Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Android software frameworks
Build framework sections
Construct framework sections
Develop an artistic framework
Develop artistic frameworks
EHEA
EHEA Framework
EHEA-QF
EQF-LL
ESFS
EU Supervisory Framework
European Area of Higher Education
European Higher Education Area
European Supervisory Framework
European System of Financial Supervision
FRDP
Fabricate framework sections
Financial market supervision
Financial supervision
Financial surveillance
Framework Agreement
Framework Agreement for Trade and Cooperation
Framework Programme for Research and Development
Framework Programme on Research and Development
Framework agreement for cooperation
Generate artistic framework
Kyoto Protocol
Manufacture framework sections
Mobile device software frameworks
Mobile phone software frameworks
Produce artistic framework
Prudential control
Prudential supervision
QF-EHEA
R&TD Framework Programme
RDFP
RTD Framework Programme
Research and Development Framework Programme
Supervision of financial institutions
Windows phone software frameworks

Traduction de «EHEA Framework » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EHEA Framework | EQF-LL | Framework for Qualifications of the European Higher Education Area | framework of qualifications for the European Higher Education Area | Qualifications Framework for the European Higher Education Area | Qualifications Framework of the European Higher Education Area | EHEA-QF [Abbr.] | QF-EHEA [Abbr.]

kwalificatiekader van de Europese ruimte voor hoger onderwijs | QF-EHEA [Abbr.]


Framework Programme for Research and Development [ Framework Programme for Research and Technological Development | Framework Programme on Research and Development | FRDP | R&TD Framework Programme | RDFP | Research and Development Framework Programme | RTD Framework Programme ]

kaderprogramma voor onderzoek en ontwikkeling [ kaderprogramma voor onderzoek en technische ontwikkeling | OTO-kaderprogramma ]


European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]

Europese hogeronderwijsruimte | Europese ruimte voor hoger onderwijs | EHOR [Abbr.]


construct framework sections | fabricate framework sections | build framework sections | manufacture framework sections

delen van raamwerk produceren


mobile phone software frameworks | windows phone software frameworks | android software frameworks | mobile device software frameworks

raamwerk voor ontwikkeling van software voor mobiele apparaten | softwarekader voor ict | kader waarbinnen software voor mobiele apparaten kan worden ontwikkeld | softwarekaders voor mobiele apparaten


generate artistic framework | produce artistic framework | develop an artistic framework | develop artistic frameworks

artistiek kader ontwikkelen | artistiek raamwerk ontwikkelen


Framework Agreement | framework agreement for cooperation | Framework Agreement for Trade and Cooperation

raamovereenkomst inzake samenwerking


Kyoto Protocol [ Kyoto Protocol to the United Nations Framework Convention on Climate Change ]

Protocol van Kyoto [ Kyotoprotocol | Protocol van Kyoto bij het Raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering ]


financial supervision [ ESFS | European Supervisory Framework | European System of Financial Supervision | EU Supervisory Framework | financial market supervision | financial surveillance | prudential control | prudential supervision | supervision of financial institutions ]

financieel toezicht [ Europees Systeem voor financieel toezicht | prudentieel toezicht | toezicht op financiële instellingen ]


Protocol integrating the Schengen Acquis into the framework of the European Union

Protocol tot opneming van het Schengenacquis in het kader van de Europese Unie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Several Member States have implemented the European Credit System for Vocational Education and Training (ECVET), European Quality Assurance in Vocational Education and Training (EQAVET) and the Qualifications Framework of the European Higher Education Area (QF-EHEA).

Verscheidene lidstaten hebben uitvoering gegeven aan het Europees systeem van studiepuntenoverdracht voor beroepsonderwijs en -opleiding (Ecvet), het Europees referentiekader voor kwaliteitsborging in beroepsonderwijs en -opleiding (Eqavet) en het kwalificatiekader van de Europese ruimte voor hoger onderwijs (QF-EHEA).


This would be in accordance with the European Qualifications Framework (EQF) and the Qualifications Framework of the EHEA adopted in 2005[29].

Dit zou in overeenstemming zijn met het Europees kwalificatiekader en het in 2005 goedgekeurde kwalificatiekader van de EHEA[29].


It is also worth noting that despite that fact that the 'European Standards and Guidelines' were developed in context of the Bologna Process, they do not refer to the importance of complying with the EHEA’s basic requirements (e.g. concerning the Qualifications Framework or the use of ECTS[11]) and main priorities (such as employability and mobility).

Ook moet worden opgemerkt dat de Europese standaarden en richtsnoeren weliswaar in het kader van het Bolognaproces zijn ontwikkeld, maar dat zij losstaan van het belang om aan de basisvoorschriften (bv. ten aanzien van het kwalificatiekader en het gebruik van het ECTS[11]) en de belangrijkste prioriteiten (bv. inzetbaarheid en mobiliteit) van de EHEA te voldoen.


56. Urges all EU countries to implement the national qualification frameworks linked to the EHEA Qualifications Framework and to develop, and provide financial support for, mutual recognition;

56. verzoekt alle EU-lidstaten nationale kwalificatiekaders in te voeren die verbonden zijn met het EHOR-kwalificatiekader, en wederzijdse erkenning te ontwikkelen en financieel te steunen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The European Higher Education Area (EHEA) and the European Research Area make up the framework for an EU higher education policy.

De Europese ruimte voor hoger onderwijs (EHOR) en de Europese Onderzoeksruimte stellen het kader op voor EU-beleid van hoger onderwijs.


20. Urges all the Bologna countries to implement national qualification frameworks linked to the Qualifications Framework of the EHEA and to develop and financially support mutual recognition;

20. dringt erop aan dat alle Bologna-landen nationale kwalificatiekaders uitvoeren die aansluiten bij het kwalificatiekader van de EHOR, en dat ze het streven naar wederzijdse erkenning financieel ondersteunen;


At this stage most of the Bologna countries have not implemented national qualification frameworks linked to the qualifications framework of the EHEA.

Op dit moment hebben de meeste landen die deelnemen aan het Bologna-proces nog geen nationale kwalificatiekaders ingevoerd die verbonden zijn met het kwalificatiekader van de EHOR.


20. Urges all the Bologna countries to implement national qualification frameworks linked to the Qualifications Framework of the EHEA and to develop and financially support mutual recognition;

20. dringt erop aan dat alle Bologna-landen nationale kwalificatiekaders uitvoeren die aansluiten bij het kwalificatiekader van de EHOR, en dat ze het streven naar wederzijdse erkenning financieel ondersteunen;


This would be in accordance with the European Qualifications Framework (EQF) and the Qualifications Framework of the EHEA adopted in 2005[29].

Dit zou in overeenstemming zijn met het Europees kwalificatiekader en het in 2005 goedgekeurde kwalificatiekader van de EHEA[29].


It is also worth noting that despite that fact that the 'European Standards and Guidelines' were developed in context of the Bologna Process, they do not refer to the importance of complying with the EHEA’s basic requirements (e.g. concerning the Qualifications Framework or the use of ECTS[11]) and main priorities (such as employability and mobility).

Ook moet worden opgemerkt dat de Europese standaarden en richtsnoeren weliswaar in het kader van het Bolognaproces zijn ontwikkeld, maar dat zij losstaan van het belang om aan de basisvoorschriften (bv. ten aanzien van het kwalificatiekader en het gebruik van het ECTS[11]) en de belangrijkste prioriteiten (bv. inzetbaarheid en mobiliteit) van de EHEA te voldoen.


w