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Assemble different clips
Back other national representatives
Bristly foxtail
Compulsory mandate
Councillor
Create a rough cut
Create rough cut
EU Representative on Non Proliferation and Disarmament
Elective office
Encourage other countries representatives
High Representative for the CFSP
Local councillor
Local elected representative
Local mandate
Lord Mayor
Make a rough cut
Mayor
National mandate
Outgoing cabinet
Outgoing government
Outgoing member
Parliamentary mandate
Plurality of offices
Polish rough jewel parts
Promote other countries representatives
Representative mandate
Representative of local or regional authority
Resignation of an elected representative
Resigning member
Rough bristle-grass
Rough bristlegrass
Rough meadow grass
Rough panic grass
Rough panic-grass
Rough-stalk bluegrass
Rough-stalked meadow grass
Shine rough jewel parts
Smoothen jewel parts
Smoothen rough jewel parts
Support other national representatives
Term of office

Traduction de «will represent roughly » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bristly foxtail | rough bristlegrass | rough bristle-grass | rough panic grass | rough panic-grass

sétaire verticillée


EU Representative on Non Proliferation and Disarmament | Personal Representative of the High Representative on non-proliferation of Weapons of Mass Destruction | Secretary General/High Representative’s Personal Representative for non-proliferation of weapons of mass destruction

représentant de l'UE pour la non-prolifération et le désarmement | Représentant personnel du Secrétaire général/Haut Représentant pour la Politique étrangère et de sécurité commune - Non-prolifération des armes de destruction massive | Représentant personnel pour la non-prolifération des armes de destruction massive


polish rough jewel parts | shine rough jewel parts | smoothen jewel parts | smoothen rough jewel parts

polir des pièces de joaillerie brutes


assemble different clips | make a rough cut | create a rough cut | create rough cut

créer un bout-à-bout | créer un bout à bout | créer un premier montage


rough meadow grass | rough-stalk bluegrass | rough-stalked meadow grass

pâturin commun | pâturin rude


encourage other countries representatives | promote other countries representatives | back other national representatives | support other national representatives

aider d'autres représentants nationaux


elective office [ compulsory mandate | local mandate | national mandate | outgoing cabinet | outgoing government | outgoing member | parliamentary mandate | representative mandate | resignation of an elected representative | resigning member | term of office | Plurality of offices(ECLAS) ]

mandat électif [ cabinet démissionnaire | démission d'un élu | député démissionnaire | durée du mandat | fin du mandat électif | mandat local | mandat national | mandat obligatoire | mandat parlementaire | mandat représentatif | membre démissionnaire ]


High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy [ High Representative for the CFSP ]

haut représentant de l'Union pour les affaires étrangères et la politique de sécurité [ haut représentant pour la PESC ]


representative of local or regional authority [ councillor | local councillor | local elected representative | Lord Mayor | Mayor ]

représentant de collectivité locale ou régionale [ bourgmestre | conseiller municipal | conseiller régional | échevin | élu local | élus locaux | maire ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This quantity represents roughly 5% of the current annual emissions in the EU ETS which based on historical experience should be sufficient to cater for even very sudden and strong increases in demand.

Cette quantité représente environ 5 % des émissions annuelles actuellement couvertes par le SEQE de l'UE, ce qui, sur la base des données historiques, devrait être suffisant pour faire face même à des hausses très soudaines et fortes de la demande.


B. whereas, according to the 2014 Global Financial Integrity Report, combined foreign direct investment (FDI) and official development assistance (ODA) between 2003 and 2012 represent slightly less than illicit outflows; whereas IFFs represent roughly ten times the amount of aid money received by developing countries that should be aimed at poverty eradication, welfare and sustainable development, representing an annual illicit capital flight from developing countries of an estimated USD 1 trillion;

B. considérant que, selon le rapport 2014 de Global Financial Integrity, les investissements étrangers directs (IED) et l'aide publique au développement (APD) entre 2003 et 2012 représentent un montant légèrement inférieur aux sorties de capitaux illicites; considérant que les FFI équivalent environ à dix fois le montant de l'aide reçue par les pays en développement pour éradiquer la pauvreté, renforcer l'aide sociale et promouvoir le développement durable, ce qui correspond à une fuite illicite annuelle de capitaux des pays en développement de près de 1 000 milliards d'USD;


B. whereas, according to the 2014 Global Financial Integrity Report, combined foreign direct investment (FDI) and official development assistance (ODA) between 2003 and 2012 represent slightly less than illicit outflows; whereas IFFs represent roughly ten times the amount of aid money received by developing countries that should be aimed at poverty eradication, welfare and sustainable development, representing an annual illicit capital flight from developing countries of an estimated USD 1 trillion;

B. considérant que, selon le rapport 2014 de Global Financial Integrity, les investissements étrangers directs (IED) et l'aide publique au développement (APD) entre 2003 et 2012 représentent un montant légèrement inférieur aux sorties de capitaux illicites; considérant que les FFI équivalent environ à dix fois le montant de l'aide reçue par les pays en développement pour éradiquer la pauvreté, renforcer l'aide sociale et promouvoir le développement durable, ce qui correspond à une fuite illicite annuelle de capitaux des pays en développement de près de 1 000 milliards d'USD;


B. whereas, according to the 2014 Global Financial Integrity Report, combined foreign direct investment (FDI) and official development assistance (ODA) between 2003 and 2012 represent slightly less than illicit outflows; whereas IFFs represent roughly ten times the amount of aid money received by developing countries that should be aimed at poverty eradication, welfare and sustainable development, representing an annual illicit capital flight from developing countries of an estimated USD 1 trillion;

B. considérant que, selon le rapport 2014 de Global Financial Integrity, les investissements étrangers directs (IED) et l'aide publique au développement (APD) entre 2003 et 2012 représentent un montant légèrement inférieur aux sorties de capitaux illicites; considérant que les FFI équivalent environ à dix fois le montant de l'aide reçue par les pays en développement pour éradiquer la pauvreté, renforcer l'aide sociale et promouvoir le développement durable, ce qui correspond à une fuite illicite annuelle de capitaux des pays en développement de près de 1 000 milliards d'USD;


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55. Points out that the report expresses a theoretical net saving when consolidating the three places of work into one, in Brussels, at estimated EUR 88,9 million per year which represents roughly 5 % of Parliament's budget in 2014, 1,03 % of the total administrative budget of the Union, and 0,06 % of the overall budget of the Union; takes note of the estimated net effect per Union citizen per year of EUR 0,18 if the three places of work of the Parliament were to be consolidated into one;

55. souligne que le rapport fait état d'une économie théorique nette estimée à 88,9 millions par an résultant de la réunion des trois lieux de travail en un seul, à Bruxelles, ce qui représente environ 5 % du budget du Parlement en 2014, 1,03 % du budget administratif total de l'Union et 0,06 % du budget total de l'Union; prend acte que l'effet net estimé de la réunion des trois lieux de travail du Parlement en un seul représente 0,18 EUR par citoyen de l'Union et par an;


12. Is particularly concerned that finance in Programme Countries (Greece, Ireland, Portugal, Cyprus) remained low in the course of 2012, representing roughly +/- 5 % of overall EIB investment; notes that the EIB’s targets of investment in Programme Countries for 2013 represent up to EUR 5 billion, out of an overall EU target of EUR 62 billion;

12. s'inquiète particulièrement du fait que le financement dans les pays participants au programme (Grèce, Irlande, Portugal et Chypre) est resté faible en 2012, dans la mesure où il représentait environ 5 % de l'ensemble des investissements de la BEI; relève que les objectifs d'investissement de la BEI dans les pays participant au programme pour 2013 représentent jusqu'à 5 milliards d'euros, sur un objectif global de 62 milliards d'euros au niveau de l'Union;


The Kimberley Process has 54 participating members, representing 81 countries, and more than 99% of global rough diamond production and trade.The EU is a single member of the Kimberley Process and is represented by the European Commission.

Le processus de Kimberley compte 54 membres participants qui représentent 81 pays et plus de 99 % de la production et du commerce mondiaux de diamants bruts. L'Union européenne est un membre unique du processus de Kimberley et est représentée par la Commission européenne.


(5) The Kimberley Process negotiations, bringing together the Community and producer and trading countries representing practically all international trade in rough diamonds, as well as the diamond industry and representatives of civil society, were initiated with a view to developing such an effective control system.

(5) Les négociations menées dans le cadre du processus de Kimberley, qui ont réuni la Communauté ainsi que les pays producteurs et négociants, représentant pratiquement l'ensemble du commerce international des diamants bruts, ainsi que l'industrie du diamant et des représentants de la société civile, ont été lancées afin d'élaborer un tel système de contrôle efficace.


1. Organisations representing traders in rough diamonds which have established a system of warranties and industry self-regulation for the purposes of implementing the KP Certification Scheme may apply to the Commission for listing in Annex V directly or through the appropriate Community authority.

1. Les organisations représentant les négociants en diamants bruts qui, aux fins de la mise en oeuvre du système de certification du processus de Kimberley, ont mis sur pied un système de garanties et d'autoréglementation de l'industrie, peuvent demander à la Commission d'être admis sur la liste de l'annexe V directement ou par l'intermédiaire de l'autorité communautaire compétente.


(15) A system of warranties and industry self-regulation of the kind proposed by the representatives of the rough diamond industry in the Kimberley Process could facilitate the provision of such conclusive evidence.

(15) Un système de garanties et d'autoréglementation par l'industrie, tel que celui proposé par les représentants de l'industrie des diamants bruts dans le cadre du processus de Kimberley, pourrait faciliter la fourniture de ces éléments de preuve concluants.


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