Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AML
Anti-money laundering
Keep money laundering in gambling from occurring
Laundering of funds
MONEYVAL
Money laundering
Prevent gambling money laundering
Prevent money laundering in gambling
Thwart money laundering in gambling
Wolfsberg Anti-Money Laundering

Vertaling van "Anti-money laundering " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
anti-money laundering | AML [Abbr.]

bestrijding van witwassen | AML [Abbr.]


Committee of Experts on the Evaluation of Anti-Money Laundering Measures and the Financing of Terrorism | Select Committee of Experts on the Evaluation of Anti-Money Laundering Measures | MONEYVAL [Abbr.]

Beperkt Comité van deskundigen inzake de evaluatie van maatregelen ter bestrijding van het witwassen van geld | Moneyval [Abbr.]


Wolfsberg Anti-Money Laundering (AML) Principles

principes van Wolfsberg voor de bestrijding van het witwassen van geld


keep money laundering in gambling from occurring | prevent gambling money laundering | prevent money laundering in gambling | thwart money laundering in gambling

witwasoperaties bij kansspelen voorkomen | witwaspraktijken bij kansspelen voorkomen


money laundering [ laundering of funds | Money laundering(ECLAS) ]

witwassen van geld
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The new anti-money laundering framework consists of two legal instruments (IP/15/5001): ‘The Fourth Anti-Money Laundering Directive' and ‘the Fund Transfers Regulation', both adopted on 20 May 2015.

Het nieuwe antiwitwaskader bestaat uit twee rechtsinstrumenten (IP/15/5001): de vierde antiwitwasrichtlijn en de verordening over geldovermakingen, beide vastgesteld op 20 mei 2015.


(2) Transposing the Anti-Money Laundering acquis in the candidate countries to provide a European framework to combat money laundering with a view to enhancing co-operation and working relationships between the institutions of the anti-money laundering chain at a national, regional and international level - In February 2002, the Dutch Ministry of Justice was entrusted with the implementation of the Phare anti-money laundering project, worth EUR 2 million.

(2) Omzetting van het acquis inzake het witwassen van geld in de kandidaat-lidstaten om een Europees kader te bieden ter bestrijding van het witwassen van geld teneinde de samenwerking en arbeidsrelaties tussen de instellingen voor de bestrijding van het witwassen van geld op nationaal, regionaal en internationaal niveau te verbeteren - In februari 2002 werd aan de Nederlandse minister van Justitie de tenuitvoerlegging van het Phare-project ter bestrijding van het witwassen van geld toevertrouwd, waarmee een bedrag van 2 miljoen euro is gemoeid.


Building on the Fourth Anti-Money Laundering Directive, these new rules will create a robust EU anti-money laundering framework.

Voortbouwend op de vierde antiwitwasrichtlijn zullen deze nieuwe regels een solide EU-kader vormen ter bestrijding van witwaspraktijken.


As regards the EU list of high-risk third countries with strategic deficiencies in their Anti-Money Laundering/Counter Financing of Terrorism regimes, the Commission was mandated by the Fourth Anti-Money laundering directive to adopt such a list three times a year.

In het kader van de vierde antiwitwasrichtlijn heeft de Commissie de bevoegdheid gekregen om drie keer per jaar een EU-lijst vast te stellen van derde landen die een hoog risico vormen vanwege strategische tekortkomingen in hun regelgeving voor de bestrijding van het witwassen van geld en/of de bestrijding van terrorismefinanciering.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Both proposals fully take into account the latest Recommendations of the Financial Action Task Force (FATF) (see MEMO/12/246), the world anti-money laundering body, and go further in a number of fields to promote the highest standards for anti-money laundering and counter terrorism financing.

Deze twee voorstellen zijn volledig in overeenstemming met de jongste aanbevelingen van de financiële actiegroep (Financial Action Task Force - FATF) (zie MEMO/12/246), de mondiale autoriteit in de strijd tegen witwassen van geld en terrorismefinanciering, en zorgen ervoor dat op een aantal gebieden nieuwe ruimte komt voor toepassing van de best mogelijke regels om witwaspraktijken en financiering van terrorisme tegen te gaan.


The Third Anti-Money Laundering Directive adopted in 2005 builds on existing EU legislation and incorporates into EU law the June 2003 revision of the Forty Recommendations of the Financial Action Task Force (FATF), the international standard-setter in the fight against money laundering and terrorist financing.

De Derde Witwasrichtlijn uit 2005 bouwt voort op bestaande EU-wetgeving en houdt tegelijk rekening met de herzieningen die de FATF (Financial Action Task Force, het toonaangevende internationale orgaan in de strijd tegen het witwassen van geld en de financiering van terrorisme) in juni 2003 heeft doorgevoerd in de zogeheten veertig aanbevelingen.


There are ongoing discussions on deploying Europol’s secure SIENA application to operate FIU.net.[53] Having assessed Member States’ compliance with this instrument, the Council empowered FIUs, in the Third Anti-Money Laundering Directive, to receive, analyse and disseminate suspicious transaction reports relating to money laundering and terrorist financing.[54] As part of its Financial Services Action Plan, the Commission has been reviewing the implementation of the Third Anti-Money Laundering Directive since 2009.[55]

Hierbij zijn twintig FIE's aangesloten. Er wordt nog gesproken over de mogelijkheid om voor fiu.net gebruik te maken van Siena[53], de beveiligde toepassing van Europol. Na een toetsing van de naleving van dit instrument door de lidstaten heeft de Raad FIE's in de derde anti-witwasrichtlijn de bevoegdheid gegeven om meldingen van verdachte transacties die verband houden met witwassen of met de financiering van terrorisme te ontvangen, analyseren en verspreiden[54]. Als onderdeel van haar Actieplan voor financiële diensten heeft de Commissie de uitvoering van de derde anti-witwasrichtijn sinds 2009 geëvalueerd[55].


To make full allowance for lawyers' professional duty of discretion, Member States would also be given the option of allowing lawyers to communicate their suspicions of money laundering by organised crime not to the normal anti-money laundering authorities but to their bar association or equivalent professional body.

Teneinde de specifieke zwijgplicht van advocaten volledig te eerbiedigen zou de lidstaten voorts de mogelijkheid worden geboden deze beroepsbeoefenaars toe te staan hun vermoedens van witwassen van geld door de georganiseerde misdaad niet aan de normale antiwitwasautoriteiten mede te delen, maar aan hun balie of evenwaardige beroepsorganisatie te melden.


These activities and professions would be obliged to properly identify their clients and report their suspicions of money laundering to the appropriate anti-money laundering authorities established by the Member States.

Deze sectoren en beroepsgroepen zouden verplicht worden hun cliënten op adequate wijze te identificeren en hun vermoedens van witwassen te melden aan de door de lidstaten ingestelde antiwitwasautoriteiten.


Implementation of the EU's Directive on money laundering (91/308/EEC) "has had an obvious impact on the establishment of anti-money laundering systems by the Member States" according to a report just adopted by the European Commission, on the initiative of Financial Services Commissioner Mario Monti. However, the report also calls on all the Member States to ratify and implement the Vienna (UN) and Strasbourg (Council of Europe) Conventions concerning criminal law and legal assistance in the field of money laundering. Going beyond the Directive, the report also suggests that the EU should make full use of the possibilities under Title VI ...[+++]

De tenuitvoerlegging van de (met inbegrip van het gebruik van Europol) volledig benut, als voorzien in het actieprogramma dat door de Europese Raad van Edinburgh in december 1993 werd goedgekeurd, en dat de Lid-Staten naar behoren nota nemen van de aanbevelingen op het gebied van het witwassen van geld, van de Raad Justitie en Interne markt te Kopenhagen op 1 en 2 juni 1993". Dit rapport toont aan, dat bemoedigende vooruitgang is gemaakt bij de bestrijding van het witwassen van geld" commenteerde de heer Monti "maar wij kunnen niet op onze lauweren blijven rusten. Wij moeten waakzaam blijven en de samenwerking tussen Lid-Staten uitbreide ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Anti-money laundering' ->

Date index: 2023-11-17
w