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Area in process of urbanization
City road network
Congested urban area
Control vehicles in cities
Control vehicles in metropolitan areas
Deferred development area
Deferred development zone
Deferred urban area
Deprived district
Deprived suburb
Deprived urban area
Designated area
Designated development area
Drive in urban areas
Drive vehicles in metropolitan areas
Highly developed urban area
Holding zone
Mechanical requirements for urban vehicles
Mechanical requirements for vehicles in urban areas
Metropolitan area
Metropolitan road network
Peri-urban area
Periurban area
Road infrastructure in metropolitan areas
Suburb
Suburban area
Suburbanization
URBAN II
Urban area
Urban decline
Urban region
Urban road transport network
Urbanised region
Urbanizing area

Traduction de «urban areas whose » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

zone urbaine [ environnement urbain | région urbaine ]


mechanical requirements for urban vehicles | minimum mechanical standards for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles in urban areas | mechanical requirements for vehicles operating in urban areas

exigences mécaniques applicables aux véhicules dans les zones urbaines


deprived urban area [ deprived district | deprived suburb | Urban decline(STW) ]

zone urbaine défavorisée [ quartier défavorisé | quartier sensible ]


suburban area [ periurban area | peri-urban area | suburb | Suburbanization(STW) ]

zone suburbaine [ banlieue | espace périurbain | zone périurbaine | zone urbaine périphérique ]


area in process of urbanization | urbanizing area

zone en cours d'urbanisation | zone en voie d'urbanisation


congested urban area | highly developed urban area

secteur très urbanisé | site urbain dense


designated development area [ designated area | deferred urban area | holding zone | deferred development area | deferred development zone ]

zone d'aménagement différé


Community initiative concerning economic and social regeneration in urban areas | Community initiative concerning economic and social regeneration of cities and of neighbourhoods in crisis in order to promote sustainable urban development | URBAN II [Abbr.]

initiative communautaire concernant la régénération économique et sociale des villes et des banlieues en crise en vue de promouvoir un développement urbain durable | initiative communautaire concernant la régénération économique et sociale des zones urbaines | URBAN II [Abbr.]


control vehicles in cities | drive vehicles in metropolitan areas | control vehicles in metropolitan areas | drive in urban areas

conduire en milieu urbain


metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

réseau routier urbain
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
regional authorities, national representatives of local authorities and local authorities representing the largest cities and urban areas, whose competences are related to the planned use of the ESI Funds.

les autorités régionales, les représentants nationaux des autorités locales et les autorités locales représentant les grandes villes et zones urbaines dont les compétences sont en rapport avec l’utilisation prévue des Fonds ESI.


regional authorities, national representatives of local authorities and local authorities representing the largest cities and urban areas, whose competences are related to the planned use of the ESI Funds contributing to the programme.

les autorités régionales, les représentants nationaux des autorités locales et les autorités locales représentant les grandes villes et zones urbaines dont les compétences sont en rapport avec l’utilisation prévue des Fonds ESI contribuant au programme.


D. whereas urban transport is responsible for up to 25 % of all CO2 emissions and for some 70 % of all emissions in urban areas that are responsible for climate change, and is the only sector in the EU whose greenhouse gas emissions are continuing to increase;

D. considérant que le transport urbain représente quelque 25 % de l'ensemble des émissions de CO2 et près de 70 % de toutes les émissions urbaines responsables du changement climatique et qu'il s'agit, dans l'Union, du seul secteur dont les émissions de gaz à effet de serre continuent d'augmenter;


D. whereas urban transport is responsible for up to 25 % of all CO2 emissions and for some 70 % of all emissions in urban areas that are responsible for climate change, and is the only sector in the EU whose greenhouse gas emissions are continuing to increase;

D. considérant que le transport urbain représente quelque 25 % de l'ensemble des émissions de CO2 et près de 70 % de toutes les émissions urbaines responsables du changement climatique et qu'il s'agit, dans l'Union, du seul secteur dont les émissions de gaz à effet de serre continuent d'augmenter;


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Particular attention is thereby to be paid to rural areas, areas suffering from an economic handicap or affected by industrial transition, and regions which suffer from severe and permanent natural or demographic handicaps such as the northernmost regions with very low population density and island, cross-border and mountain regions; the Committee of the Regions would also highlight the challenges listed in the Europe 2020 study for the EU's regions, including the outermost regions, as well as urban areas whose outskirts are often increasingly run down and affected by growing social and economic impoverishment; considers, furthermore, ...[+++]

Il convient à ce sujet d'accorder une attention particulière aux zones rurales, aux zones souffrant d'un handicap économique ou aux zones où s'opère une transition industrielle et aux territoires qui souffrent de handicaps naturels ou démographiques graves et permanents, tels que les régions les plus septentrionales à très faible densité de population ainsi que les régions insulaires, transfrontalières et de montagne. En outre, le Comité des régions rappelle les défis mentionnés par la stratégie «Europe 2020» que doivent relever les régions de l'UE, notamment les régions périphériques ainsi que les zones ...[+++]


‧urban and suburban services‧ means transport services whose principal purpose is to meet the transport needs of an urban centre or conurbation, including a cross-border conurbation, together with transport needs between such a centre or conurbation and surrounding areas.

«services urbains et suburbains», les services de transport dont l'objet principal est de répondre aux besoins de transports d'un centre urbain ou d'une agglomération, y compris d'une agglomération transfrontalière, ainsi qu'aux besoins de transports entre ce centre ou cette agglomération et ses banlieues.


On our continent rail transport plays an essential role in national and regional development. Only the railways can put a stop to two interrelated tendencies whose consequences are abundantly clear. On the one hand there is the unchecked concentration of people in urban areas and on the other the desertification of the countryside. Together, they are laying waste to our land.

Lui seul peut freiner le double mouvement, dont personne ne peut nier les conséquences, double mouvement constitué d’une concentration urbaine non maîtrisée et d’une désertification de nos campagnes qui gaspillent nos territoires.


"The Union needs a cohesion policy which addresses three types of region and structural problems": (1) regions whose development is lagging very far behind, 60 % of which are in the applicant countries; (2) regions of the Fifteen which have not completed the process of real convergence (particularly in the three cohesion countries); (3) regions facing serious structural problems, such as some urban areas, areas affected by industrial conversion, rural areas dependent on agriculture and/or fi ...[+++]

L'Union a besoin d'une politique de cohésion qui s'adresse à trois catégories de régions et de problèmes structurels: 1) les régions très en retard de développement, 60 % situées dans les pays encore candidats; 2) les régions des Quinze n'ayant pas achevé le processus de convergence réelle (notamment dans les 3 pays de la cohésion) ; 3) les régions connaissant des difficultés structurelles graves telles que certaines zones urbaines, des régions en reconversion industrielle, des zones rurales dépendantes de l'agriculture et/ou de la ...[+++]


Political and economic considerations mean that future cohesion policy must not concentrate exclusively on regions whose development is lagging furthest behind, but it must also take into account the advantages and disadvantages in urban areas, in areas undergoing socio-economic change, in regions with permanent natural disadvantages and also the cross-border dimension.

La future politique de cohésion ne peut, pour des raisons d’ordre à la fois politique et économique, se concentrer exclusivement sur les régions qui souffrent du retard de développement le plus prononcé, elle doit également prendre en considération les atouts et les handicaps qui existent dans les régions urbaines, les régions en mutation socio-économique, ou les régions grevées de désavantages naturels permanents, ainsi qu’une dimension transfrontalière.


Political and economic considerations mean that future cohesion policy must not concentrate exclusively on regions whose development is lagging furthest behind, but it must also take into account the advantages and disadvantages in urban areas, in areas undergoing socio-economic change, in regions with permanent natural disadvantages and also the cross-border dimension.

La future politique de cohésion ne peut, pour des raisons d’ordre à la fois politique et économique, se concentrer exclusivement sur les régions qui souffrent du retard de développement le plus prononcé, elle doit également prendre en considération les atouts et les handicaps qui existent dans les régions urbaines, les régions en mutation socio-économique, ou les régions grevées de désavantages naturels permanents, ainsi qu’une dimension transfrontalière.


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