Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Contrive social care process
Convert social service process
DPC
DPP
Defence Planning Committee
Defence Planning Process
Defence planning
Determine the brand strategic planning process
Direct the brand strategic planning process
Implement strategic planning in the food industry
Lead a brand strategic planning process
Lead the brand strategic planning process
NATO Defence Planning Process
NDPP
Perform strategic planning in the food industry
Plan social service process
Plan social service processes
Strategic planning in the food industry operation

Traduction de «Defence Planning Process » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Defence Planning Process | NATO Defence Planning Process | DPP [Abbr.] | NDPP [Abbr.]

NAVO-defensieplanningsproces | DPP [Abbr.] | NDPP [Abbr.]




Defence Planning Committee | DPC [Abbr.]

Comité voor verdedigingsplannen


determine the brand strategic planning process | direct the brand strategic planning process | lead a brand strategic planning process | lead the brand strategic planning process

strategisch planningsproces van een merk leiden


convert social service process | plan social service processes | contrive social care process | plan social service process

procedures voor sociale dienstverlening plannen | socialedienstverleningsprocedures plannen


perform a strategic planning process in the food industry | strategic planning in the food industry operation | implement strategic planning in the food industry | perform strategic planning in the food industry

strategische planning in de voedingsmiddelenindustrie uitvoeren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
12. Recalls the need for greater convergence between national defence planning processes and welcomes, in this context, the adoption by the Council of the Policy Framework for Systematic and Long-Term Defence Cooperation; finds regrettable, however, its non-binding nature and the fact that it has not introduced a clear and structured process; underlines that this document should be welcomed by the European Council in order to become a key driver; encourages Member States to request the support of the EDA in their national defence reviews and to share information on national investment plans and priorities inside the EU Military Commit ...[+++]

12. pleit nogmaals voor meer convergentie tussen de nationale defensieplanningsprocessen en is in dit verband ingenomen met de goedkeuring door de Raad van het beleidskader voor systematische en langetermijnsamenwerking op het vlak van defensie; betreurt echter dat dit niet bindend is en dat er geen duidelijk en gestructureerd proces mee is ingevoerd; benadrukt dat dit document moet worden verwelkomd door de Europese Raad teneinde een belangrijke aanjager te worden; spoort de lidstaten ertoe aan het EDA om steun te verzoeken bij hu ...[+++]


Without prejudice to Member States’ sovereignty over the airspace and to the requirements of the Member States relating to public order, public security and defence matters, the Network Manager, Member States, third countries, airspace users, functional airspace blocks and air navigation service providers as part of functional airspace blocks or individually shall develop, using a cooperative decision-making process, the European Route ...[+++]

Onverminderd de soevereiniteit van de lidstaten over het luchtruim en de eisen inzake openbare orde, openbare veiligheid en defensie, stellen de netwerkbeheerder, de lidstaten, derde landen, de luchtruimgebruikers, de functionele luchtruimblokken en de verleners van luchtvaartnavigatiediensten, als onderdeel van functionele luchtruimblokken of individueel, het plan voor de verbetering van het Europese routenetwerk op, waarbij zij gebruikmaken van een proces van coöpe ...[+++]


15. Considers it regrettable that past efforts to consolidate demand have not improved the fragmentation of demand in the EU, with 28 national defence customers and an even higher number of customers of products for civilian and military use; regrets the limited results of the EDA’s Capability Development Plan; calls, therefore, on the European Council to launch a European defence review process and make the coordination of national defence planning processes at EU level a reality; based on this assessment, calls on the Vice-President of the Commission / High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy to initi ...[+++]

15. betreurt dat eerdere inspanningen om de vraag te bundelen niet hebben geleid tot een verbetering in de gefragmenteerde vraag van de EU, met 28 nationale defensieklanten en een nog hoger aantal klanten voor producten voor civiel en militair gebruik; is niet ingenomen met de beperkte resultaten van het vermogensontwikkelingsplan van het EDA; verzoekt daarom de Europese Raad een herzieningsprocedure op te starten voor de Europese defensie en ervoor te zorgen dat de coördinatie op EU-niveau van nationale procedures voor de ontwikkel ...[+++]


16. Reiterates its call for the systematic harmonisation of military requirements and for a harmonised EU defence planning and acquisition process, matching up to the Union’s level of ambition and coordinated with the NATO Defence Planning Process; taking into account the increased level of security guarantees provided by the mutual defence clause, encourages the Member States to consider multinational cooperation in the area of capability development, and, where appropriate, specialisation, as core principles of their defence planning;

16. dringt andermaal aan op systematische harmonisatie van militaire vereisten en een geharmoniseerd defensieplannings- en aanschafproces in de EU, met inachtneming van de ambities van de Unie en afgestemd op het defensieplanningsproces van de NAVO; spoort de lidstaten in het licht van een hoger niveau van veiligheidsgaranties door de clausule inzake wederzijdse verdediging aan multinationale samenwerking op het gebied van capaciteitsopbouw en, waar zulks zinvol is, specialisatie als grondbeginselen van hun defensieplanning in overweging te nemen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
10. Reiterates its call for systematic harmonisation of military requirements and a harmonised EU defence planning and acquisition process, matching up to the EU’s level of ambition and coordinated with the NATO Defence Planning Process; taking into account the increased level of security guarantees provided by the mutual defence clause, encourages the Member States to consider multinational cooperation on capability development and, where appropriate, specialisation as core principles of their defence planning;

10. dringt opnieuw aan op een systematische harmonisering van militaire vereisten en een geharmoniseerd defensieplannings- en acquisitieproces in de EU, met inachtneming van de ambities van de EU en afgestemd op het defensieplanningsproces van de NAVO; dringt er bij de lidstaten in het licht van een hoger niveau van veiligheidsgaranties door de clausule inzake wederzijdse verdediging op aan multinationale samenwerking met het oog op capaciteitsopbouw en zo nodig specialisatie als grondbeginselen van hun defensieplanning in overweging te nemen;


10. Reiterates its call for systematic harmonisation of military requirements and a harmonised EU defence planning and acquisition process, matching up to the EU’s level of ambition and coordinated with the NATO Defence Planning Process; taking into account the increased level of security guarantees provided by the mutual defence clause, encourages the Member States to consider multinational cooperation on capability development and, where appropriate, geographical and role specialisation as core principles of their defence planning;

10. dringt opnieuw aan op een systematische harmonisering van militaire vereisten en een geharmoniseerd defensieplannings- en acquisitieproces in de EU, met inachtneming van de ambities van de EU en afgestemd op het defensieplanningsproces van de NAVO; dringt er bij de lidstaten in het licht van een hoger niveau van veiligheidsgaranties door de clausule inzake wederzijdse verdediging op aan multinationale samenwerking met het oog op capaciteitsopbouw en zo nodig geografische en rolspecialisatie als grondbeginselen van hun defensieplanning in overweging te nemen;


2. In accordance with the EU Strategic Framework and Action Plan on Human Rights and Democracy, the Commission shall develop operational guidance to ensure that human rights are taken into consideration in the design and implementation of the measures referred to in paragraph 1, in particular as regards the prevention of torture and other cruel, inhuman or degrading treatment and respect for due process, including the presumption of innocence, the right to a fair trial and rights of defence.

2. In overeenstemming met het strategisch kader en het actieplan van de EU inzake mensenrechten en democratie ontwikkelt de Commissie operationele richtsnoeren opdat bij de planning en uitvoering van de in lid 1 bedoelde maatregelen rekening wordt gehouden met mensenrechten, met name op het vlak van de voorkoming van foltering en andere wrede, onmenselijke of vernederende behandeling en van de eerbiediging van een deugdelijke procesvoering, zoals het vermoeden van onschuld, het recht op een eerlijk proces en de rechten van de verdedig ...[+++]


The EU Strategic Framework and Action Plan on Human Rights and Democracy, adopted by the Council on 25 June 2012, calls for the development of operational guidance to ensure that human rights are taken into consideration in the design and implementation of counter-terrorism assistance measures, and underlines that the eradication of torture and other cruel, inhuman or degrading treatment and respect for due process (including the presumption of innocence, the right to a fair trial and rights of defence) are a Union priority in the imp ...[+++]

In het strategisch kader en het actieplan van de EU inzake mensenrechten en democratie, op 25 juni 2012 door de Raad aangenomen, wordt aangedrongen op het ontwikkelen van operationele aansturing opdat bij het ontwerpen en uitvoeren van bijstandsmaatregelen inzake terrorismebestrijding rekening wordt gehouden met mensenrechten; tevens wordt beklemtoond dat de uitbanning van foltering en andere wrede, onmenselijke of vernederende behandeling, en eerbiediging van een deugdelijke procesvoering (waaronder het vermoeden van onschuld, het r ...[+++]


It contributes to the process of elaboration, assessment and review of the capability goals, taking into account the need, for those Member States concerned, to ensure consistency with NATO's Defence Planning Process (DPP) and the Planning and Review Process (PARP) of the Partnership for Peace (PfP) in accordance with agreed procedures.

Hij draagt bij aan de opstelling, de evaluatie en de herziening van de vermogensdoelstellingen, rekening houdend met de noodzaak voor de betrokken lidstaten om de samenhang met het defensieplanningsproces (DPP) van de NAVO en het plannings- en toetsingsproces (PARP) van het Partnerschap voor de vrede (PFP), volgens overeengekomen procedures te verzekeren.


- It contributes to the process of elaboration, assessment and review of the capability goals taking into account the need, for those Member States concerned, to ensure coherence with NATO's defence planning process (DPP) and the planning and review process (PARP) of the partnership for peace (PfP) in accordance with agreed procedures.

- Hij draagt bij aan de opstelling, de evaluatie en de herziening van de vermogensdoelstellingen, rekening houdend met de noodzaak voor de betrokken lidstaten om de samenhang met het defensieplanningsproces (DPP) en het plannings- en toetsingsproces (PARP) van het Partnerschap voor de vrede, volgens overeengekomen procedures te verzekeren.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Defence Planning Process' ->

Date index: 2022-05-31
w