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Acquire written press' issues
Appendant profit
Appendant profit à prendre
Complete written records for shipments
Comprehend written Azerbaijani
Comprehend written Azeri
Corporate income tax
Corporation tax
Excess profits tax
Find a written press' issue
Find written press' issues
Finding written press' issues
Interpret written Azerbaijani
Keep written records of cargo
Keep written records of shipments loaded or unloaded
Maintain written record of freight activities
Non-profit association
Non-profit company
Non-profit institution
Non-profit organisation
Non-profit organization
Nonprofit organization
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Private non-profit organisation
Private nonprofit organization
Profit appendant
Profit taxation
Profit à prendre appendant
Profits tax
Tax on non-commercial profits
Tax on profits of self-employment
Understand written Azerbaijani
Written appreciation
Written assessment
Written comments

Traduction de «written that profits » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
comprehend written Azerbaijani | comprehend written Azeri | interpret written Azerbaijani | understand written Azerbaijani

comprendre l'azéri écrit


complete written records for shipments | keep written records of shipments loaded or unloaded | keep written records of cargo | maintain written record of freight activities

tenir des registres écrits de la cargaison


find a written press' issue | finding written press' issues | acquire written press' issues | find written press' issues

trouver des parutions dans la presse écrite


written appreciation | written assessment | written comments

appréciation écrite


corporation tax [ corporate income tax | profits tax | Corporate income tax(STW) | Profit taxation(STW) | excess profits tax(UNBIS) ]

impôt sur les sociétés [ impôt des personnes morales | impôt sur les bénéfices industriels et commerciaux ]


appendant profit | appendant profit à prendre | profit à prendre appendant | profit appendant

profit à prendre annexe


non-profit institution | non-profit organisation | nonprofit organization | private non-profit institution | private non-profit organisation | private nonprofit organization

organisation à but non lucratif | organisation privée sans but lucratif | organismes privés sans but lucratif


non-profit organisation [ non-profit association | non-profit company | non-profit organization ]

société sans but lucratif [ ASBL | association de loi 1901 | association sans but lucratif | organisation sans but lucratif ]


tax on profits of self-employment [ tax on non-commercial profits ]

impôt sur les bénéfices [ impôt sur les bénéfices non commerciaux ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Without this, banks have to keep NPLs on their balance sheets until they are fully written off. This reduces their profitability and capacity to lend to new customers.

En l'absence d'un tel marché, les banques doivent conserver les PNP dans leur bilan jusqu'à leur dépréciation totale, ce qui réduit leur rentabilité et leur capacité de prêter à de nouveaux clients.


In the absence of such a market, banks are obliged to keep NPLs on their balance sheets until they are fully written off. This reduces their profitability and their capacity to lend to new customers.

En l'absence d'un tel marché, les banques sont contraintes de conserver les prêts non performants dans leur bilan jusqu'à leur dépréciation totale, ce qui réduit leur rentabilité et leur capacité de prêter à de nouveaux clients.


This attracted over 300 written contributions setting out ideas and suggestions for the changes needed to make the common fisheries policy more effective and better able to meet the challenges facing the sector, of which the chief are the deteriorating of many large fish stocks, the over-capacity of the fishing fleet compared with the resources available, the loss of profitability in the sector and its consequences for employment, inadequate inspections, growing competition on a world scale and the loss of fishing opportunities in the waters of non-member countries.

Ce débat a donné lieu à plus de trois cents contributions écrites présentant des idées et des suggestions sur les changements qu'il conviendrait d'apporter à la politique commune de la pêche pour la rendre plus efficace et mieux à même à répondre aux défis auxquels le secteur de la pêche doit faire face. Ces défis concernent notamment la détérioration de l'état de plusieurs stocks de poisson importants, la surcapacité de la flotte de pêche par rapport aux ressources disponibles, la perte de rentabilité économique du secteur et ses conséquences sur l'emploi, l'insuffisance des contrôles, l'accroissement de la concurrence au niveau mondial ...[+++]


IRGC expert Emanuele Ottolenghi has written that profits made by the IRGC fund the procurement of Iran's nuclear and ballistic missile programs, as well as the sponsorship of Iran's terrorist proxy groups.

L'expert des GRI Emanuele Ottolenghi a écrit que les profits réalisés par les GRI permettent de financer les achats dans le cadre des programmes nucléaires et de missiles balistiques de l'Iran, ainsi que de parrainer des groupes de terroristes agissant au nom de l'Iran.


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Whereas it is critical that any changes to the Fisheries Act not jeopardize the ecosystems in which we, and future generations, depend, simply to provide short-term profit for a few, the petitioners call on the House of Commons to keep section 35(1) of the Fisheries Act as it is currently written with its emphasis on— I would remind the hon. member that it is not the practice of the House to read the petitions, but to provide a summary.

Ils ajoutent que la modification du libellé de la Loi sur les pêches ou d'autres lois touchant la santé des écosystèmes du Canada doit être fondée sur les meilleures données scientifiques disponibles. Attendu que toute modification de la Loi sur les pêches ne doit absolument pas compromettre les écosystèmes sur lesquels notre génération et les générations futures dépendent dans le simple but de procurer des profits à court terme à une minorité, les pétitionnaires demandent à la Chambre des communes de maintenir tel quel le paragraphe 35(1) de la Loi sur les pêches, qui insiste à l'heure actuelle sur.


Where national law authorises the inclusion of costs of development under ‘Assets’ and the costs of development have not been completely written off, Member States shall require that no distribution of profits take place unless the amount of the reserves available for distribution and profits brought forward is at least equal to that of the costs not written off.

Lorsque le droit national autorise l'inscription à l'actif des frais de développement et que ceux-ci n'ont pas été complètement amortis, les États membres exigent qu'aucune distribution de bénéfices n'ait lieu, à moins que le montant des réserves disponibles à cet effet et des bénéfices reportés soit au moins égal au montant des frais non amortis.


Where national law authorises the inclusion of costs of development under ‧Assets‧ and the costs of development have not been completely written off, Member States shall require that no distribution of profits take place unless the amount of the reserves available for distribution and profits brought forward is at least equal to that of the costs not written off.

Lorsque le droit national autorise l'inscription à l'actif des frais de développement et que ceux-ci n'ont pas été complètement amortis, les États membres exigent qu'aucune distribution de bénéfices n'ait lieu, à moins que le montant des réserves disponibles à cet effet et des bénéfices reportés soit au moins égal au montant des frais non amortis.


The UK delegation provided written information to the Council and the Commission on a report on fisheries policy: "Prime Minister's Strategy Unit Report - Net benefits: A sustainable and profitable future for UK fishing".

La délégation du RU a transmis des informations écrites au Conseil et à la Commission concernant un rapport sur la politique en matière de pêche intitulé "Rapport de la "Strategy Unit" du Premier Ministre du Royaume-Uni - Net benefits: A sustainable and profitable future for UK fishing".


In May 1997 the Austrian press reported a list of 13 measures for improving the profitability of banks. The list included a hand-written note "Lombard 8.5".

En mai 1997, la presse autrichienne faisait rapport de 13 mesures d'amélioration de rendement des banques avec mention écrite à la main «Lombard 8.5».


We have also written to the Alberta government saying that enhanced services should not be sold for profit at a private for profit hospital.

Nous avons par ailleurs écrit au gouvernement albertain pour lui dire que des services améliorés ne devraient pas être vendus sur une base commerciale par des hôpitaux privés à but lucratif.


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