Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asynchronous e-training
Asynchronous online training
Asynchronous virtual training
Brick-and-mortar training
Bricks-and-mortar training
C-training
Classroom training
Delayed-interaction e-training
Delayed-response online training
Delayed-time e-training
Delayed-time online training
Frankincense
Gum thus
Instructor-led training
Judgment thus given
LNG liquefaction train
LNG train
Liquefied natural gas train
Metro train
Natural gas liquefaction train
Non-real time online training
Olibanum
Residential training
Sic nos non nobis
Subway train
Thus we labour but not for ourselves
Traditional classroom training
Traditional training
Train
Train set
Underground train

Traduction de «training thus » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Thus we labour but not for ourselves [ Sic nos non nobis ]

Ainsi nous travaillons en altruistes [ Sic nos non nobis ]




Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used when there are dysfunctions meeting the criteria for two or more of F80.-, F81.- and F82.

Définition: Catégorie résiduelle de troubles, dans lesquels il existe à la fois des signes d'un trouble spécifique du développement, de la parole et du langage, des acquisitions scolaires et des fonctions motrices, mais sans qu'aucun de ces éléments ne prédomine suffisamment pour constituer le diagnostic principal. Cette catégorie, mixte, doit être réservée à des cas où il existe un chevauchement important de chacun de ces troubles spécifiques du développement. Ces troubles s'accompagnent habituellement, mais pas toujours, d'un certain degré d'altération des fonctions cognitives. Cette catégorie doit ainsi être utilisée pour des perturba ...[+++]


Definition: This category differs from others in that it includes disorders identifiable on the basis of not only symptoms and course but also the existence of one or other of two causative influences: an exceptionally stressful life event producing an acute stress reaction, or a significant life change leading to continued unpleasant circumstances that result in an adjustment disorder. Although less severe psychosocial stress ( life events ) may precipitate the onset or contribute to the presentation of a very wide range of disorders classified elsewhere in this chapter, its etiological importance is not always clear and in each case wi ...[+++]

Définition: Cette catégorie est différente des autres dans la mesure où sa Définition: ne repose pas exclusivement sur les symptomes et l'évolution, mais également sur l'un ou l'autre des deux facteurs étiologiques suivants: un événement particulièrement stressant entraînant une réaction aiguë à un facteur de stress, ou un changement particulièrement marquant dans la vie du sujet, comportant des conséquences désagréables et durables et aboutissant à un trouble de l'adaptation. Des facteurs de stress psychosociaux relativement peu sévères parmi les événements de la vie ( life events ) peuvent précipiter la survenue ou influencer le tableau clinique d'un grand nombre de troubles classés ailleurs dans ce chapitre, mais il n'est pas toujours po ...[+++]




Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall in railway train or railway vehicle

Occupant d'un train ou d'un véhicule ferroviaire blessé lors d'une chute dans un train ou un véhicule ferroviaire


traditional training [ classroom training | c-training | brick-and-mortar training | bricks-and-mortar training | traditional classroom training | instructor-led training | residential training ]

formation traditionnelle [ formation présentielle | formation en présentiel | formation en classe | formation en salle de classe | formation avec instructeur | formation classique ]


asynchronous virtual training [ asynchronous online training | asynchronous e-training | delayed-response online training | delayed-interaction e-training | delayed-time e-training | delayed-time online training | non-real time online training ]

formation en ligne asynchrone [ formation asynchrone en ligne | formation en ligne en temps différé | formation différée en ligne | formation en ligne à réponse différée ]


subway train | underground train | metro train | train set | train

rame de métro | métro | train


liquefied natural gas train | LNG train | natural gas liquefaction train | LNG liquefaction train

train de liquéfaction
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Believes that the success of education at all levels depends on well-trained teachers, and on their continually advancing professional training, thus requiring sufficient investment in teacher training.

estime que la réussite de l'éducation à tous les niveaux dépend de la qualité de la formation des enseignants et de leur recyclage permanent, et que leur formation nécessite par conséquent des investissements suffisants.


Contacts between the operational and the training staff working within a single agency would help identify training needs, thus increasing the relevance and focus of EU training, to the benefit of EU police cooperation overall.

Les contacts entre le personnel opérationnel et les formateurs au sein d'une agence unique contribueraient à définir les besoins de formation et ainsi à valoriser et à mieux cibler la formation à l'échelle de l'UE, au profit de la coopération policière européenne dans son ensemble.


24. Recalls that employers have a key responsibility in making LLL a reality for all, with due regard for gender equality; encourages employers to facilitate continuous training throughout workers' careers by giving more visibility to the right to training, by ensuring that training is available to all workers and by giving workers proper credit for in-service training, thus making further specialisation possible and creating opportunities for career advancement;

24. rappelle que les employeurs ont une responsabilité essentielle à assumer pour faire de l'apprentissage tout au long de la vie une réalité pour tous, en mettant l'accent en particulier sur les femmes; les encourage à faciliter la formation continue tout au long de la carrière des travailleurs en accordant plus de visibilité aux droits à la formation, en s'assurant de leur accessibilité à l'ensemble des travailleurs ainsi qu'en valorisant les acquis de la formation continue dans la carrière des travailleurs, en permettant ainsi de poursuivre la spécialisation et en créant des occasions de progresser dans le domaine professionnel;


14. Recalls that employers have a key responsibility in making LLL a reality for all with due regard for gender equality; encourages employers to facilitate continuous training throughout workers’ careers by improving the visibility of rights to training, by ensuring that training is available to all workers, and by giving workers proper credit for in-service training, thus making further specialisation possible and creating opportunities for career advancement;

14. rappelle que les employeurs ont une responsabilité essentielle à assumer pour faire de l'apprentissage tout au long de la vie une réalité pour tous, en mettant l'accent en particulier sur les femmes; les encourage à faciliter la formation continue tout au long de la carrière des travailleurs en améliorant la visibilité des droits à la formation, en s'assurant de leur accessibilité à l'ensemble des travailleurs ainsi qu'en valorisant les acquis de la formation continue dans la carrière des travailleurs, en permettant ainsi de poursuivre la spécialisation et en créant des occasions de progresser dans le domaine professionnel;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. Recalls that employers have a key responsibility in making LLL a reality for all, with due regard for gender equality; encourages employers to facilitate continuous training throughout workers’ careers by giving more visibility to the right to training, by ensuring that training is available to all workers and by giving workers proper credit for in-service training, thus making further specialisation possible and creating opportunities for career advancement;

24. rappelle que les employeurs ont une responsabilité essentielle à assumer pour faire de l'apprentissage tout au long de la vie une réalité pour tous, en mettant l'accent en particulier sur les femmes; les encourage à faciliter la formation continue tout au long de la carrière des travailleurs en accordant plus de visibilité aux droits à la formation, en s'assurant de leur accessibilité à l'ensemble des travailleurs ainsi qu'en valorisant les acquis de la formation continue dans la carrière des travailleurs, en permettant ainsi de poursuivre la spécialisation et en créant des occasions de progresser dans le domaine professionnel;


14. Calls on the Commission to promote joint research and partnership programmes between the CCI and the education and training sector (including in-service training), thus providing citizens with creative and intercultural skills, to facilitate the use of new techniques and new creative tools in the education sector, to step up lifelong education and training – specifically through use of the European Social Fund – in view of the pace of technological change in this field, and conversely, by means of research and education, to renew ...[+++]

14. demande à la Commission de promouvoir des recherches et des programmes de partenariat conjoints entre les industries culturelles et créatives et le secteur de l'éducation et de la formation ainsi que de la formation continue afin d'apporter au citoyen des compétences créatives et interculturelles, de faciliter l'application des nouvelles techniques et nouveaux outils créatifs au secteur de l'apprentissage, de renforcer la formation tout au long de la vie notamment à travers le Fonds social européen eu égard à ce domaine en forte mutation technologique, et à l'inverse, d'encourager l'innovation dans les ICC par la recherche et l'ensei ...[+++]


14. Calls on the Commission to promote joint research and partnership programmes between the CCI and the education and training sector (including in-service training), thus providing citizens with creative and intercultural skills, to facilitate the use of new techniques and new creative tools in the education sector, to step up lifelong education and training – specifically through use of the European Social Fund – in view of the pace of technological change in this field, and conversely, by means of research and education, to renew ...[+++]

14. demande à la Commission de promouvoir des recherches et des programmes de partenariat conjoints entre les industries culturelles et créatives et le secteur de l'éducation et de la formation ainsi que de la formation continue afin d'apporter au citoyen des compétences créatives et interculturelles, de faciliter l'application des nouvelles techniques et nouveaux outils créatifs au secteur de l'apprentissage, de renforcer la formation tout au long de la vie notamment à travers le Fonds social européen eu égard à ce domaine en forte mutation technologique, et à l'inverse, d'encourager l'innovation dans les ICC par la recherche et l'ensei ...[+++]


Restricted to category D vehicles with not more than 16 passenger seats, excluding the driver's seat (D1), attached to a trailer the maximum authorised mass of which exceeds 750 kg provided that (a) the maximum authorised mass of the vehicle train thus formed does not exceed 12 000 kg and the maximum authorised mass of the trailer does not exceed the unladen mass of the drawing vehicle and (b) the trailer is not used to carry passengers (D1E)

Limité aux véhicules de la catégorie D n'ayant pas plus de 16 sièges en plus du siège du conducteur (D 1), relié à une remorque dont la masse maximale autorisée dépasse 750 kg, à condition que a) la masse maximale autorisée de l'ensemble ainsi formé ne dépasse pas 12 000 kg et que la masse maximale autorisée de la remorque ne dépasse pas la masse à vide du véhicule tracteur et b) la remorque ne soit pas utilisée pour le transport de voyageurs (D 1 E)


Restricted to category C vehicles the maximum authorised mass of which does not exceed 7 500 kg (C1), attached to a trailer the maximum authorised mass of which exceeds 750 kg, provided that the maximum authorised mass of the vehicle train thus formed does not exceed 12 000 kg, and that the maximum authorised mass of the trailer does not exceed the unladen mass of the drawing vehicle (C1E)

Limité aux véhicules de la catégorie C dont la masse maximale autorisée ne dépasse pas 7 500 kg (C 1), couplés à une remorque dont la masse maximale autorisée dépasse 750 kg, à condition que la masse maximale autorisée de l'ensemble ainsi formé ne dépasse pas 12 000 kg, et que la masse maximale autorisée de la remorque ne dépasse pas la masse à vide du véhicule tracteur (C 1 E)


The Commission has proposed that programmes supported by the Structural Funds and Cohesion Fund target investments in knowledge, innovation and research capacities as well as improved education and vocational training, thus equipping workers with the skills to master change and take up new activities.

La Commission a proposé que les programmes soutenus par les Fonds structurels et le Fonds de cohésion concentrent les investissements sur la connaissance, les capacités d’innovation et de recherche et l’amélioration de l’éducation et de la formation professionnelle, en dotant ainsi les travailleurs des compétences nécessaires pour maîtriser le changement et entreprendre de nouvelles activités.


w