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A Solid Base for Partnerships
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
GPOBA
Global Partnership on Output-Based Aid
Jealousy
Operate LED panel signal boxes
Operate LED-based panel signal boxes
Paranoia
Partnerships for a Knowledge-based Economy
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Right based on prior use
Right of prior use
Use IT programmes to improve patients' skills
Use LED-based panel signal boxes
Use computer programme to improve patient's skills
Use computer programs to improve patients' skills
Use data bases
Use database software
Use databases
Utilise databases
Waste alkaline solutions
Wastes from the MFSU of bases

Traduction de «use a partnership-based » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
A Solid Base for Partnerships

Un partenariat bâti sur le roc


Partnerships for a Knowledge-based Economy

Partenariats pour une économie du savoir


Determination of Adjusted Cost Base of a Partnership Interest

Détermination du prix de base rajusté d'une participation dans une société


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


execute signalling activities using LED-based panel signal boxes | operate LED panel signal boxes | operate LED-based panel signal boxes | use LED-based panel signal boxes

faire fonctionner des postes d'aiguillage à panneaux à LED


use computer programme to improve patient's skills | utilise computer-based programmes to improve patients' abilities | use computer programs to improve patients' skills | use IT programmes to improve patients' skills

utiliser des programmes informatiques pour améliorer les aptitudes des patients


use database software | utilise databases | use data bases | use databases

utiliser des bases de données


right based on prior use | right of prior use

droit d'usage antérieur | droit fondé sur une utilisation antérieure


waste alkaline solutions | wastes from the manufacture, formulation, supply and use of bases | wastes from the MFSU of bases

déchets de solutions alcalines


Global Partnership on Output-Based Aid | GPOBA [Abbr.]

Partenariat mondial pour l’aide basée sur les résultats
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
whereas the Comprehensive Partnership and Cooperation Agreement aims to establish a modern, broad-based and mutually beneficial partnership, based on shared interests and principles such as equality, mutual respect, the rule of law and human rights.

considérant que l'accord global de partenariat et de coopération vise à établir un partenariat moderne, diversifié et intéressant pour les deux parties, fondé sur les intérêts et principes communs que sont l'égalité, le respect mutuel, l'état de droit et les droits de l'homme.


76. Stresses that EU development policies should fully integrate universal access to water and sanitation via the promotion of public-public partnerships based on not-for-profit principles and solidarity between water operators and workers in different countries, and make use of a range of instruments from public-public partnerships to promote best practices by sharing of knowledge, as well as development and cooperation programmes in this sector; reiterates that the development policies of the Member States should recognise the human rights dimension of access to safe drinking water and sanitation and that a rights-based approach requi ...[+++]

76. insiste sur le fait que les politiques de développement menées par l'Union européenne devraient pleinement intégrer l'accès universel à l'eau et à l'assainissement par la promotion des partenariats public-public sans but lucratif et fondés sur le principe de la solidarité entre les compagnies de distribution d'eau et les travailleurs de différents pays et recourir à une panoplie d'instruments, depuis les partenariats public-public pour promouvoir les meilleures pratiques par le partage de connaissances jusqu'à des programmes de développement et de coopération dans ce secteur; réaffirme que les politiques de développement des États m ...[+++]


77. Stresses that EU development policies should fully integrate universal access to water and sanitation via the promotion of public-public and public-private partnerships based on solidarity between water operators and workers in different countries, and make use of a range of instruments to promote best practices by sharing of knowledge, as well as development and cooperation programmes in this sector; reiterates that the development policies of the Member States should recognise the human rights dimension of access to safe drinking water and sanitation and that a rights-based approach requires support for legislative frameworks, fin ...[+++]

77. insiste sur le fait que les politiques de développement menées par l'Union européenne devraient pleinement intégrer l'accès universel à l'eau et à l'assainissement par la promotion des partenariats public-public et public-privé fondés sur le principe de la solidarité entre les compagnies de distribution d'eau et les travailleurs de différents pays et recourir à une panoplie d'instruments, pour promouvoir les meilleures pratiques par le partage de connaissances jusqu'à des programmes de développement et de coopération dans ce secteur; réaffirme que les politiques de développement des États membres devraient reconnaître la dimension " ...[+++]


77. Stresses that EU development policies should fully integrate universal access to water and sanitation via the promotion of public-public and public-private partnerships based on solidarity between water operators and workers in different countries, and make use of a range of instruments to promote best practices by sharing of knowledge, as well as development and cooperation programmes in this sector; reiterates that the development policies of the Member States should recognise the human rights dimension of access to safe drinking water and sanitation and that a rights-based approach requires support for legislative frameworks, fin ...[+++]

77. insiste sur le fait que les politiques de développement menées par l'Union européenne devraient pleinement intégrer l'accès universel à l'eau et à l'assainissement par la promotion des partenariats public-public et public-privé fondés sur le principe de la solidarité entre les compagnies de distribution d'eau et les travailleurs de différents pays et recourir à une panoplie d'instruments, pour promouvoir les meilleures pratiques par le partage de connaissances jusqu'à des programmes de développement et de coopération dans ce secteur; réaffirme que les politiques de développement des États membres devraient reconnaître la dimension " ...[+++]


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Those measures should be based on six axes: building up partnership-based approaches, early intervention and activation, supportive measures enabling labour market integration, use of Union funds, assessment and continuous improvement of the scheme, and its swift implementation.

Ces mesures devraient reposer sur six axes: mise au point d'approches fondées sur le partenariat, intervention et activation à un stade précoce, mesures de soutien à l'insertion professionnelle, utilisation des Fonds de l'Union, évaluation et amélioration continue du dispositif, et mise en œuvre dans les meilleurs délais.


17. Calls for an improvement of the administrative capacity – e.g. through increased use of technical assistance – of local and regional authorities, and of economic and social actors, in the management of the structural funds, for the purpose of real multilevel governance, in order to ensure that objectives are met; considers it crucial that sustainable multifunctional networks, based on good practices, are developed and promoted in a way that will stimulate the formation of’ vibrant, integrated, urban-rural partnerships based on the needs of individual regions;

17. préconise une amélioration de la capacité administrative – par exemple par un recours renforcé à l'assistance technique – des autorités locales et régionales et des acteurs économiques et sociaux dans la gestion des fonds structurels, afin d'instaurer une véritable gouvernance qui garantisse la réalisation des objectifs; juge essentiel de développer des réseaux multifonctionnels durables reposant sur de bonnes pratiques et de les promouvoir de manière à stimuler la formation de partenariats vivants, intégrés et urbains-ruraux reposant sur les besoins de chaque région;


17. Calls for an improvement of the administrative capacity – e.g. through increased use of technical assistance – of local and regional authorities, and of economic and social actors, in the management of the structural funds, for the purpose of real multilevel governance, in order to ensure that objectives are met; considers it crucial that sustainable multifunctional networks, based on good practices, are developed and promoted in a way that will stimulate the formation of’ vibrant, integrated, urban-rural partnerships based on the needs of individual regions;

17. préconise une amélioration de la capacité administrative – par exemple par un recours renforcé à l'assistance technique – des autorités locales et régionales et des acteurs économiques et sociaux dans la gestion des fonds structurels, afin d'instaurer une véritable gouvernance qui garantisse la réalisation des objectifs; juge essentiel de développer des réseaux multifonctionnels durables reposant sur de bonnes pratiques et de les promouvoir de manière à stimuler la formation de partenariats vivants, intégrés et urbains-ruraux reposant sur les besoins de chaque région;


An institutional Public Private Partnership based on the Joint Technology Initiative approach on Bio-based Industries for Growth could leverage private sector investment, facilitate the efficient and sustainable scaling-up of biomass supplies, support large-scale bio-refinery demonstration projects, promote Green public procurement, and develop new bio-based products and materials.

Un partenariat public‑privé institutionnel sur les bioindustries en faveur de la croissance, fondé sur la méthode de l’initiative technologique conjointe, pourrait avoir un effet de levier sur les investissements du secteur privé, faciliter l’augmentation efficace et durable des approvisionnements en biomasse, soutenir des projets de démonstration à grande échelle dans le domaine de la bioraffinerie, promouvoir le recours aux marchés publics écologiques et permettre la mise au point de nouveaux bioproduits et biomatériaux.


The European Commission and the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy are keen to invest in partnerships based on the principle of co-responsibility to make these true partnerships.

La Commission européenne et la haute représentante de l’Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité souhaitent investir dans de véritables partenariats fondés sur le principe de responsabilité partagée.


But a structured and partnership-based approach between businesses and their various stakeholders, as outlined in the Green Paper, can be used to draw on practical experience, build consensus where this is possible, and promote innovation.

Néanmoins, une approche structurée fondée sur un partenariat entre les entreprises et leurs diverses parties prenantes, telle que décrite dans le Livre Vert, peut être exploitée pour tirer parti de l'expérience, forger un consensus dans les domaines le permettant, et promouvoir l'innovation.


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