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Balance of visible transactions
HRV
High resolution in the visible
High resolution visible
High-resolution visible
High-visibility clothing
High-visibility warning clothing
Light
Luminous radiation
Luminous rays
Meteorological visibility
Meteorological visibility at night
Not so visible
Seen area map
Trade balance
Translation
VISSR
Visibility
Visibility area map
Visibility map
Visible Infrared Spin Scan Radiometer
Visible Minority Woman
Visible and infra-red spin scan radiometer
Visible and infrared spin scan radiometer
Visible area map
Visible card file
Visible card index
Visible index file
Visible light
Visible optical radiation
Visible radiation
Visible trade balance

Traduction de «visible petitions » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
visible and infrared spin scan radiometer | visible and infra-red spin scan radiometer | Visible Infrared Spin Scan Radiometer | VISSR [Abbr.]

radiomètre à balayage rotatif dans le spectre visible et l'infrarouge


seen area map | visibility area map | visibility map | visible area map

carte de visibilité


visibility | meteorological visibility | meteorological visibility at night

visibilité | visibilité météorologique


visible card file | visible index file | visible card index

fichier à fiches visibles | fichier à marges visibles


visible radiation | visible light | visible optical radiation | luminous rays | luminous radiation | light

rayonnement visible | rayonnement optique visible | rayonnement lumineux | lumière visible | lumière


high-resolution visible [ HRV | high resolution visible | high resolution in the visible ]

haute résolution visible [ HRV | haute résolution dans le visible | visible haute résolution ]


Visible Minority Woman: Racism, Sexism and Work [ Visible Minority Woman | Visible Minority Woman Conference on Racism, Sexism and Work ]

Visible Minority Woman: Racism, Sexism and Work [ Visible Minority Woman | Visible Minority Woman Conference on Racism, Sexism and Work ]


Not so visible: A survey of Employment Equity for Visible Minorities in the Private and Public Sectors [ Not so visible ]

Pas trop visible : Un examen de l'équité en matière d'emploi pour les minorités visibles dans le secteur public et privé


high-visibility clothing | high-visibility warning clothing

vêtement à haute visibilité


trade balance [ balance of visible transactions | visible trade balance ]

balance commerciale [ balance visible ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Only those problems which are made the subject of a complaint, petition or written question are visible to the Commission and it can happen that serious problems never come to light.

Comme la Commission ne peut voir que les problèmes qui donnent lieu à des plaintes, à des pétitions ou à des questions écrites, il peut arriver que des problèmes graves ne transparaissent jamais.


26. Is determined to put in place a more practical and visible petitions web portal by the end of 2013, in order to facilitate access to the petitions process and to provide valuable information on petitions, its public dissemination and an interactive approach to the petitions process, as well as on other redress mechanisms; calls for the right of petition to be given greater visibility on the Parliament website homepage;

26. est résolu à mettre en place, pour les pétitions, un portail Internet plus pratique et plus visible au plus tard à la fin de l'année 2013, afin de faciliter l'accès à la procédure de pétition et de fournir de précieuses informations concernant les pétitions, la publicité de la procédure de pétition auprès du public et son approche interactive, ainsi que les autres mécanismes de recours; demande que le droit de présenter une pétition soit plus visible sur la page d'accueil du site Internet du Parlement;


AC. whereas the web portal of the Committee on Petitions was launched on 19 November 2014, with a year's delay, to replace the electronic platform for filing petitions previously available on the Europarl portal, and was conceived in order to promote the right to petition and enhance citizens´ active participation in the life of the EU; whereas this portal, not yet fully operational, has been designed to provide an integrated solution covering the specific needs of the petition process, giving EU citizens wishing to file a petition an internet tool better suited to their needs, with a real time follow-up of the various stages of their p ...[+++]

AC. considérant que le portail web de la commission des pétitions a été lancé le 19 novembre 2014, avec un an de retard, pour remplacer l'ancienne plateforme électronique de soumission de pétitions du site Europarl et a été conçu afin de promouvoir le droit de pétition et d'améliorer la participation active des citoyens à la vie de l'Union européenne; que ce portail, qui n'est pas encore pleinement opérationnel, se veut une solution intégrée pour couvrir les besoins spécifiques du processus de pétition et offrir un outil internet plus adéquat pour les citoyens de l'Union qui souhaitent déposer une pétition, en leur permettant notamment ...[+++]


5. Welcomes Parliament’s decision to develop a much more practical and visible petitions portal on its website, which will facilitate, within the limits of Article 227 of the Treaty and Article 202 of Parliament’s Rules of Procedure and Article 51 of the Charter of Fundamental Rights, access for citizens to the petitions process, provide them with information and allow them to submit petitions in a more user-friendly environment and sign electronically in support of petitions; considers that this portal should also provide practical links to other forms of redress which are available at European and national or regional level, as well a ...[+++]

5. salue la décision du Parlement de mettre en place, sur son site internet, un portail des pétitions beaucoup plus pratique et visible, qui facilitera, dans les limites de l'article 227 du traité, de l'article 202 du règlement intérieur du Parlement européen et de l'article 51 de la Charte des droits fondamentaux, l'accès des citoyens à la procédure, leur fournira des informations et leur permettra de déposer des pétitions dans un environnement plus convivial et de signer électroniquement en faveur de pétitions; estime que ce portail devrait également inclure des liens prat ...[+++]


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5. Welcomes Parliament’s decision to develop a much more practical and visible petitions portal on its website, which will facilitate, within the limits of Article 227 of the Treaty and Article 202 of Parliament’s Rules of Procedure and Article 51 of the Charter of Fundamental Rights, access for citizens to the petitions process, provide them with information and allow them to submit petitions in a more user-friendly environment and sign electronically in support of petitions; considers that this portal should also provide practical links to other forms of redress which are available at European and national or regional level, as well a ...[+++]

5. salue la décision du Parlement de mettre en place, sur son site internet, un portail des pétitions beaucoup plus pratique et visible, qui facilitera, dans les limites de l'article 227 du traité, de l'article 202 du règlement intérieur du Parlement européen et de l'article 51 de la Charte des droits fondamentaux, l'accès des citoyens à la procédure, leur fournira des informations et leur permettra de déposer des pétitions dans un environnement plus convivial et de signer électroniquement en faveur de pétitions; estime que ce portail devrait également inclure des liens prat ...[+++]


Mr. Gordon Earle (Halifax West, NDP): Mr. Speaker, over 500 residents of the Espanola area have signed a petition raising concern over possible government involvement in what appears to be aircraft emitting visible aerosols.

M. Gordon Earle (Halifax-Ouest, NPD): Monsieur le Président, plus de 500 résidents de la région d'Espanola ont signé une pétition afin d'exprimer leur préoccupation concernant la participation possible du gouvernement dans ce qui semble être des avions émettant des aérosols visibles.


(Return tabled) Question No. 129 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what is the government’s policy on requiring medical history on equine identity documents (EID) only for the last six months of a horse’s life, and not for an entire lifespan; (b) does the government have information on what happened to the meat from the racehorse Backstreet Bully, who had been administered several courses of a variety of banned medications throughout its lifetime, prior to being sold into the slaughter pipeline, and what are the details of Backstreet Bully’s EID and all other traceability documents and recor ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 129 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle est la politique du gouvernement relative au fait qu’il n’est pas nécessaire d’avoir un document d’information équine (DIE) sauf pour les derniers six mois de la vie d’un cheval et non depuis sa naissance; b) le gouvernement dispose-t-il d’information sur ce qui est advenu de la viande du cheval de course Backstreet Bully, auquel on a administré plusieurs séries de médicaments bannis tout au long de sa vie, avant d’être vendue à la chaîne d’abattage, et quels sont les détails du DIE de Backstreet Bull ...[+++]


I believe, therefore, that we should hold the register of petitions at the Presidency; I am of the view that we should not demote the status of petitions, and holding the register at the Presidency would provide and even maintain visibility for petitions in our Chamber as they would not be restricted to the Petitions Committee.

Je pense donc que nous devons maintenir l’enregistrement des pétitions à la direction générale de la Présidence. Je suis d’avis qu’il ne faut pas amoindrir le statut des pétitions et que le maintien du registre à la Présidence assurerait et préserverait la visibilité des pétitions au sein de notre Assemblée dans la mesure où celle-ci ne serait pas restreinte à la seule commission des pétitions.


This petition has been signed by 269 people. There is no solicitation or visible message other than: No to the missile defence shield.

Cette pétition a été signée par 269 personnes, sans aucune autre sollicitation ni aucun message visible, seulement celui de: Non au bouclier antimissile.


[Translation] Mr. Bernard Bigras (Rosemont Petite-Patrie, BQ): Mr. Speaker, Groupaction was given a $550,000 mandate to analyze opportunities related to the Government of Canada's visibility program.

[Français] M. Bernard Bigras (Rosemont Petite-Patrie, BQ): Monsieur le Président, Groupaction a reçu le mandat de faire l'analyse d'opportunités reliées au programme de visibilité pour le gouvernement du Canada, et ce pour 550 000 $.


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