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0-day vulnerability
Aerodrome
Airport
Airport charge
Airport due
Airport facilities
Airport fee
Airport infrastructure
Airport managing body
Airport operator
Airport planning
Airport tax
Airport terminal requirements
Airport terminal standards
Charges for use of infrastructure
Day-zero vulnerability
Dock due
Embarkation tax
Exploit
Harbor due
Harbor fee
Harbour due
Harbour fee
Heliport
Help vulnerable social service users
High altitude airport
Intervene to protect vulnerable social service users
Managing body of an airport
Managing body of the airport
Operational standards for airport terminals
Planning for airport operations
Port charge
Port due
Port tax
Programming for airports
Protect vulnerable social service user
Protect vulnerable social service users
Regional airport
Runway
Seaplane base
Security exploit
Security flaw
Security vulnerability
Standards for airport terminals
Vulnerability
Vulnerability assessment
Vulnerability audit
Zero-day vulnerability
Zero-hour vulnerability

Vertaling van "vulnerable airports " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
help vulnerable social service users | intervene to protect vulnerable social service users | protect vulnerable social service user | protect vulnerable social service users

protéger les usagers vulnérables des services sociaux


airport [ aerodrome | airport facilities | airport infrastructure | heliport | high altitude airport | regional airport | runway | seaplane base | Airport infrastructure(STW) ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


airport scheduling activities' scheduling and planning activities in airports | programming for airports | airport planning | planning for airport operations

planification aéroportuaire


zero-day vulnerability | 0-day vulnerability | day-zero vulnerability | zero-hour vulnerability

vulnérabilité non corrigée


airport managing body | airport operator | managing body of an airport | managing body of the airport

entité gestionnaire | entité gestionnaire d'un aéroport | exploitant d’aéroport | exploitant d'aéroport | organisme de gestion d'un aéroport


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


airport terminal requirements | standards for airport terminals | airport terminal standards | operational standards for airport terminals

normes relatives aux terminaux aéroportuaires


airport charge | airport due | airport fee | airport tax

redevance aéroportuaire | taxe d'aéroport


security vulnerability | vulnerability | security flaw | security exploit | exploit

vulnérabilité informatique | vulnérabilité | défaut de sécurité | faille de sécurité informatique | faille


vulnerability audit | vulnerability assessment

audit de vulnérabilité | évaluation des vulnérabilités
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Serious vulnerabilities remain at Canada’s airports, including lack of screening of mail and cargo (Chapter 7: Problem 16), inadequate background checks on airport personnel (Chapter 7; Problem 2), lack of security at fixed-base operations adjacent to terminals (Chapter 7; Problem 12), lack of controls over access to restricted areas (Chapter 7: Problem 14) and under-trained part-time customs staff (Chapter 2; Problem 3).

Les aéroports canadiens demeurent extrêmement vulnérables du fait, notamment, de l’absence de vérification du courrier et du cargo aériens (Chapitre 7: Problème 16), de la vérification insuffisante des antécédents des employés d’aéroport (Chapitre 7; Problème 2), des carences en matière de sécurité observées chez les exploitants de services aéronautiques dans les aéroports (Chapitre 7; Problème 12), du contrôle inadéquat des déplacements dans les zones réglementées des aéroports (Chapitre 7: Problème 14) et de la formation insuffisante des agents fronta ...[+++]


In order to allow air lines to look after the most vulnerable groups of passengers and to reduce the number of passengers travelling to the airport to seek assistance, passengers should be able to self-assist by purchasing refreshment, hotels or alternative flights and claiming back reasonable expenses from the airline.

Afin de permettre aux compagnies aériennes de s'occuper des groupes de passagers les plus vulnérables et de réduire le nombre de passagers se rendant à l'aéroport en quête d'assistance, il convient de permettre aux passagers d'acheter eux-mêmes des rafraîchissements, de réserver des hôtels ou des vols de remplacement et d'en demander le remboursement, dans des limites raisonnables, à la compagnie aérienne.


The Major Report also identified gaps or vulnerabilities in aviation security and it recommended that efforts to enhance security should focus on three areas: air cargo; airport security, particularly access to the airside and restricted areas of airports; and fixed base operations and general aviation—recreational and business aircraft that often operate in close proximity to major airports.

Le rapport du commissaire Major a aussi cerné les failles et les vulnérabilités de la sûreté aérienne et il recommande que les efforts pour accroître la sûreté ciblent les trois secteurs suivants: le fret aérien; la sûreté dans les aéroports, particulièrement l'accès au côté piste et aux zones réglementées; les services aéronautiques aux aéroports et l'aviation générale — les avions d'affaires et de loisir exploités souvent très près des aéroports importants.


There shall be surveillance, patrols and other physical controls at airports and, where appropriate, in adjacent areas with public access, in order to identify suspicious behaviour of persons, to identify vulnerabilities which could be exploited to carry out an act of unlawful interference and to deter persons from committing such acts.

Les aéroports et, si nécessaire, les zones contiguës auxquelles le public a accès font l'objet d'une surveillance, de rondes et d'autres contrôles physiques afin d'identifier tout comportement suspect de personnes et de repérer les vulnérabilités qui pourraient être exploitées pour réaliser des actes d'intervention illicite, et afin de dissuader les personnes de les commettre.


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Moreover, vulnerable airports near cities or with insufficient security provisions in place, as in the recent case of Linate near Milan – an airport that should have been closed down years ago – should not have a future.

Quant aux aéroports sensibles situés à proximité des villes ou dépourvus d'installations de sécurité suffisantes - et je citerais l'exemple récent de l'aéroport de Linate, à Milan, aéroport qu'on aurait dû fermer il y a plusieurs années déjà -, ils ne doivent avoir aucune perspective d'avenir.


Speaking at the airport, Poul Nielson paid warm tribute to the ICRC's work in providing humanitarian support for vulnerable Iraqi people both during and after the war".

S'exprimant à l'aéroport, M. Poul Nielson a rendu un chaleureux hommage à l'action accomplie par le CICR dans l'octroi d'une assistance humanitaire aux populations vulnérables d'Irak, tant au cours de la guerre qu'après celle-ci".


A lack of security background checks on workers in buildings abutting to airports with access to vulnerable areas at airports

Les employés qui travaillent dans des bâtiments attenants aux aéroports et qui ont accès à des zones vulnérables ne sont soumis à aucun contrôle de sécurité.


(a) Aprons and other parking areas shall be adequately illuminated, and, in particular, the lighting provided shall illuminate vulnerable areas of the airport.

(a) Les aires de trafic et les autres aires de stationnement sont adéquatement éclairées; l'éclairage s'étend notamment aux parties vulnérables du périmètre de l'aéroport.


We should staff our ports, airports and other points of vulnerability with our nationally trained police force.

Nous devrions doter nos ports, nos aéroports et d'autres endroits vulnérables de ces forces policières.


1. Civil protection plans at the various territorial levels (local, regional, national, Community) are essential instruments for the achievement of the objective indicated and must be adopted by those responsible in the case of places where there are large numbers of people (schools, shopping centres, railway stations, airports and so forth), vulnerable people (hospitals, rest homes, nursery schools and so forth) or places where there are particular risks because they are development areas.

1 bis. Les plans de protection civile aux différents niveaux territoriaux (communal, régional, national, communautaire) pour les structures où des personnes sont présentes en grand nombre (écoles, centres commerciaux, gares, aéroports ...), où se trouvent des personnes vulnérables (hôpitaux, maisons de repos, écoles maternelles ...) et pour les cas de risques spécifiques dus à la présence d'établissements humains, sont des instruments essentiels pour atteindre l'objectif indiqué et doivent être adoptés par les responsables.


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