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Acting Chief of Protocol
Acting general manager
CFO
Chief Executive
Chief Executive of the EIF
Chief Executive of the European Investment Fund
Chief Financial Officer
Chief engineer
Chief engineering technician
Chief finance officer
Chief financial officer
Chief fire and rescue officer
Chief fire officer
Chief firefighter
Chief of Protocol
Chief of department
Chief of fire department
Chief operating officer
Chief operations officer
Chief ship engineer
Company deputy chief executive officer
Deputy Chief of Protocol
EIF Chief Executive
EU Police Chiefs Operational Task Force
Fire captain
Fire chief
Fire commissioner
Fire department chief
Leisure administrator in chief
Leisure chief administrator
Leisure head administrator
Marine chief engineer
PCTF
Police Chiefs Task Force
Recreation administrator in chief
Recreation chief administrator
Recreation head administrator
TFPC
Task Force of EU Police Chiefs

Traduction de «work chief » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
chief engineering technician | chief ship engineer | chief engineer | marine chief engineer

cheffe mécanicienne | cheffe mécanicienne à la pêche | chef mécanicien | chef mécanicien à la pêche


Chief Executive | Chief Executive of the EIF | Chief Executive of the European Investment Fund | EIF Chief Executive

directeur général | directeur général du FEI | directeur général du Fonds européen d'investissement


chief fire and rescue officer | fire captain | chief fire officer | chief firefighter

chef de colonne de secours | cheffe de colonne de secours | responsable de sécurité civile et de secours


acting general manager | chief operations officer | chief operating officer | company deputy chief executive officer

directeur général adjoint | directrice de l'exploitation | directeur général adjoint/directrice générale adjointe | directrice générale adjointe


Acting Chief of Protocol | Chief of Protocol | Deputy Chief of Protocol

Chef adjoint du Protocole | Chef du Protocole | Chef du protocole en exercice


EU Police Chiefs Operational Task Force | Police Chiefs Task Force | Task Force of EU Police Chiefs | PCTF [Abbr.] | TFPC [Abbr.]

Task force des chefs de police | Task force des responsables des services de police de l'UE | TFCP [Abbr.]


Intergovernmental Conference of Chief Coroners and Chief Medical Examiners of Canada [ Conference of Chief Coroners and Chief Medical Examiners of Canada | National Association of Chief Coroners and Chief Medical Examiners of Canada ]

Conférence intergouvernementale des coroners en chef et des médecins légistes en chef du Canada [ Conférence des coroners en chef et «Chief Medical Examiners» du Canada | National Association of Chief Coroners and Chief Medical Examiners of Canada ]


fire chief [ fire department chief | chief of fire department | chief of department | fire commissioner ]

chef des pompiers [ chef de service d'incendie | chef de service de pompiers | chef du service d'incendie ]


leisure chief administrator [ leisure administrator in chief | recreation administrator in chief | leisure head administrator | recreation chief administrator | recreation head administrator ]

administrateur en chef des loisirs [ administratrice en chef des loisirs | chef administrateur des loisirs | chef administratrice des loisirs ]


Chief Financial Officer | chief financial officer | chief finance officer [ CFO ]

directeur des finances | directeur financier [ CFO ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
An important test case is coming now with the nomination of a new Chief Prosecutor for the Directorate for Investigation of Organised Crime and Terrorism (DIICOT), following the resignation of the Chief Prosecutor in November.[6] The procedure includes a strong political element in terms of the role it gives to the Minister of Justice.[7] The Superior Council of the Magistracy (SCM) is working on an amendment to the law to change this, and to align appointment of prosecutors on the procedures used for judges, in line with the guidance ...[+++]

Un test important se profile à présent, à savoir la nomination d'un nouveau procureur principal au sein de la Direction des enquêtes sur la criminalité organisée et le terrorisme (DIICOT) après la démission du précédent, en novembre dernier[6]. La procédure comporte une forte dimension politique compte tenu du rôle accordé au ministre de la justice[7]. Le Conseil supérieur de la magistrature (CSM) travaille actuellement sur une modification de la loi pour changer cet aspect et aligner la nomination des procureurs sur les procédures en vigueur pour les juges, conformément à ce que préconise la commission européenne pour la démocratie par ...[+++]


The Chief Executive of the EDA, assisted by the Deputy Chief Executive, is responsible for the oversight and coordination of the EDA's work.

Le directeur de l’AED, assisté par le directeur adjoint, est chargé de la supervision et de la coordination des activités de l’AED.


The Chief Executive of the EDA, assisted by the Deputy Chief Executive, is responsible for the oversight and coordination of the EDA's work.

Le directeur de l’AED, assisté par le directeur adjoint, est chargé de la supervision et de la coordination des activités de l’AED.


In my work as Chief Rapporteur for the EU budget for 2010 for the area of Other Divisions, I came across concrete examples of bad management. This applies to the area of the security service, where security costs are constantly rising, to the area of translation and the effective use of translation resources, and to other areas.

En tant que rapporteur principal pour le budget général de l’UE pour l’exercice 2010 dans le domaine des autres divisions, j’ai relevé des exemples concrets de mauvaise gestion dans les domaines des services de sécurité, dont les coûts ne cessent de croître, de la traduction et de l’utilisation efficace des ressources en la matière, et d’autres domaines encore.


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The proposal was discussed by the Council Working Party of Chief Veterinary Officers on 2 December 2010. At that meeting the Council Legal Service advised delegations against the use of the secondary legal basis for the proposal and expressed the view that it should be based on Article 43(2) TFEU.

Cette proposition a été débattue le 2 décembre 2010 par le groupe de travail du Conseil des chefs des services vétérinaires. Lors de cette réunion, le service juridique du Conseil a déconseillé aux délégations le recours à une base juridique dérivée pour cette proposition et fait savoir que la proposition devrait se fonder sur l'article 43, paragraphe 2, du traité FUE.


The categories of seafarer to which these rules relate are: masters, chief mates, deck officers and engineer officers, chief engineer officers and second engineer officers, certain categories of ratings (i.e. those working in an engine-room, forming part of a watch or serving on certain types of ship), and personnel responsible for radiocommunications.

Les catégories de marins concernées par ces prescriptions sont les capitaines, les seconds, les officiers de pont et les officiers mécaniciens, les chefs et seconds mécaniciens, certaines catégories de matelots (c’est-à-dire ceux travaillant dans une chambre de machines, faisant partie d’une équipe de quart, où travaillant sur certains types de navires), ainsi que le personnel chargé des radiocommunications.


Welcomes the well-established practice of appointing MEPs as Chief Observers of EU EOMs, calls for the appointment process to be clear and transparent in order to ensure the credibility of the Chief Observer and stresses that, while throughout the duration of their mandate they work closely with the Commission and other EU institutions, they should always maintain a clear and well-defined independence, without interference.

se félicite de la pratique bien établie de nommer des députés européens en tant que chefs des MOE UE; demande que le processus de nomination soit clair et transparent afin de garantir la crédibilité des chefs de mission et souligne que, tout en travaillant étroitement avec la Commission et d'autres institutions de l'Union pendant toute la durée de leur mandat, ils devraient toujours préserver une indépendance claire et bien définie, sans interférences.


16. Welcomes the well-established practice of appointing MEPs as Chief Observers of EU EOMs, calls for the appointment process to be clear and transparent in order to ensure the credibility of the Chief Observer and stresses that, while throughout the duration of their mandate they work closely with the Commission and other EU institutions, they should always maintain a clear and well-defined independence, without interference;

16. se félicite de la pratique bien établie de nommer des députés européens en tant que chefs des MOE UE; demande que le processus de nomination soit clair et transparent afin de garantir la crédibilité des chefs de mission et souligne que, tout en travaillant étroitement avec la Commission et d'autres institutions de l'Union pendant toute la durée de leur mandat, ils devraient toujours préserver une indépendance claire et bien définie, sans interférences;


16. Welcomes the well-established practice of appointing MEPs as Chief Observers of EU EOMs, calls for the appointment process to be clear and transparent in order to ensure the credibility of the Chief Observer and stresses that, while throughout the duration of their mandate they work closely with the Commission and other EU institutions, they should always maintain a clear and well-defined independence, without interference;

16. se félicite de la pratique bien établie de nommer des députés européens en tant que chefs des MOE UE; demande que le processus de nomination soit clair et transparent afin de garantir la crédibilité des chefs de mission et souligne que, tout en travaillant étroitement avec la Commission et d'autres institutions de l'Union pendant toute la durée de leur mandat, ils devraient toujours préserver une indépendance claire et bien définie, sans interférences;


14. Welcomes the well-established practice of appointing MEPs as Chief Observers of EU EOMs, calls for the appointment process to be clear and transparent in order to ensure the credibility of the Chief Observer and stresses that, while throughout the duration of their mandate they work closely with the Commission and other EU institutions, they should always maintain a clear and well-defined independence, without interference;

14. se félicite de la pratique bien établie de nommer des députés européens en tant que chefs des missions d'observation des élections de l'UE; demande que le processus de nomination soit clair et transparent afin de garantir la crédibilité des chefs de mission et souligne que, tout en travaillant étroitement avec la Commission et d'autres institutions de l'UE pendant toute la durée de leur mandat, ils devraient toujours préserver une indépendance claire et bien définie, sans interférences;


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