Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advocate for consumer matters in production plants
Advocate on consumer matters in production plants
Argue for consumer matters in production plants
Consumer
Consumer association
Consumer associations
Consumer confidence
Consumer confidence indicator
Consumer movement
Consumer organisation
Consumer policy action plan
Consumer protection
Consumerism
Consumers' rights
Demonstrate confidence
Display confidence
Keep watch on consumables stock
Manage consumables stock
Manage stocks of consumables
Oversee consumables stock
Psychogenic depression
Reactive depression
Regain consumer confidence
Restore consumer confidence
Reveal confidence
Show confidence
Single episodes of depressive reaction
Speak for consumer matters in production plants
Win back consumer confidence

Traduction de «Consumer confidence » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
regain consumer confidence | restore consumer confidence | win back consumer confidence

het vertrouwen van de consument herwinnen | het vertrouwen van de consument terugwinnen




consumer confidence indicator

indicator van het consumentenvertrouwen


display confidence | reveal confidence | demonstrate confidence | show confidence

zelfvertrouwen tonen | zelfzekerheid tonen


consumer protection [ consumerism | consumer policy action plan | consumers' rights ]

bescherming van de consument [ actieplan ten behoeve van de consumenten | consumentenbescherming | consumentisme | EBCU | recht van de consument ]




consumer movement [ consumer association | consumer organisation | Consumer associations(ECLAS) ]

consumentenorganisatie [ consumentenbond | consumentenvereniging ]


advocate on consumer matters in production plants | speak for consumer matters in production plants | advocate for consumer matters in production plants | argue for consumer matters in production plants

consumentenzaken in fabrieken bepleiten


manage stocks of consumables | oversee consumables stock | keep watch on consumables stock | manage consumables stock

voorraad consumptiegoederen beheren | voorraad verbruiksgoederen beheren


Definition: In typical mild, moderate, or severe depressive episodes, the patient suffers from lowering of mood, reduction of energy, and decrease in activity. Capacity for enjoyment, interest, and concentration is reduced, and marked tiredness after even minimum effort is common. Sleep is usually disturbed and appetite diminished. Self-esteem and self-confidence are almost always reduced and, even in the mild form, some ideas of guilt or worthlessness are often present. The lowered mood varies little from day to day, is unresponsive to circumstances and may be accompanied by so-called somatic symptoms, such as loss of interest and pleas ...[+++]

Omschrijving: Bij de typerende lichte-, matige- of ernstige episoden die hieronder worden beschreven, lijdt de betrokkene aan stemmingsverlaging, verminderde energie en afgenomen activiteit. Het vermogen tot plezier, belangstelling en concentratie is verminderd en opvallende vermoeidheid na zelfs minimale inspanning komt veel voor. Slaap is doorgaans gestoord en eetlust afgenomen. Gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen zijn bijna altijd verminderd en gedachten van schuld of waardeloosheid zijn, zelfs bij de lichte vorm, dikwijls aanwezig. De verlaagde stemming varieert enigszins van dag tot dag, reageert niet op omstandigheden en kan gepaard gaan met zogeheten 'somatische' symptomen, zoals verlies van interesse en zich prettig voelen, ver ...[+++]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- In the area of e-commerce in particular, the EU's efforts to secure consumer confidence through data protection, internet security and trust in business (e-confidence) will contribute to a stable and predictable environment and enhance consumer faith in online business-to-consumer transactions - an essential precondition for a competitive market environment.

- In het bijzonder op het gebied van de e-handel zullen de inspanningen van de EU om het vertrouwen van de consument te sterken door middel van gegevensbescherming, internetveiligheid en vertrouwen in e-handel bijdragen tot een stabiele en voorspelbare omgeving en het vertrouwen van de consument in B2C-onlinetransacties vergroten, wat voor een concurrerende markt absoluut noodzakelijk is.


Consumers and traders should feel confident in carrying out transactions online so it is essential to dismantle existing barriers and to boost consumer confidence.

Consumenten en ondernemers moeten vertrouwen hebben in onlinetransacties en het is derhalve van essentieel belang om bestaande belemmeringen weg te werken en om het consumentenvertrouwen te vergroten.


These circumstances led to the European authorities (European Commission and the European Food Safety Authority), together with the Member States’ competent authorities, aided by Europol, working closely together to investigate the extent of the problem, develop a plan to address it and restore consumers’ confidence in the food they buy.

Deze omstandigheden noopten de Europese autoriteiten (de Europese Commissie en de Europese Autoriteit voor voedselveiligheid), samen met de bevoegde instanties van de lidstaten ertoe om, met hulp van Europol, nauw samen te werken om de omvang van het probleem te onderzoeken, een plan te ontwikkelen om het aan te pakken en om het consumentenvertrouwen in het voedsel te herstellen.


Combating fraud in the marketing of foods - restoring consumer confidence

Bestrijding van fraude in voedselmarketing - Het vertrouwen van de consument herstellen


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 3001_1 - EN - Combating fraud in the marketing of foods - restoring consumer confidence

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 3001_1 - EN - Bestrijding van fraude in voedselmarketing - Het vertrouwen van de consument herstellen


A high level of consumer protection guarantees high-quality products and improves consumer confidence, thereby making the internal market more effective. I welcome the proposals tabled by the Committee on the Internal Market and Consumer Protection on a new consumer rights directive as they strive to ensure transparency for companies, with the aim of unlocking the potential of cross-border trade in the EU.

Ik juich de door de Commissie interne markt en consumentenbescherming ingediende voorstellen voor een nieuwe richtlijn betreffende consumentenrechten toe, omdat ze transparantie voor bedrijven nastreven met de bedoeling het potentieel van de grensoverschrijdende handel in de EU te ontsluiten.


The Commission and the national enforcement authorities need, therefore, to increase their efforts in order to attain the objective of achieving a high level of consumer protection and to furnish consumers with the confidence to exploit the single market to its full potential. Enhancing market surveillance and enforcement mechanisms to encourage consumer confidence is essential as consumer spending will also be a crucial factor for the economic recovery.

De Commissie en de nationale handhavingsinstanties moeten dan ook in sterkere mate streven naar verwezenlijking van het nagestreefde hoge niveau van consumentenbescherming, en zij moeten de consument het vertrouwen geven om optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van de interne markt, Uitbreiding van mechanismen voor markttoezicht en handhaving om het consumentenvertrouwen aan te wakkeren zijn van doorslaggevend belang, daar consumptieve uitgaven eveneens een belangrijk element zullen zijn in het economisch herstel;


Let us not forget that, on the one hand, we want to ensure consumer confidence – as the Commissioner highlighted in her speech – and for consumers to feel that they have a well-developed set of rights that are really meaningful. But, at the same time, we want to encourage innovative, new businesses to come and put products and services onto the market and not to be discouraged by the legal regime they are faced with.

Laten we niet vergeten dat we aan de ene kant het consumentenvertrouwen willen vergroten – zoals de commissaris zo duidelijk in haar toespraak heeft gezegd – en consumenten het gevoel willen geven dat ze een goed ontwikkeld pakket aan rechten hebben dat echt betekenis heeft, maar dat we tegelijkertijd innovatieve, nieuwe ondernemingen willen stimuleren om met nieuwe producten en diensten op de markt te komen zonder dat ze worden ontmoedigd door alle wettelijke voorschriften waaraan ze moeten voldoen.


In doing so, it will stimulate consumer confidence and ensure that rogue practices can be addressed wherever in the EU they arise. Just as importantly, it will reduce the barriers that prevent legitimate businesses from making the most of the internal market and reaching new consumers.

Wat evenzeer van belang is, is dat de richtlijn leidt tot minder belemmeringen die legitieme bedrijven ervan weerhouden de interne markt ten volle te benutten en nieuwe consumenten te bereiken.


Consumer purchases represent close to 60% of the EU's GDP. A loss of consumer confidence – even by a small amount – can have significant repercussions for our economy and collective wealth.

Consumentenbestedingen zijn verantwoordelijk voor bijna 60 procent van het bruto binnenlands product van de EU. Een afname van het consumentenvertrouwen – ook een geringe afname – kan ernstige gevolgen hebben voor onze economie en de collectieve welvaart.


w