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Banking supervision
ESFS
EU Supervisory Framework
Entity subject to financial market supervision
European Supervisory Framework
European System of Financial Supervision
Financial market supervision
Financial supervision
Financial surveillance
First line supervision
Front line supervision
Front-line supervision
OH transparency
OHP slide
Overhead projector slide
Overhead projector transparency
Overhead projectual
Overhead slide
Overhead transparency
Person subject to financial market supervision
Projectual
Prudential control
Prudential supervision
Risk-based AML supervision
Risk-based anti-money laundering supervision
Risk-based supervision
Spot check
Supervised access visit
Supervised access visitation
Supervised entity
Supervised person
Supervised unescorted TA
Supervised unescorted temporary absence
Supervised visit
Supervised visitation
Supervision
Supervision of financial institutions
Transparency in decision-making
Unescorted supervised temporary absence
Unescorted temporary absence with supervision
View graph
View-foil
View-graph
Vu-Graph
Vu-foil

Vertaling van "transparent supervision " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]

surveillance financière [ cadre de surveillance de l'UE | cadre européen de surveillance | contrôle prudentiel | SESF | supervision financière | surveillance des établissements financiers | surveillance prudentielle | système européen de surveillance financière ]


supervised visit [ supervised visitation | supervised access visit | supervised access visitation ]

visite surveillée


supervised unescorted temporary absence [ unescorted supervised temporary absence | unescorted temporary absence with supervision | supervised unescorted TA ]

sortie sans surveillance, mais supervisée


supervised entity | supervised person | person subject to financial market supervision | entity subject to financial market supervision

assujetti à la surveillance des marché financiers | assujetti


front line supervision | front-line supervision | first line supervision | supervision | spot check

surveillance immédiate | contrôle direct | contrôle immédiat | supervision


overhead transparency [ overhead projectual | Vu-Graph | overhead slide | overhead projector slide | OHP slide | overhead projector transparency | projectual | OH transparency | view graph | view-graph | Vu-foil | view-foil ]

document transparent [ document pour rétroprojection | transparent de rétroprojection | transparent diascopique | transparent projetable | transparent ]


financial intermediary supervised under special legislation | financial intermediary subject to supervision under special legislation | financial intermediary subordinated to prudential supervision

intermédiaire financier soumis à une surveillance instituée par une loi spéciale | intermédiaire financier soumis à une surveillance prudentielle


risk-based anti-money laundering supervision | risk-based AML supervision | risk-based supervision

surveillance en matière de blanchiment d'argent fondée sur le risque | contrôle fondé sur le risque


transparency in decision-making

transparence du processus décisionnel


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
And we must improve the transparency, supervision and security of these practices for all players on the market, wherever they may be situated along the securities lending chain.

Et nous devons améliorer la transparence, la supervision et la sécurité de ces pratiques pour tous les participants du marché, quelle que puisse être leur position dans la chaine du prêt de titres.


(69) In order to ensure fair competition among operators, the traceability of the imported products intended to be placed on the market within the Union as organic or the transparency of the recognition and supervision procedure for control authorities and control bodies within the context of import of compliant organic products, and in order to ensure the management of the list of third countries recognised for the purpose of equivalence under Regulation (EC) No 834/2007, the power to adopt certain acts should be delegated to the Commission in respect of the documents intend ...[+++]

(69) Afin de garantir une concurrence équitable entre les opérateurs, la traçabilité des produits importés destinés à être mis sur le marché de l'Union en tant que produits biologiques, ou la transparence de la procédure de reconnaissance et de supervision des autorités et des organismes de contrôle dans le contexte de l'importation de produits biologiques conformes, et afin d'assurer la gestion de la liste des pays tiers reconnus aux fins de l'équivalence en vertu du règlement (CE) n° 834/2007, il convient de déléguer à la Commission ...[+++]


7. In order to ensure the transparency of the recognition and supervision procedures, the Commission shall be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 36 concerning the criteria to be applied to the recognition, or the withdrawal of the recognition, of the control authorities and control bodies referred to in paragraph 1, as well as concerning the exercise of the supervision by the Commission, including through on-the-spot examination.

7. Afin de garantir la transparence des procédures de reconnaissance et de supervision, le pouvoir d'adopter des actes délégués conformément à l'article 36 est conféré à la Commission en ce qui concerne les critères à appliquer aux fins de la reconnaissance, ou du retrait de la reconnaissance, des autorités et organismes de contrôle visés au paragraphe 1, et en ce qui concerne l'exercice de la supervision par la Commission, y compris au moyen d'examens sur place.


Observes that the first-, second- and third-pillar pension schemes in Member States differ significantly from one another, that the EU lacks a set of common criteria, definitions and an in-depth analysis which would thoroughly explain the various pension systems and their capacity to meet the needs of citizens and that there is therefore a lack of transparent supervision applicable to all systems; stresses that the EU should primarily enhance the comparability of pension schemes and promote the exchange of good practices; is of the opinion that the Commission needs to make the necessary efforts to come up with a typology of pension sys ...[+++]

note que les régimes de retraite des premier, deuxième et troisième piliers en vigueur dans les États membres diffèrent sensiblement entre eux, que l'Union européenne manque d'un catalogue de critères et de définitions établis au niveau communautaire, ainsi que d'une analyse approfondie permettant d'expliquer les différents régimes de retraites ainsi que leur adéquation pour répondre aux besoins des citoyens, et que, par conséquent, elle manque d'un système de surveillance transparent, applicable à tous les régimes; souligne que l'Union devrait améliorer tout d'abord la comparabilité des régimes de retraite et promouvoir l'échange de bo ...[+++]


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The Union and the OCTs shall promote regulatory convergence with recognised international standards on regulation and supervision in the area of financial services including: the Basel Committee’s ‘Core Principle for Effective Banking Supervision’, the International Association of Insurance Supervisors’ ‘Insurance Core Principles’, the International Organisation of Securities Commissions’ ‘Objectives and Principles of Securities Regulation’, the OECD’s ‘Agreement on exchange of information on tax matters’, the G20 ‘Statement on Transparency and exchange of inf ...[+++]

L’Union et les PTOM promeuvent la convergence réglementaire avec les normes internationales reconnues en matière de régulation et de surveillance dans le domaine des services financiers, notamment: les «Principes fondamentaux pour un contrôle bancaire efficace» établis par le Comité de Bâle, les «Principes de base en matière d’assurance» de l’Association internationale des contrôleurs d’assurance, les «Objectifs et principes de la régulation financière» définis par l’Organisation internationale des commissions de valeurs, l’«Accord d’échange de renseignements fiscaux» de l’OCDE, la «Déclaration du G20 sur la transparence et l’échange d’info ...[+++]


Taking account of the results of the examination set out in the Commission Communication of 21 December 2010 entitled ‘Towards an enhanced market oversight framework for the EU Emissions Trading Scheme’, the Commission should consider bringing forward a legislative proposal to tackle the identified shortcomings in the transparency, integrity and supervision of the European carbon market in an appropriate time-frame.

Au vu des résultats de l'analyse prévue dans la communication de la Commission du 21 décembre 2010 intitulée «Vers une surveillance renforcée du marché relatif au système européen d'échange de quotas d'émission», la Commission devrait examiner la possibilité de présenter une proposition législative visant à lutter contre les défaillances qui ont été identifiées en matière de transparence, d'intégrité et de contrôle du marché européen des quotas de carbone selon un calendrier approprié.


Without going on at length and reciting the provisions of the act that call for that greater level of transparency through the federal associations that are responsible for what are our political parties, and highlighting the importance of our system and the fact that it has worked extremely well in terms of the healthy democracy that we have in Canada, through the ridings being supervised by the associations of which they are a part at the provincial, territorial and national level, I am not in support of Senator Nolin's amendments.

Sans m'éterniser pour citer les dispositions du projet de loi qui invitent à un niveau supérieur de transparence les associations fédérales responsables de nos partis politiques, ni pour faire valoir l'importance de notre système et le fait qu'il fonctionne extrêmement bien pour préserver la saine démocratie qui règne au Canada, dans les circonscription surveillées par les associations dont elles font partie au niveaux provincial, territorial et national, je dirais que je m'oppose aux amendements du sénateur Nolin.


Another issue was the functioning of the European Central Bank, which has been recently criticized for its lack of transparency and accountability, and for a flawed system of financial supervision.

Un autre point est le fonctionnement de la Banque centrale européenne qui a récemment fait l'objet de critiques à cause de sa non-transparence, de l'absence de reddition de comptes et de son système de surveillance déficient.


This is a wide-ranging field, and various yardsticks were used. Attention was paid in particular to the integrity of the government apparatus, prevention of corruption, transparency in the management of public funds, supervision of government expenditure, the extent of public participation, the separation of powers, legal certainty, democratisation and respect for human rights.

C'est un domaine de vaste portée et il a été tenu compte de plusieurs critères, dont l'intégrité de l'appareil gouvernemental, la prévention de la corruption, la transparence au niveau de la gestion des fonds publics, la surveillance des dépenses publiques, l'étendue de la participation du public, la séparation des pouvoirs, la certitude juridique, la démocratisation et le respect des droits de l'homme.


However, the Directive does strengthen the supervisory authorities' powers to monitor financial institutions falling within their remit. The main additions introduced by the new Directive are: 1. an additional requirement for authorisation whereby if a financial institution (credit institution, insurance firm or investment firm) is part of a group, the group structure must be sufficiently transparent to enable the financial enterprise itself to be supervised effectively; 2. a requirement that credit institutions and insurance firms h ...[+++]

Les principaux renforcements sont: 1. d'ajouter à la liste des conditions d'agrément une condition supplémentaire prévoyant que, lorsqu'une entreprise financière (établissement de crédit, entreprise d'assurance ou entreprise d'investissement) appartient à un groupe, la structure de celui-ci doit être suffisamment transparente pour permettre une surveillance adéquate de l'entité sur une base individuelle; 2. de prévoir en outre que les établissements de crédit et les entreprises d'assurance aient leur administration centrale dans le même Etat membre que leur siège statutaire car, sinon, il sera difficile, pour les autorités compétentes d ...[+++]


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