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0-day vulnerability
Advise vulnerable clients on healthy lifestyle
Day-zero vulnerability
Exploit
Flood-vulnerable
Help vulnerable social service users
Inform clients of healthy lifestyle benefits
Inform clients of the benefits of a healthy lifestyle
Intervene to protect vulnerable social service users
Perform security vulnerability assessments
Promote healthy lifestyle
Protect vulnerable social service user
Protect vulnerable social service users
Security exploit
Security flaw
Security vulnerability
Vulnerability
Vulnerability analysis
Vulnerability assessment
Vulnerability audit
Vulnerable population group
Vulnerable section of the population
Vulnerable to flooding
Zero-day vulnerability
Zero-hour vulnerability

Traduction de «vulnerability agricultural » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
help vulnerable social service users | intervene to protect vulnerable social service users | protect vulnerable social service user | protect vulnerable social service users

protéger les usagers vulnérables des services sociaux


zero-day vulnerability | 0-day vulnerability | day-zero vulnerability | zero-hour vulnerability

vulnérabilité non corrie


vulnerability analysis | vulnerability assessment

estimation de la vulnérabilité | évaluation de la vulnérabilité


flood-vulnerable | vulnerable to flooding

sensible aux crues | vulnérable aux crues


vulnerable population group | vulnerable section of the population

catégorie vulnérable de la population | groupe vulnérable de la population


vulnerability audit | vulnerability assessment

audit de vulnérabilité | évaluation des vulnérabilités


security vulnerability | vulnerability | security flaw | security exploit | exploit

vulnérabilité informatique | vulnérabilité | défaut de sécurité | faille de sécurité informatique | faille


Risk, vulnerability, resiliency -- health system implications: background paper, roundtable discussion, reflections, selected applications [ Risk, vulnerability, resiliency -- health system implications ]

Risque, vulnérabilité, résilience -- implications pour les systèmes de santé : document de référence, table ronde, réflexions, applications choisies [ Risque, vulnérabilité, résilience -- implications pour les systèmes de santé ]


perform security vulnerability assessments

procéder à des évaluations de la vulnérabilité en matière de sécurité


advise vulnerable clients on healthy lifestyle | inform clients of the benefits of a healthy lifestyle | inform clients of healthy lifestyle benefits | promote healthy lifestyle

informer les clients des avantages d'un mode de vie sain
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
68. Considers that there should be no return to coupled payments as a guiding principle of the CAP; takes the view, however, given the move from a historical to an area support model in the wake of the decisions following the Health Check, that an adequate margin for flexibility should be left to Member States; believes that this flexibility will enable Member States to respond to the specific needs of their territory and to prevent production from stopping completely or the diversity of farming from being reduced; takes the view that this margin for manoeuvre would take the form of capped coupled payments for vulnerable agriculture sectors ...[+++]

68. estime que l'abandon définitif des paiements couplés doit être un principe directeur de la PAC; considère toutefois, compte tenu de la transition du régime d'aide historique au régime d'aide à la surface dans le prolongement des décisions prises à la suite du bilan de santé, qu'il convient de laisser une marge de manœuvre adéquate aux États membres; estime que cette marge de manœuvre permettra aux États membres de répondre aux besoins spécifiques de leur territoire et d'éviter que la production ne cesse entièrement ou que la diversité des cultures ne soit réduite; estime souhaitable que cette marge de manœuvre prenne la forme de paiements couplés plafonnés pour les secteurs et les territoires agricoles ...[+++]


66. Considers that there should be no return to coupled payments as a guiding principle of the CAP; takes the view, however, given the move from a historical to an area support model in the wake of the decisions following the Health Check, that an adequate margin for flexibility should be left to Member States; believes that this flexibility will enable Member States to respond to the specific needs of their territory and to prevent production from stopping completely or the diversity of farming from being reduced; takes the view that this margin for manoeuvre would take the form of capped coupled payments for vulnerable agriculture sectors ...[+++]

66. estime que l'abandon définitif des paiements couplés doit être un principe directeur de la PAC; considère toutefois, compte tenu de la transition du régime d'aide historique au régime d'aide à la surface dans le prolongement des décisions prises à la suite du bilan de santé, qu'il convient de laisser une marge de manœuvre adéquate aux États membres; estime que cette marge de manœuvre permettra aux États membres de répondre aux besoins spécifiques de leur territoire et d'éviter que la production ne cesse entièrement ou que la diversité des cultures ne soit réduite; estime souhaitable que cette marge de manœuvre prenne la forme de paiements couplés plafonnés pour les secteurs et les territoires agricoles ...[+++]


Declares that, in having inadequately defined the waters which are vulnerable to pollution by nitrates from agricultural sources, in having inadequately classified vulnerable zones and in having adopted action programmes, as provided for under Article 5 of Council Directive 91/676/EEC of 12 December 1991 concerning the protection of waters against pollution caused by nitrates from agricultural sources, which include measures which are incompatible with the directive, the Republic of Poland has failed to fulfil its obligations under Article 3 of Directive ...[+++]

En ayant défini de manière insuffisante les eaux susceptibles d’être polluées par des nitrates à partir de sources agricoles, en ayant désigné de manière insuffisante les zones vulnérables et en ayant adopté des programmes d’action, tels que prévus à l’article 5 de la directive 91/676/CEE du Conseil, du 12 décembre 1991, concernant la protection des eaux contre la pollution par les nitrates à partir de sources agricoles, qui comprennent des mesures incompatibles avec cette directive, la République de Pologne a manqué aux obligations q ...[+++]


considers that regulating high-quality agricultural products and controlling their supply are key challenges for agricultural policy (12) and that, whilst not covered by the operating laws of standard markets, quality schemes are no less vulnerable to the whims of the markets;

estime que la régulation et la maîtrise de l'offre de produits agricoles de qualité sont un enjeu majeur de la politique agricole (12) et que, s'ils échappent aux lois de fonctionnement des marchés standardisés, les systèmes de qualité n'en sont pas moins exposés aux aléas de marchés;


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24. Calls on the EU to establish a timetable leading to the abolition of agricultural export policies which are damaging to vulnerable agricultural businesses in the developing countries and to put pressure on other international actors to do the same;

24. demande à l'Union de fixer un calendrier en vue de mettre un terme aux politiques d'exportation des produits agricoles qui portent préjudice aux exploitations fragiles des pays en développement, et de faire pression sur les autres acteurs internationaux pour qu'ils suivent cet exemple;


25. Calls on the EU to establish a timetable leading to the abolition of agricultural export policies which are damaging to vulnerable agricultural businesses in the developing countries and to put pressure on other international actors to do the same;

25. demande à l'UE de fixer un calendrier en vue de mettre un terme aux mécanismes propres à l'exportation des produits agricoles, qui portent préjudice aux exploitations fragiles des pays en développement, et de faire pression sur les autres acteurs internationaux pour qu'ils suivent cet exemple;


24. Calls on the EU to establish a timetable leading to the abolition of agricultural export policies which are damaging to vulnerable agricultural businesses in the developing countries and to put pressure on other international actors to do the same;

24. demande à l'Union de fixer un calendrier en vue de mettre un terme aux politiques d'exportation des produits agricoles qui portent préjudice aux exploitations fragiles des pays en développement, et de faire pression sur les autres acteurs internationaux pour qu'ils suivent cet exemple;


The reinforcement or protection of agricultural and non-agricultural livelihoods (e.g. providing veterinary services for vulnerable livestock herds, or improving agricultural crop storage) is a legitimate and appropriate emergency response in some humanitarian contexts, so long as it is prompted by emergency needs and meets humanitarian objectives within an appropriate and finite timeframe.

Le renforcement ou la protection des moyens de subsistance agricoles et non agricoles (par exemple la fourniture de services vétérinaires pour les troupeaux de bétail vulnérables, ou l’amélioration du stockage des récoltes de l’agriculture) constitue une intervention d’urgence légitime et appropriée dans certains contextes humanitaires, pour autant qu’ils sont déclenchés par des besoins urgents et répondent à des objectifs humanitaires dans un délai approprié et défini.


The European Council also concluded that the European Union will support a strong agricultural supply response in developing countries, providing in particular the necessary financing for agricultural inputs and assistance in using market-based risk management instruments, that the European Union will significantly enhance its support to public and private investments in agriculture and more generally encourage developing countries to develop better agriculture policies, especially to support food security and reinforce regional integration and that the European Union will also mobilise resources to finance, beyond food aid, safety nets for ...[+++]

Le Conseil européen a également indiqué dans ses conclusions que l'Union européenne encouragera l'adoption de mesures résolues au niveau de l'offre de produits agricoles dans les pays en développement, en fournissant notamment le financement nécessaire pour les intrants agricoles et une assistance pour l'utilisation d'instruments de gestion des risques fondés sur le marché, et que l'Union européenne renforcera de manière significative son soutien aux investissements publics et privés dans l'agriculture et, plus généralement, encouragera les pays en développement à élaborer de meilleures politiques agricoles, en particulier pour contribue ...[+++]


In the absence of trade and agricultural policies to support the small farm sector the predominance of export-oriented agriculture, the liberalisation of agricultural imports and governments' withdrawal from the provision of rural extension services, have often resulted in land re-concentration and in exclusion and/or deprivation of vulnerable groups.

En l'absence de politiques commerciales et agricoles de soutien au secteur des petites exploitations agricoles, la prédominance d'une agriculture tournée vers l'exportation, la libéralisation des importations agricoles et le retrait de l'État en ce qui concerne la fourniture de services de vulgarisation agricole, se sont souvent traduits par la reconcentration des terres ainsi que par l'exclusion des catégories vulnérables et/ou la confiscation de leurs terres.


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