Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
2-way
Accreditation of learning outcomes
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Ascertain learning disorders
Assessment of learning outcomes
Bidirectional
Both way
Both-way
Certification of learning outcomes
Confer on learning methods
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Guide track
Guide way
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Learn Your Way to the Future
Learn the hard way
Lessons Learned and the Way Ahead
Make recommendations on learning methods
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Rolling guide
Slide
Slide way
Slide ways
Slideway
Sliding guide
Transferability of learning outcomes
Two way
Two-way
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning
Way
Ways

Vertaling van "way learning " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


Lessons Learned and the Way Ahead

Lessons Learned and the Way Ahead




Learn Your Way to the Future

Faites votre apprentissage pour l'avenir


2-way | bidirectional | both way | both-way | two way | two-way | B/W [Abbr.]

à deux directions | à double sens | bidirectionnel | dans les deux sens | mixte


guide track | guide way | rolling guide | slide | slide way | slide ways | slideway | sliding guide | way | ways

guidage par contact | guide | surface de guidage


advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

conseiller des méthodes pédagogiques | recommander des méthodes d'apprentissage


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

celer des troubles de l'apprentissage


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

matériel pédagogique de Montessori


validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For schools, this also requires a change in the way learning happens.

Pour les écoles, cela nécessite également un changement dans la manière dont l’apprentissage a lieu.


One priority for action relates to valuing learning and the need to improve the ways in which learning participation and learning outcomes are understood and appreciated, particularly in the field of learning outside school (i.e. non-formal learning).

L'une des priorités d'action porte sur la valorisation de la formation et sur la nécessité d'améliorer les méthodes permettant de comprendre et d'évaluer la participation à la formation et les résultats de la formation, particulièrement dans le domaine de la formation en dehors de l'école (c'est-à-dire l'éducation non formelle).


- Encouraging young people to remain in education or training after the end of compulsory schooling, and motivating and enabling adults to participate in learning throughout life; - Developing methods for the official validation of non-formal learning experiences; - Finding ways of making learning more attractive, both within the formal education and training systems and outside them; - Fostering a culture of learning.

- Encourager les jeunes à poursuivre leur éducation ou leur formation au terme de la période de scolarité obligatoire, motiver les adultes à participer à l'éducation et à la formation pendant toute leur vie et leur en donner les moyens.- Mettre en place des moyens pour la validation officielle des expériences d'éducation et de formation non formelles.- Trouver des moyens de rendre l'éducation et la formation plus attrayantes, aussi bien dans le cadre des systèmes d'éducation et de formation formels qu'en dehors de ceux-ci.- Encourager une culture de l'éducation et de la formation.


Acknowledge the role which non-formal and informal learning can play in language learning, by exploring ways of recognising and validating language competences acquired in this way, in line with the 2012 Council Recommendation on the validation of non-formal and informal learning

prendre la mesure du rôle que peut jouer l’apprentissage non formel et informel dans l’apprentissage des langues, en explorant les moyens de reconnaître et de valider les compétences linguistiques acquises par ces modes d’apprentissage, conformément à la recommandation du Conseil de 2012 relative à la validation de l’apprentissage non formel et informel


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Acknowledge the role which non-formal and informal learning can play in language learning, by exploring ways of recognising and validating language competences acquired in this way, in line with the 2012 Council Recommendation on the validation of non-formal and informal learning (10).

prendre la mesure du rôle que peut jouer l’apprentissage non formel et informel dans l’apprentissage des langues, en explorant les moyens de reconnaître et de valider les compétences linguistiques acquises par ces modes d’apprentissage, conformément à la recommandation du Conseil de 2012 relative à la validation de l’apprentissage non formel et informel (10);


The Commission will: implement, in cooperation with Member States, the European Indicator of Language Competence; promote discussion and produce a recommendation on ways of bringing language teacher education up to date; publish a study of best practice in early language learning in 2006; provide support through the proposed Lifelong Learning Programme for studies on the state of multilingualism in higher education and the creation of chairs in fields of study related to multilingualism and interculturalism; continue to support th ...[+++]

La Commission : mettra en oeuvre l’indicateur européen des compétences linguistiques en coopération avec les États membres ; encouragera la discussion et élaborera une recommandation sur les moyens d’actualiser la formation des enseignants en langues ; publiera en 2006 une étude des meilleures pratiques en matière d’apprentissage des langues dès le plus jeune âge ; apportera, à travers le programme proposé dans le domaine de l’éducation et de la formation tout au long de la vie, une aide aux études sur la situation du multilinguisme dans l’enseignement supérieur et la création de chaires dans les domaines d’étude liés au multilinguism ...[+++]


There are different paths to this goal, but in most cases a combination of different ways of learning (or "blended learning"), both formal and informal, will be the most effective, typically consisting of traditional training, self-learning and learning-on-the-job.

Différents moyens permettent d'y parvenir, mais la combinaison de plusieurs méthodes d'apprentissage (ou «apprentissage mixte»), à savoir la formation traditionnelle, l'autoformation et la formation sur le tas, semble être, dans la majorité des cas, le plus efficace d'entre tous.


There are different paths to this goal, but in most cases a combination of different ways of learning (or "blended learning"), both formal and informal, will be the most effective, typically consisting of traditional training, self-learning and learning-on-the-job.

Différents moyens permettent d'y parvenir, mais la combinaison de plusieurs méthodes d'apprentissage (ou «apprentissage mixte»), à savoir la formation traditionnelle, l'autoformation et la formation sur le tas, semble être, dans la majorité des cas, le plus efficace d'entre tous.


One priority for action relates to valuing learning and the need to improve the ways in which learning participation and learning outcomes are understood and appreciated, particularly in the field of learning outside school (i.e. non-formal learning).

L'une des priorités d'action porte sur la valorisation de la formation et sur la nécessité d'améliorer les méthodes permettant de comprendre et d'évaluer la participation à la formation et les résultats de la formation, particulièrement dans le domaine de la formation en dehors de l'école (c'est-à-dire l'éducation non formelle).


However, if the learning society is to become a reality, all actors in the educational process have to be ready to learn; and the Commission suggests that mutual learning between Member States, as implicit within the "coordination" process, is a valuable way of increasing the quality of service delivered to the citizen.

Ces objectifs représentent des domaines dans lesquels les États membres sont déjà actifs, voire, dans certains cas, ont bien progressé. Néanmoins, si l'on veut que la société de la connaissance devienne une réalité, il importe que tous les acteurs du processus éducatif soient disposés à apprendre; la Commission suggère ainsi que l'apprentissage mutuel entre les États membres, inhérent au processus de "coordination", est un moyen précieux d'améliorer le service fourni au citoyen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'way learning' ->

Date index: 2022-11-08
w