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Adhere to the principles of self-defence
Apply self-defence
Applying self-defence
CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Code of conduct in defence trade
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Comply with the principles of self-defence
Defence policy
Defence programme
Develop defence policies
ESDP
Employ self-defence techniques
Establish defence policies
European Security and Defence Policy
European defence policy
Evaluate defence policies
Military defences
Military programme
National defence
Obey the principles of self-defence
Prepare defence strategies
Satisfy the principles of restraint against attack
TDI
Trade defence inquiry
Trade defence instrument
Trade remedy
Use self-defence tactics

Vertaling van "trade defence " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
trade defence instrument | trade remedy | TDI [Abbr.]

instrument de défense commerciale | instrument de recours commercial | IDC [Abbr.]




Global Europe: Europe's trade defence instruments in a changing global economy - A Green Paper for public consultation

L’Europe dans le monde - Les instruments de défense commerciale de l'Europe dans une économie mondiale en mutation - Livre vert à soumettre à la consultation publique


defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


establish defence policies | prepare defence strategies | develop defence policies | evaluate defence policies

élaborer des politiques de défense


European defence policy

politique européenne de défense


applying self-defence | use self-defence tactics | apply self-defence | employ self-defence techniques

appliquer des techniques d’auto-défense


adhere to the principles of self-defence | obey the principles of self-defence | comply with the principles of self-defence | satisfy the principles of restraint against attack

respecter des principes d'auto-défense


code of conduct in defence trade

code de conduite sur les échanges commerciaux liés à la défense
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Support for EU smaller companies: EU small and medium-sized companies will now be able to benefit fromstreamlined procedures and support of an SME Helpdesk to make it easier for them to participate in trade defence investigations.The helpdesk for small and medium-sized enterprises (SMEs) will be boosted significantly so that smaller businesses can get practical help and advice from the Commission's trade defence experts, for example on the requirements for bringing a trade defence complaint.

Le service d'aide aux PME sera doté des moyens nécessaires pour que ces entreprises puissent obtenir une aide et des conseils pratiques des experts de la Commission en matière de défense commerciale, par exemple sur les conditions à remplir pour déposer une plainte.


European Council 20-21 October 2016: Towards a robust trade policy for the EU Communication: "Towards a robust trade policy for the EU in the interest of jobs and growth" Annex to the Communication: "Towards a robust trade policy for the EU in the interest of jobs and growth" Press Release: Commission urges Member States to support proposals to strengthen European defences against unfair trade Press Release: College orientation debate of July 2016 on the treatment of China in anti-dumping investigations Communication: "Modernisation of Trade Defence Instruments: Adapting trade defence instruments to the current needs of the European econ ...[+++]

Conseil Européen 20-21 octobre: Vers une politique commerciale solide de l'UE (EN) Communication: «Vers une politique commerciale solide de l'UE, au service de l'emploi et de la croissance Annexe à la communication: "Vers une politique commerciale solide de l'UE, au service de l'emploi et de la croissance" Communiqué de presse: La Commission exhorte les États membres à soutenir les propositions visant à renforcer les instruments européens de défense contre les pratiques commerciales déloyales Communiqué de presse: Débat d'orientation du collège sur le traitement de la Chine dans les enquêtes antidumping Communication relative à la moder ...[+++]


B. whereas the EU’s trade defence instruments (TDIs) cover only a small percentage of its total imports from China; whereas figures updated to 20 March 2014 show that although 52 anti-dumping measures and 3 anti-subsidy measures have been imposed in the EU on Chinese imports, protective measures as a whole cover less than 2% of the EU’s total imports from China;

B. constatant que les instruments de défense commerciale (IDC) de l'Union ne couvrent qu'un faible pourcentage de l'ensemble des importations de l'Union depuis la Chine. Les données mises à jour le 20 mars 2014 montrent que, bien que 52 mesures antidumping et 3 mesures antisubventions soient en vigueur dans l'Union contre les importations chinoises, l'ensemble des mesures de protection couvrent moins de 2 % des importations totales de l'Union depuis la Chine;


11. Points out that the steel industry is the most frequent user of trade defence instruments; voices its concern regarding the length of time – on average two years – that the Commission needs to instigate anti-dumping measures whereas, in the case of the USA, this period is only six months; calls on the Commission to take steps to ensure that the EU has effective trade defence instruments that can be deployed rapidly and that will enable it to work more swiftly to address cases of dumping, as required as a result of the fierce competition the European industry is faced with in a globalised economy;

11. rappelle que les entreprises sidérurgiques sont celles qui recourent le plus fréquemment aux instruments de défense commerciale; s'inquiète de la longueur du délai nécessaire à la mise en place de mesures antidumping par la Commission, soit en moyenne deux ans, tandis qu'il suffit de six mois aux États-Unis; invite la Commission à prendre des mesures pour que l'Union dispose d'instruments de défense commerciale efficaces et rapidement mobilisables, qui lui permettront de travailler plus vite à la résolution des cas de dumping, comme l'exige la forte concurrence à laquelle l'industrie européenne se ...[+++]


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Because it is precisely these things that trade defence instruments are intended to defend, a periodic review can help us to ensure that the EU’s trade defence instruments remain an effective response to unfair trading practices.

Parce que c’est précisément ce que les instruments de défense commerciale cherchent à défendre, un examen périodique peut nous aider à veiller à ce que les instruments de défense commerciale de l'UE conservent leur efficacité face aux pratiques commerciales déloyales.


From the perspective of trade defence instruments, the challenge is to consider whether EU rules take sufficient account of the reality of outsourced production by European businesses, which are then in competition with EU-based production and might be negatively affected by trade defence measures.

Du point de vue des instruments de défense commerciale, la difficulté consiste à savoir si les règles de l’UE tiennent suffisamment compte du fait que des entreprises européennes sous-traitent leur production, laquelle entre ainsi en concurrence avec la production basée en Europe et risque d'être affectée de façon négative par des mesures de défense commerciale.


Stakeholders have identified a number of technical areas related to the launching and conduct of trade defence investigations where changes could further improve the proportionality, efficacy and fairness of EU trade defence investigations.

Les parties prenantes ont cerné un certain nombre de domaines techniques relatifs à l'ouverture et à la conduite des enquêtes en matière de défense commerciale dans lesquels des modifications seraient susceptibles d'améliorer la proportionnalité, l'efficacité et l'équité des enquêtes de l’UE en matière de défense commerciale.


1. Is concerned at the increase in the number of trade defence cases involving both 'traditional' users of trade defence instruments and other, more recently-developed WTO members; considers that, in some cases, the WTO's rules have not been fully respected; calls on all European trade partners to strictly respect WTO rules in order to avoid unjustified economic damage;

1. exprime son inquiétude devant l'accroissement des affaires de défense commerciale, de la part tant des utilisateurs habituels de ces mesures que d'autres membres de l'OMC au développement plus récent; estime que, dans certains cas, les règles de l'OMC n'ont pas été pleinement respectées; invite tous les partenaires commerciaux à se conformer strictement aux règles de l'OMC pour éviter tout dommage économique injustifié;


69. Notes that the methodology used by the US authorities on trade defence-related matters is, in some instances, an illegitimate trade barrier and stresses that the apparently protectionist application of US trade defence instruments has already, as in the case of the so-called "Byrd Amendment" or the US steel safeguards, been challenged successfully- and not only by the EU -within the WTO dispute settlement system;

69. observe que la méthodologie employée par les autorités des États-Unis dans des questions liées à la protection des échanges constitue, dans certains cas, un obstacle illégitime aux échanges, et souligne que le recours, manifestement protectionniste, à des instruments américains de protection des échanges a déjà été mis en échec – et pas seulement par l'Union européenne – au sein du système de règlement des différends de l'OMC, comme dans le cas de l''amendement Byrd" ou des mesures de sauvegarde de l'acier américain;


66. Notes that the methodology used by the US authorities on trade defence-related matters is, in some instances, an illegitimate trade barrier and stresses that the apparently protectionist application of US trade defence instruments has already, as in the case of the so-called “Byrd Amendment” or the US steel safeguards, been challenged successfully- and not only by the EU -within the WTO dispute settlement system;

66. observe que la méthodologie employée par les autorités des États-Unis dans des questions liées à la protection des échanges constitue, dans certains cas, un obstacle illégitime aux échanges, et souligne que le recours, manifestement protectionniste, à des instruments américains de protection des échanges a déjà été mis en échec – et pas seulement par l'Union européenne – au sein du système de règlement des différends de l'OMC, comme dans le cas de l'"amendement Byrd" ou des mesures de sauvegarde de l'acier américain;


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