55. Notes that connectivity is one of the MDGs and that UN Secretary-General, Kofi Annan, has called for connectivity in every developing world village by 2015 in order to eliminate disparities in terms of freedom, wealth and power; welcomes initiatives such as the "Hole-in-the-Wall Internet Education Experiment", whereby more than 150 high-speed computers, with keyboards, touch mouse and web cameras have been placed in 50 locations from Delhi slums to points in rural India, allowing thousands of previously illiterate boys and girls to teach themselves not only IT skills and several elements of primary education but also to raise their aspirations; considers that such projects, whilst not offe
ring a satisfactory ...[+++]substitute to a classroom with a teacher, could bridge the gap for children who currently have no possibility of a traditional form of education; calls on India to share the benefits of its IT boom with the 98% of its population currently not affected by it and channel investment and aid into such projects, at an estimated recurring annual cost of less than 2 cents per child per day; 55. merkt op dat connectiviteit een van de millenniumdoelstellingen is en dat de secretaris-generaal van de VN, Kofi Annan, ertoe heeft opgeroepen om tegen 2015 connectiviteit in ieder dorp in de ontwikkelingslanden te realiseren teneinde de verschillen in termen van vrijheid, welvaart en macht weg te nemen; is ingenomen met initiatieven als het "hole-in-the-wall"-internetonderwijsexperiment, waarbij meer dan 150 snelle computers met toetsenborden, aanraakscherm en webcamera's op 50 locaties, van de sloppenwijken van Delhi tot locaties op het Indiase platteland, die duizenden voordien analfabete jongens en meisjes de mogelijkheid bieden zichzelf niet alleen IT-vaardigheden en diverse elementen van primair onderwijs aan te leren, maar ook h
...[+++]un aspiratieniveau te verhogen; is van mening dat dergelijke projecten, hoewel ze geen bevredigend alternatief vormen voor een klaslokaal met een leerkracht, de kloof kunnen overbruggen voor kinderen die op dit moment geen toegang tot een traditioneel onderwijsmodel hebben; roept India op de voordelen van de IT-hausse te delen met de 98% van zijn bevolking aan wie deze momenteel voorbijgaat, en investeringen en hulp beschikbaar te maken voor dergelijke projecten, waarvan de geraamde jaarlijkse kosten minder dan 2 cent per kind per dag bedragen;