Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Administer diplomatic disaster management
Aid to catastrophe victims
Aid to disaster victims
Apply diplomatic crisis management
DRP
Disaster contingency plan
Disaster coordinator
Disaster management plan
Disaster plan
Disaster preparedness coordinator
Disaster recovery planning
Emergency preparedness coordinator
Emergency response coordinator
Handle diplomatic crisis management
Man-made catastrophe
Man-made disaster
Manage disaster recovery plans
Natural catastrophe
Natural disaster
Triage disaster
Utilise diplomatic disaster management

Traduction de «Disaster plan » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
disaster management plan | disaster plan

rampenbestrijdingsplan | rampenplan


aid to disaster victims [ aid to catastrophe victims ]

hulp aan getroffenen [ hulp aan slachtoffers van natuurrampen ]


disaster recovery planning | DRP [Abbr.]

beveiliging tegen calamiteiten | noodvoorzieningenplan


manage disaster recovery plans

gegevensverlies beperken | rampherstelplannen opstellen | gegevens herstellen na een ramp | rampherstelplannen beheren




disaster coordinator | disaster preparedness coordinator | emergency preparedness coordinator | emergency response coordinator

medewerker noodplanning | preventiemedewerker | preventieadviseur | supervisor brandveiligheid en nucleaire noodplanning


natural disaster [ natural catastrophe ]

natuurramp [ natuurcatastrofe ]


administer diplomatic disaster management | utilise diplomatic disaster management | apply diplomatic crisis management | handle diplomatic crisis management

diplomatieke crisisbeheersing toepassen


man-made disaster [ man-made catastrophe ]

ramp door menselijk toedoen [ door mensen veroorzaakte catastrofe ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Disaster risk management || Implement EU disaster prevention framework Integration of disaster risk management (prevention preparedness, response) and disaster risk assessment in EU and MS planning European Flood Awareness System, European Drought Observatory Promote disaster proofing in EU funding instruments || Implementation of the Hyogo Framework for Action and elaboration of a follow-up framework for disaster risk reduction after 2015 Focus on main priorities outlined in the EUs disaster risk reduction implementation plan Support international initiatives such as the Wor ...[+++]

Risicobeheersing in verband met rampen || Uitvoering van het EU-kader voor rampenpreventie Integratie van rampenrisicobeheer (preventie, paraatheid, respons) en risicoanalyse in de planning van de EU en de lidstaten European Flood Awareness System, Europees waarnemingscentrum voor droogte Opnemen van bescherming tegen rampen in de financieringsinstrumenten van de EU || Uitvoering van het Actiekader van Hyogo en uitwerking van een follow-upkader voor de vermindering van het risico op rampen na 2015 Nadruk op belangrijkste prioriteiten van het EU-uitvoeringsplan voor de vermindering van het risico op rampen Steun voor internationale initia ...[+++]


The HFA's ‘building the resilience of nations and communities to disasters’ is a 10-year plan adopted by 168 UN member countries that voluntarily committed to work on five priorities for action so as to make the world safer from natural hazards and to build disaster resilience.

He Actiekader van Hyogo (AKH) „voor het opbouwen van de herstelcapaciteit van landen en gemeenschappen na rampen” is een tienjarenplan, dat door 168 VN-lidstaten is aangenomen en die op vrijwillige wijze toe zullen werken naar vijf actieprioriteiten met als doel de wereld beter te beschermen tegen rampen en de herstelcapaciteit op te bouwen.


In view of the planned establishment of a coherent risk management policy, linking threat and risk assessments to decision making, the Commission, together with Member States, has developed EU risk assessment and mapping guidelines for disaster management[24], based on a multi-hazard and multi-risk approach, covering in principle all natural and man-made disasters, including the consequences of terrorist acts.

In verband met de geplande formulering van een coherent risicobeheersbeleid waarin dreigings- en risicoanalyses worden gekoppeld aan beleidsvorming, heeft de Commissie, samen met de lidstaten, met het oog op het rampenbeheer EU-richtsnoeren voor het beoordelen en in kaart brengen van risico’s ontwikkeld[24] die zijn gebaseerd op allerlei gevaren en risico’s en in principe van toepassing zijn op alle natuurrampen en door mensen veroorzaakte rampen, waaronder de gevolgen van terroristische activiteiten.


integrating both disaster risk management and climate change adaptation into development planning and investment, and promoting the implementation of strategies which aim to reduce disaster risk such as protecting ecosystems and restoring wetlands.

opnemen van zowel rampenrisicobeheer als aanpassing aan klimaatverandering in ontwikkelingsprogrammering en -investering, en bevorderen van de uitvoering van strategieën gericht op de vermindering van rampenrisico's, zoals bescherming van ecosystemen en herstel van wetlands.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. The Commission and Member States shall work together to improve the planning of disaster response operations under the Union Mechanism, including through scenario-building for disaster response, asset mapping and the development of plans for the deployment of response capacities.

1. De Commissie en de lidstaten werken samen aan het verbeteren van de planning van responsoperaties bij rampen in het kader van het Uniemechanisme, onder meer door het opstellen van scenario’s voor respons op rampen, het in kaart brengen van de beschikbare middelen en het opstellen van plannen voor de inzet van de responscapaciteiten.


The European Commission also wants to encourage greater co-operation on the advance planning of European disaster-response operations by, among other measures, mapping Member States' assets, drawing up contingency plans as well as improving risk-management planning.

De Europese Commissie wil ook betere samenwerking aanmoedigen bij de voorbereiding van Europese operaties voor rampenrespons, onder andere door de middelen van de lidstaten in kaart te brengen, noodplannen op te stellen en het risicobeheer beter te plannen.


In October 2010 the Commission presented a plan "Towards a stronger European disaster response: the role of civil protection and humanitarian assistance", in which it outlined its vision for a faster and more efficient EU response to disasters.

In oktober 2010 stelde de Commissie een plan voor met de titel "Naar een krachtigere Europese respons bij rampen: de rol van civiele bescherming en humanitaire hulp", waarin zij haar visie voor een snellere en doeltreffendere EU-respons op rampen uiteenzette.


Resilience to disaster means not only the ability to recover from a major disaster but also building the capability to withstand disaster into planning.

Veerkracht bij een ramp betekent niet alleen herstellingsvermogen na een grote ramp, maar ook het inbouwen in de planning van de capaciteit om rampen te weerstaan.


strengthening of political dialogue with developing countries; integration of disaster risk reduction into both EU and developing countries' policy and action, including EU support for national risk reduction investments; development of regional plans, starting with one for the Caribbean: such action plans would include for example support for awareness-raising campaigns.

versterken van de politieke dialoog met de ontwikkelingslanden; integratie van rampenrisicovermindering in het beleid en de actie van zowel de EU als de ontwikkelingslanden, met inbegrip van EU-financiering van investeringen in nationale rampenrisicovermindering; ontwikkeling van regionale plannen, om te beginnen met een plan voor de Caraïben: dergelijke plannen omvatten bijvoorbeeld de ondersteuning van bewustmakingscampagnes.


To transform the Community's Civil protection mechanism (Monitoring and Information Centre-MIC) into a genuine operational centre and beef it up with reserve resources, i.e. stand by modules or complementary European resources. To reinforce humanitarian aid by filling existing delivery gaps, strengthening the global response capacity (in particular UN and Red Cross movement) and improving coordination with the various humanitarian actors. To set up a European-wide Disaster Response Training Network building on the experience of the Member States in civil protection training. To improve disaster preparedness measures both within the EU an ...[+++]

het communautair mechanisme voor civiele bescherming (waarnemings- en informatiecentrum) omvormen tot een echt operationeel centrum en van reservemiddelen voorzien, zoals standby-modules of aanvullende Europese middelen; humanitaire hulp versterken door huidige tekortkomingen weg te werken, het internationale reactievermogen te vergroten (met name VN en Rode Kruisbeweging) en de coördinatie van de diverse humanitaire organisaties te verbeteren; een Europees opleidingsnetwerk voor rampenbestrijding opzetten op basis van de ervaring van de lidstaten met opleiding terzake van civiele bescherming; rampenplannen zowel binnen de EU als in d ...[+++]


w