Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Auto-bank card
Base money
Call money
Cash card
Central bank liability
Central bank money
Charge card
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Count money
Counting money
Credit card
Currency
Day-to-day money
Debit card
Defered debit card
Delayed debit card
Delirium tremens
Demand loan
Demand money
Disorder of personality and behaviour
E-Money Directive
E-money
E-money payment
EMD
Electronic Money Directive
Electronic money
Electronic purse
Ensure safe transport of money
Guarantee safe transport of money
High-powered money
International money market
Jealousy
Keep money laundering in gambling from occurring
Monetary base
Money
Money at call
Money counting
Money market
Money on call
Multiservices card
Outside money
Paranoia
Payment card
Prevent gambling money laundering
Prevent money laundering in gambling
Primary money
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reserve money
Secure safe transport of money
Thwart money laundering in gambling
Total money
Transport money safely

Vertaling van "E-Money Directive " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Directive 2009/110/EC of the European Parliament and of the Council of 16 September 2009 on the taking up, pursuit and prudential supervision of the business of electronic money institutions amending Directives 2005/60/EC and 2006/48/EC and repealing Directive 2000/46/EC | Electronic Money Directive | E-Money Directive | EMD [Abbr.]

Richtlijn 2009/110/EG van het Europees Parlement en de Raad van 16 september 2009 betreffende de toegang tot, de uitoefening van en het prudentieel toezicht op de werkzaamheden van instellingen voor elektronisch geld, tot wijziging van de Richtlijnen 2005/60/EG en 2006/48/EG en tot intrekking van Richtlijn 2000/46/EG | richtlijn e-geld | richtlijn elektronisch geld


base money | central bank liability | central bank money | high-powered money | monetary base | outside money | primary money | reserve money

basisgeld | centrale-bankgeld | geldbasis | monetaire basis


electronic money [ auto-bank card | cash card | charge card | credit card | debit card | defered debit card | delayed debit card | electronic purse | e-money | e-money payment | multiservices card | payment card ]

elektronisch betaalmiddel [ bankkaart | bankpas | betaalkaart | chipknip | debetkaart | e-geld | elektronische betaling | elektronische portemonnee | elektronisch geld | girobetaalkaart | kredietkaart | pinpas ]




money market [ international money market ]

monetaire markt [ internationale monetaire markt ]


call money | day-to-day money | demand loan | demand money | money at call | money on call

callgeld | call-money | daggeld


keep money laundering in gambling from occurring | prevent gambling money laundering | prevent money laundering in gambling | thwart money laundering in gambling

witwasoperaties bij kansspelen voorkomen | witwaspraktijken bij kansspelen voorkomen


counting money | total money | count money | money counting

geld tellen


guarantee safe transport of money | secure safe transport of money | ensure safe transport of money | transport money safely

veilig vervoer van geld verzekeren


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This Directive, commonly referred to as the second e-money Directive, replaces Directive 2000/46/EC and had to be implemented in all EU Member States by 30 April 2011.

Deze richtlijn, gewoonlijk de tweede e‑geldrichtlijn genoemd, komt in de plaats van Richtlijn 2000/46/EG en moest uiterlijk op 30 april 2011 in alle EU-lidstaten zijn uitgevoerd.


Credit institutions, regulated under the Capital Requirements Directive, can also issue electronic money within the framework of the Electronic Money Directive. Providers wishing to issue electronic money therefore currently have two options:

Kredietinstellingen die onder de KVR vallen, mogen in het kader van de REG ook e-geld uitgeven. Wie e-geld wil uitgeven, heeft momenteel dus twee opties:


However, electronic money is still far from delivering the full potential benefits that were expected eight years ago at the time of adoption of Directive 2000/46/EC on the taking up, pursuit of and prudential supervision of the business of electronic money institutions (hereafter referred to as the 'Electronic Money Directive')[1].

De verwachtingen die acht jaar geleden bij de vaststelling van Richtlijn 2000/46/EG betreffende de toegang tot, de uitoefening van en het bedrijfseconomisch toezicht op de werkzaamheden van instellingen voor elektronisch geld (Richtlijn Elektronisch Geld, hierna "de REG" genoemd)[1] ten aanzien van e-geld werden gekoesterd, zijn echter bij lange na niet uitgekomen.


Electronic money can be issued by electronic money institutions (which, for the purpose of the Capital Requirements Directive, are considered as 'special purpose' credit institutions), regulated under the Electronic Money Directive.

E-geld mag worden uitgegeven door onder de REG vallende instellingen voor elektronisch geld (die in het kader van de KVR als "special purpose" kredietinstellingen worden beschouwd).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In addition, the Review Report showed that high capital requirements, as well as certain restrictions (e.g. on the scope of activities of electronic money institutions) and requirements imposed by the Electronic Money Directive, have hindered the development of the electronic money market.

Bovendien bleek uit het evaluatieverslag dat de hoge kapitaalvereisten in combinatie met bepaalde beperkingen (bijvoorbeeld met betrekking tot de reikwijdte van de werkzaamheden van e-geldinstellingen) en eisen die door de REG worden gesteld, de ontwikkeling van de e-geldmarkt hebben gehinderd.


The Electronic Money Directive sought to open the market for the issuance of electronic money through the creation of 'electronic money institutions' regulated under a specific prudential regime.

Met de REG werd beoogd de markt voor de uitgifte van e-geld open te stellen door middel van de invoering van "instellingen voor elektronisch geld" waarvoor een specifieke prudentiële regeling gold.


The electronic money Directive and a Directive on the exchange of supervisory information with third countries have been adopted.

De richtlijn inzake elektronisch geld en een richtlijn betreffende de uitwisseling van informatie voor toezichtdoeleinden met derde landen zijn goedgekeurd.


The Council notes the progress in many areas of the Action Plan, in particular the recent political agreements for Common Positions on the proposals for Take Over Bids and for the Winding-Up and Reorganisation of Credit institutions and for the Winding-Up and Reorganisation of Insurance Undertakings, as well as the forthcoming adoption of the E-Money Directive.

De Raad neemt nota van de vorderingen die op veel gebieden van het actieplan zijn geboekt, met name het recente politieke akkoord over een gemeenschappelijk standpunt inzake de voorstellen betreffende het overnamebod en de sanering en de liquidatie van kredietinstellingen en van verzekeringsondernemingen, alsmede van de nakende aanneming van de richtlijn inzake elektronisch geld.


under the Financial Services Action Plan, political agreement has been achieved on common positions on take-over bids, the winding-up and reorganisation of credit institutions and insurance undertakings; furthermore, the e-money directive has just been adopted;

- is in het kader van het actieplan voor financiële diensten politieke overeenstemming bereikt over gemeenschappelijke standpunten inzake het overnamebod, de liquidatie en sanering van kredietinstellingen en verzekeringsondernemingen; verder is de richtlijn inzake e-geld onlangs aangenomen;


Implementation of the EU's Directive on money laundering (91/308/EEC) "has had an obvious impact on the establishment of anti-money laundering systems by the Member States" according to a report just adopted by the European Commission, on the initiative of Financial Services Commissioner Mario Monti. However, the report also calls on all the Member States to ratify and implement the Vienna (UN) and Strasbourg (Council of Europe) Conventions concerning criminal law and legal assistance in the field of money laundering. Going beyond the Directive, the report also su ...[+++]

De tenuitvoerlegging van de (met inbegrip van het gebruik van Europol) volledig benut, als voorzien in het actieprogramma dat door de Europese Raad van Edinburgh in december 1993 werd goedgekeurd, en dat de Lid-Staten naar behoren nota nemen van de aanbevelingen op het gebied van het witwassen van geld, van de Raad Justitie en Interne markt te Kopenhagen op 1 en 2 juni 1993". Dit rapport toont aan, dat bemoedigende vooruitgang is gemaakt bij de bestrijding van het witwassen van geld" commenteerde de heer Monti "maar wij kunnen niet op onze lauweren blijven rusten. Wij moeten waakzaam blijven en de samenwerking tussen Lid-Staten uitbreide ...[+++]


w