Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced Level
Baccalaureate
Blisters
Burns and corrosions of first degree
Certificate of proficiency
Deep necrosis of underlying tissue
Degree of pollution
Degree of poverty
Delusion of poverty
Diploma
EPOV
EU Observatory on Energy Poverty
Economically weak
Energy Poverty Observatory
Epidermal loss
Erythema
European Energy Poverty Observatory
European baccalaureate
Extreme poverty
Fight against poverty
Full-thickness skin loss
General Certificate of Secondary Education
Level of poverty
New poor
Pollution index
Pollution level
Poor
Poverty
Poverty alleviation
Poverty reduction
School and training certificates
Second degree
Third degree
University degree

Traduction de «Degree poverty » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Energy Poverty Observatory | EU Observatory on Energy Poverty | European Energy Poverty Observatory | EPOV [Abbr.]

waarnemingspost voor energiearmoede


fight against poverty | poverty alleviation | poverty reduction

armoedebestrijding | terugdringing van armoede


poverty [ economically weak | fight against poverty | new poor | poor ]

armoede [ arm | bestrijding van de armoede | economisch zwak | nieuwe arme ]


burns and corrosions of:first degree [erythema] | second degree [blisters] [epidermal loss] | third degree [deep necrosis of underlying tissue] [full-thickness skin loss]

brandwonden en etsingen | eerstegraads [erytheem] | brandwonden en etsingen | tweedegraads [blaren][verlies van epidermis] | brandwonden en etsingen | derdegraads [diepe necrose van onderliggend weefsel][verlies van cutis over gehele dikte]


Definition: A chronic stage in the development of a schizophrenic illness in which there has been a clear progression from an early stage to a later stage characterized by long- term, though not necessarily irreversible, negative symptoms, e.g. psychomotor slowing; underactivity; blunting of affect; passivity and lack of initiative; poverty of quantity or content of speech; poor nonverbal communication by facial expression, eye contact, voice modulation and posture; poor self-care and social performance. | Chronic undifferentiated schizophrenia Restzustand (schizophrenic) Schizophrenic residual state

Omschrijving: Een chronisch stadium in de ontwikkeling van een schizofrene ziekte waarin er een duidelijke progressie is geweest van een vroeg stadium naar een later stadium, getypeerd door 'negatieve', zij het niet noodzakelijkerwijs onomkeerbare, symptomen en stoornissen op lange termijn, nl. psychomotore traagheid; hypoactiviteit; afvlakking van affect; passiviteit en gebrek aan initiatief; armoede van omvang of inhoud van spraak; armelijke non-verbale communicatie door mimiek, oogcontact, stemmodulatie en houding; povere zelfzorg en sociaal ...[+++]






diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diploma [ eindexamen gymnasium | eindexamen middelbare school | Europees baccalaureaat | humaniora-diploma | universitair diploma | universitaire graad ]


degree of pollution [ pollution index | pollution level ]

graad van verontreiniging [ niveau van verontreiniging | verontreinigingsindicator ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Low income is just one of the dimensions of poverty and social exclusion, and in order to measure and analyse this phenomenon more at length, it is necessary to take into account other equally relevant aspects such as access to employment, education, housing, healthcare, the degree of satisfaction of basic needs and the ability to participate fully in society.

Een laag inkomen is echter slechts een van de aspecten van armoede en sociale uitsluiting en om dit fenomeen nauwkeuriger te kunnen meten en analyseren is het noodzakelijk om rekening te houden met andere, even relevante aspecten zoals de toegang tot werkgelegenheid, onderwijs, huisvesting, gezondheidszorg, de mate waarin in basisbehoeften wordt voorzien en het vermogen om volledig deel te nemen aan de maatschappij.


Sweden, Ireland, Austria, Luxembourg, Denmark and Portugal gave evidence, to various degrees, that they develop their NAPs with a view to combating poverty and promoting gender equality.

Zweden, Ierland, Oostenrijk, Luxemburg, Denemarken en Portugal geven in uiteenlopende mate aan dat zij hun NAP's ontwikkelen met het oog op bestrijding van armoede en bevordering van gelijkheid van mannen en vrouwen.


The tri-annual Pension Adequacy report by the EU's Social Protection Committee monitors, at EU level, the degree to which pensions provide people with a sufficient income in old age, protecting them against poverty and allowing them to enjoy decent living standards.

In het driejaarlijkse verslag over de toereikendheid van de pensioenen van het Comité voor sociale bescherming van de EU wordt op EU-niveau nagegaan in welke mate de pensioenen mensen op oudere leeftijd een toereikend inkomen bieden, hen tegen armoede beschermen en hen in staat stellen om een fatsoenlijke levensstandaard te genieten.


FEAD replaces to some degree the previous EU food aid programme. It includes social inclusion measures such as guidance and help for people to get out of poverty.

Het FEAD vervangt tot op zekere hoogte het voormalige EU-voedselhulpprogrammaHet omvat maatregelen ter bevordering van sociale inclusie zoals begeleiding en hulp om uit de armoede te komen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Furthermore, around 900 million people worldwide are chronically hungry due to extreme poverty, while up to 2 billion people lack genuine, long-term food security due to varying degrees of poverty.

Voorts lijden ongeveer 900 miljoen mensen ter wereld door extreme armoede chronisch honger, terwijl bijna 2 miljard mensen door verschillende graden van armoede geen echte voedselzekerheid hebben op lange termijn.


79. Accepts the use of budget support only where there are watertight guarantees that funds will reach their intended destination and satisfy their original purpose and where recipients fulfil human rights and democratic governance criteria; looks forward to more effective assessment and auditing of budget support to analyse if the intended goal is achieved and if governments in the recipient countries comply with the abovementioned criteria; calls on the Commission to establish an IT-based scoreboard under the scrutiny of the European Parliament to assess the efficiency of Community aid in the field of poverty reduction, education and ...[+++]

79. accepteert het gebruik van begrotingssteun uitsluitend in gevallen met waterdichte garanties dat de fondsen de geplande bestemming inderdaad bereiken en aan de oorspronkelijke doelstelling voldoen, en waarbij de begunstigden aan alle mensenrechten- en democratischegovernancecriteria voldoen; ziet uit naar een effectievere beoordeling van en controle op die begrotingsondersteuning om vast te stellen of de doelstelling is bereikt en of de regering in de ontvangende landen voldoen aan de hierboven vermelde criteria; roept de Commissie op een geautomatiseerd scorebord in te stellen, dat wordt gecontroleerd door het Europees Parlement, ter beoordeling van de efficiëntie van de Gemeenschapssteun op het vlak van armoedevermindering, onderwij ...[+++]


80. Accepts the use of budget support only where there are watertight guarantees that funds will reach their intended destination and satisfy their original purpose and where recipients fulfil human rights and democratic governance criteria; looks forward to more effective assessment and auditing of budget support to analyse if the intended goal is achieved and if governments in the recipient countries comply with the abovementioned criteria; calls on the Commission to establish an IT-based scoreboard under the scrutiny of the European Parliament to assess the efficiency of Community aid in the field of poverty reduction, education and ...[+++]

80. accepteert het gebruik van begrotingssteun uitsluitend in gevallen met waterdichte garanties dat de fondsen de geplande bestemming inderdaad bereiken en aan de oorspronkelijke doelstelling voldoen, en waarbij de begunstigden aan alle mensenrechten- en democratischegovernancecriteria voldoen; ziet uit naar een effectievere beoordeling van en controle op die begrotingsondersteuning om vast te stellen of de doelstelling is bereikt en of de regering in de ontvangende landen voldoen aan de hierboven vermelde criteria; roept de Commissie op een geautomatiseerd scorebord in te stellen, dat wordt gecontroleerd door het Europees Parlement, ter beoordeling van de efficiëntie van de Gemeenschapssteun op het vlak van armoedevermindering, onderwij ...[+++]


L. whereas the key considerations in deciding the allocation of budget support funding are: the 'external financing gap', the degree of poverty, good governance, past performance, development commitment and a realistic assessment of possible results, in terms of poverty reduction, growth and institutional reform,

L. overwegende dat het "externe financieringstekort", de graad van armoede, behoorlijk bestuur, resultaten in het verleden, toewijding aan ontwikkeling en een realistische beoordeling van de mogelijke resultaten in termen van armoedevermindering, groei en institutionele hervorming belangrijke overwegingen bij de besluitvorming over het toewijzen van begrotingssteun zijn,


L. whereas the key considerations in deciding the allocation of budget support funding are: the 'external financing gap', the degree of poverty, good governance, past performance, development commitment and a realistic assessment of possible results, in terms of poverty reduction, growth and institutional reform,

L. overwegende dat het "externe financieringstekort", de graad van armoede, behoorlijk bestuur, resultaten in het verleden, toewijding aan ontwikkeling en een realistische beoordeling van de mogelijke resultaten in termen van armoedevermindering, groei en institutionele hervorming belangrijke overwegingen bij de besluitvorming over het toewijzen van begrotingssteun zijn,


The report acknowledges, four years after Lisbon, the continuing challenge of making a high degree of social inclusion a reality across the Union and reiterates that modernisation of the economy should go hand-in-hand with efforts to reduce poverty and counter exclusion.

In het verslag wordt erkend dat vier jaar na de Europese Raad van Lissabon de verwezenlijking in de gehele Europese Unie van een hoge graad van sociale integratie een grote uitdaging blijft en wordt herhaald dat de modernisering van de economie moet samengaan met inspanningen om de armoede terug te brengen en te strijden tegen uitsluiting.


w