système d'antipatinage à régulation électronique | antipatinage à régulation électronique | antipatinage électronique ASC+T | antipatinage ASC+T


mobile communication [ mobile communications network | mobile communications system | mobile network | mobile network operator | mobile phone operator | mobile telephone network | mobile telephony | [http ...]

communication mobile [ opérateur de réseau mobile | opérateur de téléphonie mobile | réseau de téléphonie mobile | système de communication mobile | téléphonie mobile ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Following a judgment of the German Bundesgerichtshof ruling that the traction current network falls under the energy regulatory framework, DB Energie will change its pricing system and charge separately the network access fee – regulated by law – and the price for electricity.

À la suite d’un arrêt du Bundesgerichtshof allemand (cour suprême) jugeant que le réseau de courant de traction relève du cadre réglementaire en matière d'énergie, DB Energie modifiera son système de tarification et facturera séparément la redevance d'accès au réseau - réglementée par la législation - et la consommation d'électricité.


As of 1 July 2014, DB Energie will grant electricity providers access to its network for supplying traction current.

À partir du 1er juillet 2014, DB Energie accordera aux fournisseurs d’électricité l’accès à son réseau pour l'approvisionnement en courant de traction.


DB Energie currently markets traction current through an "all-inclusive" offer where railway companies pay a price covering both the consumption of traction current and the use of the traction current network managed by DB Energie.

DB Energie vend actuellement du courant de traction dans le cadre d’une offre forfaitaire selon laquelle les entreprises ferroviaires paient un prix qui couvre à la fois la consommation de courant de traction et l’utilisation du réseau de courant de traction qu'elle gère.


Following a judgement of the German Bundesgerichtshof which ruled that the traction current network falls under the regulation of the Bundesnetzagentur, DB Energie will change its pricing system for traction current and charge separately the grid access fee – regulated by law - and the price for electricity.

À la suite d’un arrêt du Bundesgerichtshof allemand (cour suprême) qui a jugé que le réseau de courant de traction relève de la réglementation de la Bundesnetzagentur (autorité allemande de régulation), DB Energie modifiera son système de tarification du courant de traction et fixera des prix distincts en ce qui concerne la redevance d'accès au réseau— réglementée par la législation — et la consommation d'électricité.


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100. Notes that the Court of Auditors observed various complications, including differences in gauge, traction energy, train control (signalling) systems, train length and operational rules; asks the Commission to better assist the Member States in making progress to alleviate such complications which would facilitate improvements in developing trans-European transport links; points out that the Union needs to play an important role in promoting the interoperability of national networks along with efficient financial support;

100. constate que la Cour des comptes a relevé plusieurs complications, notamment des différences en termes d'écartement des voies, d'énergie de traction, de systèmes de régulation de la circulation des trains (signalisation), de longueur des trains et de règles opérationnelles; demande à la Commission de fournir une meilleure assistance aux États membres dans leurs efforts visant à réduire de telles contraintes et à favoriser les améliorations en matière de développement des réseaux transeuropéens de transport; souligne que l'Union doit jouer un rôle important lorsqu'il s'agit de promouvoir l'interopérabilité des réseaux nationaux ain ...[+++]


98. Notes that the Court of Auditors observed various complications, including differences in gauge, traction energy, train control (signalling) systems, train length and operational rules; asks the Commission to better assist the Member States in making progress to alleviate such complications which would facilitate improvements in developing trans-European transport links; points out that the Union needs to play an important role in promoting the interoperability of national networks along with efficient financial support;

98. constate que la Cour des comptes a relevé plusieurs complications, notamment des différences en termes d'écartement des voies, d'énergie de traction, de systèmes de régulation de la circulation des trains (signalisation), de longueur des trains et de règles opérationnelles; demande à la Commission de fournir une meilleure assistance aux États membres dans leurs efforts visant à réduire de telles contraintes et à favoriser les améliorations en matière de développement des réseaux transeuropéens de transport; souligne que l'Union doit jouer un rôle important lorsqu'il s'agit de promouvoir l'interopérabilité des réseaux nationaux ains ...[+++]


However, for more than a decade, the levels of interoperability of the European networks have not gone beyond 7% and it is the requirement for national approval of locomotives and traction units in each of the Member States where these are to be used that is currently one of the main barriers to the creation of new railway companies dedicated to the transport of passengers and freight, and also a major obstacle to the interoperability of the European railway system.

Cela étant, pendant plus d’une décennie, les niveaux d’interopérabilité des réseaux européens n’ont pas dépassé 7 %. C’est l’exigence d’approbation nationale des locomotives et unités de traction dans chacun des États membres où elles sont censées circuler qui constitue actuellement l’une des principales barrières à la création de nouvelles compagnies ferroviaires se destinant au transport de passagers et au fret, ainsi qu’un obstacle majeur à l’interopérabilité du système ferroviaire européen.


As long as a proper ETCS network has not been set up and a significant number of traction units have not been equipped with ETCS, the old systems will have to remain in use for trackside and on-board equipment, which represents an extra cost, as illustrated by the example of the Thalys.

Tant qu’un véritable réseau ETCS n’a pas été créé et tant qu’un nombre significatif d’engins moteurs n’est pas équipé en ETCS, le sol et le bord doivent continuer à être équipés avec les anciens systèmes ce qui représente un surcoût illustré par l’exemple du Thalys.


At this stage of the liberalisation process of the EU railway sector, the legal requirement to enter into an international grouping, the dependency on vertically integrated flag carriers to provide access to the national railway network and the need to ensure traction in different Member States constitute an almost insurmountable mix of technical, legal and economic barriers to entry.

Au stade actuel de libéralisation du marché européen du transport ferroviaire, l'obligation légale de constituer un regroupement international, le fait que l'accès aux réseaux ferroviaires nationaux dépend de transporteurs nationaux verticalement intégrés et la nécessité d'assurer les services de traction dans différents États membres forment une combinaison quasi insurmontable d'obstacles techniques, juridiques et économiques à l'entrée sur ce marché.


F. Electromagnetic compatibility between rolling stock and control-command trackside equipment: to ensure that new rolling stock accepted for use on all or part of the trans-European high-speed network will be compatible with the associated control-command infrastructure, there shall be a common specification describing the limits to conducted and induced traction current as well as electromagnetic field characteristics to be permitted; refer to Annex A, index 4b.

F. Compatibilité électromagnétique entre les équipements "matériel roulant" et les équipements de contrôle-commande du sol. Afin de s'assurer que les matériels roulants neufs autorisés sur tout ou partie du réseau transeuropéen à grande vitesse seront compatibles avec l'infrastructure de contrôle-commande associée, il sera prévu une spécification commune décrivant les limites admissibles pour les caractéristiques des courants de traction conduits et induits, et pour les caractéristiques des champs électromagnétiques (voir annexe A, index 4b).




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'traction network' ->

Date index: 2021-05-04
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