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Acquired shares
Angle with unequal legs
Certificate of depository receipt
Certificate of depository share receipt
Certificate representing shares
Crop-share
Depositary receipt
Depository receipt
Depository share receipt
Designated shared roadway
Equal and unequal cases method
Method of equal and unequal cases
Multi-voting share
Multiple vote share
Multiple vote stock
Multiple voting share
Not equal sign
Not equal symbol
Reacquired shares
Redeemed shares
Repurchased shares
Share
Share carrying multiple voting rights
Share certificate
Share cropping
Share farming
Share leasing
Share tenancy
Share with multiple votes
Share with plural voting right
Share-rent system
Shared bicycle lane
Shared bike lane
Shared lane
Shared roadway
Signed shared roadway
Stock certificate
Stocks
Stockshare
Super voting share
Treasury shares
Treasury stock
Unequal angle
Unequal apportionment
Unequal division
Unequal draft
Unequal draught
Unequal pressure
Unequal sharing
Unequal sign
Unequal symbol
Unequal-leg angle

Vertaling van "unequal sharing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
unequal apportionment [ unequal division | unequal sharing ]

partage inégal


angle with unequal legs | unequal angle | unequal-leg angle

cornière à ailes inégales | cornière inégale


unequal draft | unequal draught | unequal pressure

pression inégale


equal and unequal cases method [ method of equal and unequal cases ]

méthode des cas égaux et inégaux


not equal symbol | unequal symbol | unequal sign | not equal sign

symbole de non égalité | symbole de non-égalité | symbole d'inégalité | signe de non-égalité | signe d'inégalité


crop-share | share cropping | share farming | share leasing | share tenancy | share-rent system | stockshare

affermage à mi-fruit | bail à colonat partiaire | métayage


share [ certificate of depository receipt | certificate of depository share receipt | certificate representing shares | depositary receipt | depository receipt | depository share receipt | share certificate | stock certificate | stocks(UNBIS) ]

action financière [ action | certificat d'actions | certificat représentatif d'actions | certificat représentatif de valeurs mobilières ]


multiple voting share | multi-voting share | multiple vote share | share with multiple votes | share with plural voting right | super voting share | multiple vote stock | share carrying multiple voting rights

action à vote multiple | action à droit de vote multiple | action à droit de vote plural | action à vote plural | action multivotante


shared lane | shared bike lane | shared bicycle lane | signed shared roadway | shared roadway | designated shared roadway

chaussée désignée | chaussée partagée | voie cyclable partagée | voie partagée


acquired shares [ reacquired shares | redeemed shares | repurchased shares | treasury shares | treasury stock ]

actions rachetées [ actions achetées | actions acquises | actions autodétenues | actions remboursées | actions de trésorerie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(2) Notwithstanding any other provision of these Regulations, where a trust created before March 10, 1982 is an applicant or investor and the Minister is satisfied that, in the circumstances and when considering the terms and conditions of the trust, the main purpose of the trust is to provide for the benefit of any one or more individuals related to any individual from whose contributions of property to the trust made prior to March 10, 1982 more than 25% of the value of the capital of the trust shall be determined as if all interests of the beneficiaries in the trust constituted one class of formal equity of the trust consisting of 100 units and as if all the units of that class of formal equity were owned by the beneficiaries, other than ...[+++]

(2) Par dérogation à toute autre disposition du présent règlement, si une fiducie créée avant le 10 mars 1982 est un demandeur ou un investisseur et si le ministre est convaincu que, dans toutes les circonstances et compte tenu des modalités de la fiducie, le but principal de la fiducie est le bénéfice d’un ou plusieurs particuliers liés à un particulier dont les contributions effectuées avant le 10 mars 1982 en biens à la fiducie de plus de 25 % de la valeur du capital de la fiducie peuvent être raisonnablement considérées comme ayant été directement ou indirectement acquises ou dérivées, le ministre peut ordonner que le taux de participation canadienne de la fiducie soit déterminé comme si tous les droits des bénéficiaires dans la fiducie ...[+++]


72. Welcomes the call made in the White Paper for Member States to consider the development of care credits as a means of ensuring that periods spent taking care of dependent persons are taken into account when calculating individual women’s or men’s pension entitlements; points out that an unequal sharing of family responsibilities between women and men – often leading women to have less secure, less paid or even undeclared jobs with a negative impact on pension entitlements – and a lack of accessible and affordable services and care facilities and recent austerity measures in this area are having a direct impact on especially women’s ...[+++]

72. se félicite de l'invitation dans le Livre Blanc aux États membres d'envisager le développement des crédits d'assistance, c'est-à-dire, la comptabilisation dans le calcul de la retraite des périodes pour la prise en charge de personnes dépendantes pour les femmes et les hommes; rappelle que la répartition inégale des responsabilités familiales entre les femmes et les hommes - les femmes auront souvent des emplois moins sûrs, moins bien rémunérés, voire non déclarés, avec des incidences négatives sur leurs droits à pension - et le manque de services et d'infrastructures d'assistance disponibles et abordables ainsi que les récentes mes ...[+++]


30. Underlines that as a matter of urgency, the gender pay gap must be reduced to 0 - 5 % by 2020, i.e. by drawing up phased economy-wide plans with clear-cut goals to be supported by collective bargaining and the training of equality advisers; points out that direct and indirect forms of gender based discrimination must be overcome, also by addressing the unequal share of unpaid work between women and men and laying down equality plans for factories and other workplaces;

30. souligne que les écarts de rémunération entre les femmes et les hommes doivent de toute urgence être réduits à 0 - 5 % d'ici 2020, par exemple en élaborant des plans progressifs pour toute l'économie avec des objectifs précis qui devront être soutenus par des négociations collectives et la formation de conseillers en matière d'égalité; souligne que les formes directes et indirectes de discrimination fondée sur le genre doivent être surmontées également en abordant la question de la part inégale du travail non rémunéré entre les femmes et les hommes et en établissant des plans en matière d'égalité pour les usines et d'autres lieux de ...[+++]


34. Calls, as a matter of urgency, for concrete measures to combat wage discrimination, whether by revising the existing directive, by drawing up phased industry-wide plans with clear-cut goals – such as narrowing the pay gap to 0-5% by 2020 – aimed at ending direct and indirect forms of discrimination, or by encouraging collective bargaining and the training of equality advisers, addressing the unequal share of unpaid work between women and men and laying down equality plans for factories and other workplaces;

34. demande que des mesures concrètes et urgentes soient adoptées pour lutter contre les discriminations salariales, par la révision de la directive existante, par l'élaboration de plans sectoriels par étapes, avec des objectifs précis, consistant par exemple à ramener la fracture salariale à 0-5 % en 2020, en vue d'éliminer les discriminations directes et indirectes, ou en encourageant la négociation collective et la formation de conseillers(ères) pour l'égalité, en s'attaquant aux inégalités dans la part du travail non rémunéré des femmes et des hommes et en élaborant des plans pour l'égalité dans les entreprises et les autres lieux de ...[+++]


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Maintains that measures need to be taken as a matter of urgency to combat wage discrimination, whether by revising the existing directive, by drawing up phased industry-wide plans with clear-cut goals – such as narrowing the pay gap to 0-5 % by 2020 – aimed at doing away with direct and indirect forms of discrimination, or by encouraging collective bargaining and the training of equality advisers, addressing the unequal share of unpaid work between women and men and laying down equality plans for factories and other workplaces; takes ...[+++]

insiste sur la nécessité de mesures urgentes de lutte contre les discriminations salariales, par la révision de la directive existante, par l'élaboration de plans sectoriels par étapes, avec des objectifs précis, consistant par exemple à ramener la fracture salariale à 0-5 % en 2020, en vue d'éliminer les discriminations directes et indirectes, ou en encourageant la négociation collective et la formation de conseillers(ères) pour l'égalité, en s'attaquant aux inégalités dans la part du travail non rémunéré des femmes et des hommes et en élaborant des plans pour l'égalité dans les entreprises et les autres lieux de travail; estime que la ...[+++]


50. Maintains that measures need to be taken as a matter of urgency to combat wage discrimination, whether by revising the existing directive, by drawing up phased industry-wide plans with clear-cut goals – such as narrowing the pay gap to 0-5% by 2020 – aimed at doing away with direct and indirect forms of discrimination, or by encouraging collective bargaining and the training of equality advisers, addressing the unequal share of unpaid work between women and men and laying down equality plans for factories and other workplaces; ta ...[+++]

50. insiste sur la nécessité de mesures urgentes de lutte contre les discriminations salariales, par la révision de la directive existante, par l'élaboration de plans sectoriels par étapes, avec des objectifs précis, consistant par exemple à ramener la fracture salariale à 0-5 % en 2020, en vue d'éliminer les discriminations directes et indirectes, ou en encourageant la négociation collective et la formation de conseillers(ères) pour l'égalité, en s'attaquant aux inégalités dans la part du travail non rémunéré des femmes et des hommes et en élaborant des plans pour l'égalité dans les entreprises et les autres lieux de travail; estime qu ...[+++]


50. Maintains that measures need to be taken as a matter of urgency to combat wage discrimination, whether by revising the existing directive, by drawing up phased industry-wide plans with clear-cut goals – such as narrowing the pay gap to 0-5% by 2020 – aimed at doing away with direct and indirect forms of discrimination, or by encouraging collective bargaining and the training of equality advisers, addressing the unequal share of unpaid work between women and men and laying down equality plans for factories and other workplaces; ta ...[+++]

50. insiste sur la nécessité de mesures urgentes de lutte contre les discriminations salariales, par la révision de la directive existante, par l'élaboration de plans sectoriels par étapes, avec des objectifs précis, consistant par exemple à ramener la fracture salariale à 0-5 % en 2020, en vue d'éliminer les discriminations directes et indirectes, ou en encourageant la négociation collective et la formation de conseillers(ères) pour l'égalité, en s'attaquant aux inégalités dans la part du travail non rémunéré des femmes et des hommes et en élaborant des plans pour l'égalité dans les entreprises et les autres lieux de travail; estime qu ...[+++]


The quote of Churchill was that: “The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries”.

La citation de Churchill est la suivante: « Le vice inhérent au capitalisme consiste en une répartition inégale des richesses. La vertu inhérente au socialisme consiste en une égale répartition de la misère».


This can impact more on women, who are often obliged to choose between having children or a career, due to the lack of flexible working arrangements and care services, the persistence of gender stereotypes, and an unequal share of family responsibilities with men.

Cela peut avoir une plus grande incidence sur les femmes qui sont souvent obligées de choisir entre avoir des enfants ou faire carrière. Cette situation est due au manque de flexibilité des conditions de travail et des services de soins, à la persistance des stéréotypes fondés sur le genre, et à une répartition inégale des responsabilités familiales entre les femmes et les hommes.


This disproportionate share of the world's poor faces unequal access to a political voice and development resources.

Cette disproportion parmi les pauvres du monde se reflète dans une inégalité d'accès au débat politique et aux ressources de développement.


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