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Analyse irregular migration
Establish land mine location
Find ballot irregularities
Identify electoral violations
Irregular structure
Scrutinise irregular migration
Search for ballot irregularities
TIN
Test irregular migration
Test irregular population movements
Treat patients with swallowing disorders
Treat patients with swallowing irregularities
Treat swallowing conditions
Treat swallowing disorders
Triangular structure
Triangulated irregular network
Triangulated irregular network structure
Triangulated irregular structure
Triangulated structure
Uncorrected
Uncorrected error rate
Uncorrected misstatement
Uncorrected relative GDP share

Vertaling van "uncorrected irregularities " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
scrutinise irregular migration | test irregular migration | analyse irregular migration | test irregular population movements

analyser la migration clandestine | analyser la migration irrégulière


triangulated irregular network | TIN | triangulated irregular structure | triangulated structure | triangular structure | triangulated irregular network structure

structure triangulaire | structure TIN | réseau de triangles irréguliers | réseau triangulé irrégulier | réseau de triangles en mode vecteur | réseau TIN | réseau triangulaire d'irrégularités | réseau irrégulier triangulé | réseau irrégulier de triangles






uncorrected relative GDP share

part relative du PIB non corrigée




establish land mine location | search for ballot irregularities | find ballot irregularities | identify electoral violations

détecter des fraudes électorales




machine for contour forming and shaping cylindrical or irregular shaped pressings

machine à détourner et à façonner les pièces embouties cylindriques ou de forme irrégulière


treat patients with swallowing irregularities | treat swallowing conditions | treat patients with swallowing disorders | treat swallowing disorders

traiter les troubles de la déglutition
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
43. Stresses that, given the multiannual character of expenditure in Community programmes, it is only at the end of a multiannual cycle that the Commission can proceed to the application of those 'clearance-of-accounts procedures or financial correction mechanisms', whose aim is the a posteriori rectification of errors detected, if comprehensive and clearly comprehensible documentation on programme implementation is available; further emphasises the need to undertake financial corrections as soon as uncorrected irregularities are detected by the Member States, without waiting for the end of the multiannual cycle;

43. souligne que, compte tenu du caractère pluriannuel des dépenses dans les programmes communautaires, ce n'est qu'à la fin de cycles pluriannuels que la Commission peut alors procéder à l'application de ces "procédures d'apurement des comptes ou mécanismes de corrections financières" dont l'objectif est de corriger a posteriori les erreurs relevées, dès lors que des documents circonstanciés et objectivement vérifiables attestent de l'exécution des programmes; souligne, d'autre part, la nécessité de procéder à des corrections financières dès que des irrégularités non corrigées par les États membres sont détectées, sans attendre la fin ...[+++]


43. Stresses that, given the multiannual character of expenditure in Community programmes, it is only at the end of a multiannual cycle that the Commission can proceed to the application of those 'clearance-of-accounts procedures or financial correction mechanisms', whose aim is the a posteriori rectification of errors detected, if comprehensive and clearly comprehensible documentation on programme implementation is available; further emphasises the need to undertake financial corrections as soon as uncorrected irregularities are detected by the Member States, without waiting for the end of the multiannual cycle;

43. souligne que, compte tenu du caractère pluriannuel des dépenses dans les programmes communautaires, ce n'est qu'à la fin de cycles pluriannuels que la Commission peut alors procéder à l'application de ces "procédures d'apurement des comptes ou mécanismes de corrections financières" dont l'objectif est de corriger a posteriori les erreurs relevées, dès lors que des documents circonstanciés et objectivement vérifiables attestent de l'exécution des programmes; souligne, d'autre part, la nécessité de procéder à des corrections financières dès que des irrégularités non corrigées par les États membres sont détectées, sans attendre la fin ...[+++]


43. Stresses that, given the multiannual character of expenditure in Community programmes, it is only at the end of a multiannual cycle that the Commission can proceed to the application of those 'clearance-of-accounts procedures or financial correction mechanisms', whose aim is the a posteriori rectification of errors detected, if comprehensive and clearly comprehensible documentation on programme implementation is available; further emphasises the need to undertake financial corrections as soon as uncorrected irregularities are detected by the Member States, without waiting for the end of the multiannual cycle;

43. souligne que, compte tenu du caractère pluriannuel des dépenses dans les programmes communautaires, ce n'est qu'à la fin de cycles pluriannuels que la Commission peut alors procéder à l'application de ces "procédures d'apurement des comptes ou mécanismes de corrections financières" dont l'objectif est de corriger a posteriori les erreurs relevées, dès lors que des documents circonstanciés et objectivement vérifiables attestent de l'exécution des programmes; souligne, d'autre part, la nécessité de procéder à des corrections financières dès que des irrégularités non corrigées par les États membres sont détectées, sans attendre la fin ...[+++]


20. Considers with regard to shared or decentralised management, however, that the Commission must apply Regulation (EC, Euratom) No 1605/2002 in full and assume its ultimate responsibility for budget implementation, and emphasises the need to make financial corrections as soon as irregularities uncorrected by Member States are detected, without waiting for the end of the multiannual cycle;

20. considère toutefois qu'en matière de gestion partagée ou décentralisée, la Commission doit appliquer pleinement le règlement (CE, Euratom) n° 1605/2002 et assumer sa responsabilité finale dans l'exécution du budget et souligne la nécessité de procéder à des corrections financières dès que des irrégularités non corrigées par les États membres sont détectées, sans attendre la fin du cycle pluriannuel;


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22. Considers with regard to shared or decentralised management, however, that the Commission must apply Regulation (EC, Euratom) No 1605/2002 in full and assume its ultimate responsibility for budget implementation, and emphasises the need to make financial corrections as soon as irregularities uncorrected by Member States are detected, without waiting for the end of the multiannual cycle;

22. considère toutefois qu'en matière de gestion partagée ou décentralisée, la Commission doit appliquer pleinement le règlement (CE, Euratom) n° 1605/2002 et assumer sa responsabilité finale dans l'exécution du budget et souligne la nécessité de procéder à des corrections financières dès que des irrégularités non corrigées par les États membres sont détectées, sans attendre la fin du cycle pluriannuel;


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