Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Branch of activity
Business
Business - top men
Business administration instructor
Business administration teacher
Business administration vocational teacher
Business lecturer
Business teacher
High school business studies teacher
Kindergarten teacher
Lecturer in business administration
Nursery teacher
Pedagogical training
Professor
Relief teacher
Substitute teacher
Supply teacher
Teacher
Teacher exchange programme
Teacher exchange scheme
Teacher exchange system
Teacher of economics in high school
Teacher training
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching staff
University business lecturer
Vocational business administration teacher

Vertaling van "Business teacher " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
business teacher | university business lecturer | business lecturer | lecturer in business administration

lector bedrijfskunde | docent bedrijfskunde hoger onderwijs | docente bedrijfskunde hoger onderwijs


high school business studies teacher | teacher of economics in high school | business studies and economics teacher secondary school | teacher of business studies and economics in secondary schools

docent bedrijfskunde en economie voortgezet onderwijs | leerkracht bedrijfskunde en economie secundair onderwijs | leerkracht economie voortgezet onderwijs | onderwijsgevende economie secundair onderwijs


business administration teacher | vocational business administration teacher | business administration instructor | business administration vocational teacher

docent bedrijfskunde beroepsonderwijs | onderwijsgevende bedrijfskunde beroepsonderwijs | docente bedrijfsadministratie beroepsonderwijs | vakdocent bedrijfskunde beroepsonderwijs


relief teacher | substitute teacher | supply teacher

invaller


teacher exchange programme | teacher exchange scheme | teacher exchange system

uitwisselingsprogramma van leraren | TES [Abbr.]


teacher training [ pedagogical training ]

opleiding van leerkrachten [ opleiding van opleiders | pedagogische opleiding ]


kindergarten teacher | nursery teacher

kleuterleider | kleuteronderwijzer


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

leerkracht [ docent | leraar | onderwijzend personeel | professor ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the Member States are invited to: stimulate innovative and entrepreneurial mindsets among young people by introducing entrepreneurship as a key competence in school curricula, particularly in general secondary education, and ensure that it is correctly reflected in teaching material ensure that the importance of entrepreneurship is correctly reflected in teacher training step up cooperation with the business community in order to develop systematic strategies for entrepreneurship education at all levels ensure that taxation (in particular gift tax, taxation of dividends and w ...[+++]

De lidstaten wordt verzocht: bij jongeren een innovatiegerichte en ondernemingsgezinde attitude aan te kweken door ondernemerschap als kerncompetentie in de leerplannen op te nemen, met name in het algemeen voortgezet onderwijs, en erop toe te zien dat dit ook in het lesmateriaal naar behoren aan de orde komt; ervoor te zorgen dat het belang van ondernemerschap in de lerarenopleiding voldoende aandacht krijgt; de samenwerking met het bedrijfsleven te intensiveren om systematische strategieën voor onderwijs in ondernemerschap op alle niveaus te ontwikkelen; ervoor te zorgen dat het belastingstelsel (met name schenkingsrecht, dividend- ...[+++]


In setting out this Communication, the Commission has consulted widely: with higher education institutions’ leaders, teachers, researchers and students, with businesses and social partners, with governments and with international bodies.

Bij de voorbereiding van deze mededeling heeft de Commissie op grote schaal leiders van hogeronderwijsinstellingen, leraren, onderzoekers, studenten, ondernemingen en sociale partners, regeringen en internationale organisaties geraadpleegd.


At the same time, the initial and continuous professional development of VET teachers, trainers and mentors should be strengthened, including by means of placements in business and industry to keep abreast of developments in the field.

Tegelijkertijd moeten de initiële opleiding en de bij- en nascholing van leerkrachten, opleiders en mentoren in het beroepsonderwijs en de beroepsopleidingen worden versterkt, onder meer door deze mensen te laten meedraaien in het bedrijfsleven en de industrie, zodat ze op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in het veld.


Teachers may be adverse to a narrow definition of entrepreneurship where this is taken to mean starting a business, but may be more receptive to a broad concept representing a key competence for life.

Zij zullen misschien minder te vinden zijn voor een enge definitie van ondernemerschap, bijvoorbeeld als dit het starten van een bedrijf betekent, maar meer openstaan voor een ruim concept dat een sleutelvaardigheid voor het leven vormt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Calls on the Member States to ensure that their education systems, including vocational training programmes, include a greater focus on the development of cross-cutting entrepreneurship competencies, skills and knowledge, in particular by providing for ICT skills and foreign languages to be taught in the first years of schooling and by promoting, in secondary and tertiary education, learning which instils and develops the competencies needed to become an entrepreneur, such as creativity, communication skills, business management, book-keeping and accounting, and which is delivered effectively through hands-on and real-life experience ...[+++]

12. verzoekt de lidstaten erop toe te zien dat in hun onderwijsstelsels, met inbegrip van programma’s voor beroepsopleiding, meer nadruk wordt gelegd op het ontwikkelen van sectoroverschrijdende competenties, vaardigheden en kennis op het vlak van ondernemen, vooral door in de eerste schooljaren lessen in ict-vaardigheden en vreemde talen aan te bieden en door in het voortgezet en hoger onderwijs leertrajecten te stimuleren waarmee vaardigheden worden opgedaan en ontwikkeld die nodig zijn om ondernemer te worden, zoals creativiteit, communicatieve vaardigheden, bedrijfsvoering, boekhouding en financiële controle, en die op doeltreffende ...[+++]


The Council also calls on Member States to promote the inclusion of entrepreneurial skills in educational programmes, the use of former graduates - entrepreneurs in order to share their experience with students and teachers, to evaluate the effectiveness of entrepreneurship education, to support start-ups and business incubators, and many other activities. The European Parliament report also draws on the findings of a recent European Commission study Entrepreneurship Education: A Road to Success .

Tevens roept de Raad de lidstaten op de volgende maatregelen te stimuleren: het opnemen van ondernemersvaardigheden in onderwijsprogramma's; afgestudeerden die als ondernemer werkzaam hun ervaringen laten delen met studenten en docenten; het evalueren van de effectiviteit van onderwijs in ondernemerschap; ondersteuning van het opstarten van ondernemingen en het opzetten van starterscentra; en diverse andere activiteiten. Het verslag van het Europees Parlement verwijst tevens naar de conclusies van een recente studie van de Commissie: Entrepreneurship Education: A road to success.


encouraging all stakeholders to set up initiatives to change the way women are perceived and women's self-perception in the work field, so as to enable more women to take on leadership responsibilities on the operational side of the business, and not just on the functional side; takes the view that such initiatives should aim at encouraging girls and young women to consider a broader spectrum of careers with the support of teachers, family members and various role models, and presenting female leadership positively in the European me ...[+++]

het aanmoedigen van alle belanghebbenden om initiatieven op te zetten om de visie op vrouwen in de werksfeer en de visie in dit verband die vrouwen van zichzelf hebben, te veranderen, zodat meer vrouwen leidinggevende verantwoordelijkheden kunnen opnemen in niet alleen de functionele maar ook de operationele activiteiten van bedrijven; is van mening dat dergelijke initiatieven meisjes en jonge vrouwen er met de hulp van leraars, familie en diverse rolmodellen toe moeten aanzetten een bredere waaier van carrières te overwegen, en een positief beeld moeten geven van vrouwelijk leiderschap in de Europese media;


37. Stresses the need for higher education institutions to provide more extra-curricular opportunities to learn other languages, bearing in mind that the acquisition of new languages is vital in order to promote and encourage mobility and exchanges of students, researchers, teachers and business employees;

37. benadrukt dat instellingen voor hoger onderwijs meer buitenschoolse mogelijkheden voor het leren van andere talen moeten aanbieden, aangezien zulke kennis bij het aanmoedigen en bevorderen van de mobiliteit en de uitwisseling van studenten, onderzoekers, docenten, en werknemers van cruciaal belang is;


Specifically, educational reforms which treat education as a business like any other, bringing the language of business into schools (calling pupils and parents ‘consumers/users’, and teachers ‘service providers’) and which promote a form of assessment based solely on pupils’ individual performance, do not help children to integrate successfully. Education should instead be redefined as a fundamental human right for all children and young people.

Integratie is alvast niet gebaat bij onderwijshervormers voor wie onderwijs een banale commerciële aangelegenheid is, die gebruik maken van handelsterminologie (leerlingen en ouders zijn „consumenten” of „gebruikers”, leraren worden „dienstverleners”), en voorstander zijn van beoordelingen waarbij uitsluitend wordt gekeken naar de individuele resultaten. Het Comité pleit er juist voor om terug te keren naar de aloude omschrijving van onderwijs als een grondrecht van alle kinderen en jongeren.


Documents from throughout 2003 and the first half of 2004 show that at a whole series of meetings the teachers were given the impression that everything was fine, it was business as usual.

Uit documenten uit heel 2003 en de eerste helft van 2004 blijkt dat tegenover de docenten tijdens een hele reeks bijeenkomsten de indruk werd gewekt dat er niets aan de hand was, dat alles gewoon zijn gangetje ging.


w