Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Basic nutrition education
Business initiative
Competition policy officer
Consumer protection officer
Educate on primary education class content
Education
Education policy
Educational aspects
Educational sciences
Enterprise
Enterprise education
Entrepreneurial spirit
Entrepreneurialism
Entrepreneurship
Entrepreneurship education
Entrepreneurship policy officer
Policy manager
Science of education
Spirit of enterprise
Teach primary education class content
Teaches primary education class content
Teaching primary education class content

Traduction de «Entrepreneurship education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
enterprise education | entrepreneurship education

ondernemerschapsonderwijs | onderwijs in ondernemerschap


DG for Internal Market, Industry, Entrepreneurship and SMEs | Directorate-General for Internal Market, Industry, Entrepreneurship and SMEs

DG Interne Markt, Industrie, Ondernemerschap en Midden- en Kleinbedrijf | directoraat-generaal Interne Markt, Industrie, Ondernemerschap en Midden- en Kleinbedrijf




consumer protection officer | policy manager | competition policy officer | entrepreneurship policy officer

beleidsambtenaar concurrentie | beleidsambtenaar mededinging | beleidsmedewerker concurrentie | beleidsmedewerker mededinging


entrepreneurialism | business initiative | entrepreneurship

ondernemerschap | ondernemingsgeest


entrepreneurial spirit | entrepreneurship | spirit of enterprise

ondernemingsgeest


education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]

opleiding [ onderwijskunde | onderwijswetenschappen | vorming ]




educate on primary education class content | teaching primary education class content | teach primary education class content | teaches primary education class content

lagereschoolonderwerpen aanleren | lagereschoolonderwerpen onderwijzen


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Encourage the development of a coordinated approach to entrepreneurship education throughout the education and training system, including for instance by connecting ministries of education and other relevant ministries, by facilitating the involvement of businesses and entrepreneurs — as well as the non-profit sector — in all levels of planning and implementation (including partnerships between education and training institutions and business), and by encouraging specific evaluation and monitoring.

de ontwikkeling van een gecoördineerde aanpak van onderwijs in ondernemerschap in het gehele onderwijs- en opleidingssysteem te stimuleren, onder meer door de ministeries van Onderwijs en andere bevoegde ministeries met elkaar in verbinding te brengen, door het gemakkelijker te maken dat bedrijven, ondernemers en de non-profitsector bij alle niveaus van planning en uitvoering (met inbegrip van partnerschappen tussen onderwijs- en opleidingsinstellingen en bedrijven) worden betrokken, en door specifieke evaluatie en monitoring te stimuleren.


Fully exploit the potential that Erasmus+ offers in supporting entrepreneurship education, for example by encouraging the mainstreaming of education-business cooperation in Knowledge Alliances for higher education and in Sectoral Skills Alliances for VET.

het potentieel van Erasmus+ voor het steunen van onderwijs in ondernemerschap volledig te benutten, bijvoorbeeld door te stimuleren dat samenwerking tussen de onderwijswereld en het bedrijfsleven wordt opgenomen in kennisallianties voor hoger onderwijs en in allianties voor sectorspecifieke vaardigheden voor beroepsonderwijs en -opleiding.


the Member States are invited to: stimulate innovative and entrepreneurial mindsets among young people by introducing entrepreneurship as a key competence in school curricula, particularly in general secondary education, and ensure that it is correctly reflected in teaching material ensure that the importance of entrepreneurship is correctly reflected in teacher training step up cooperation with the business community in order to develop systematic strategies for entrepreneurship education at all levels ensure that taxation (in particular gift tax, taxation of dividends and wealth tax) does not unduly hamper the transfer of businesses pu ...[+++]

De lidstaten wordt verzocht: bij jongeren een innovatiegerichte en ondernemingsgezinde attitude aan te kweken door ondernemerschap als kerncompetentie in de leerplannen op te nemen, met name in het algemeen voortgezet onderwijs, en erop toe te zien dat dit ook in het lesmateriaal naar behoren aan de orde komt; ervoor te zorgen dat het belang van ondernemerschap in de lerarenopleiding voldoende aandacht krijgt; de samenwerking met het bedrijfsleven te intensiveren om systematische strategieën voor onderwijs in ondernemerschap op alle niveaus te ontwikkelen; ervoor te zorgen dat het belastingstelsel (met name schenkingsrecht, dividend- ...[+++]


The Council also calls on Member States to promote the inclusion of entrepreneurial skills in educational programmes, the use of former graduates - entrepreneurs in order to share their experience with students and teachers, to evaluate the effectiveness of entrepreneurship education, to support start-ups and business incubators, and many other activities. The European Parliament report also draws on the findings of a recent European Commission study Entrepreneurship Education: A Road to Success .

Tevens roept de Raad de lidstaten op de volgende maatregelen te stimuleren: het opnemen van ondernemersvaardigheden in onderwijsprogramma's; afgestudeerden die als ondernemer werkzaam hun ervaringen laten delen met studenten en docenten; het evalueren van de effectiviteit van onderwijs in ondernemerschap; ondersteuning van het opstarten van ondernemingen en het opzetten van starterscentra; en diverse andere activiteiten. Het verslag van het Europees Parlement verwijst tevens naar de conclusies van een recente studie van de Commissie: Entrepreneurship Education: A road to success.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The report allows for the fulfilment of the official documents of the Council, Commission and Parliament that create a strategic, legislative and financial framework for the coordination and implementation of educational activities in the EU. I consider it necessary to note how education in general, and entrepreneurship education in particular, is understood in the current documents and what role it plays.

Het verslag biedt een concrete invulling van de officiële documenten van de Raad, de Commissie en het Parlement, waarin een strategisch, wetgevend en financieel kader uiteengezet wordt voor de coördinatie en praktische realisering van onderwijsgerelateerde activiteiten in de EU. Ik vind het nodig te vermelden hoe onderwijs in het algemeen en onderwijs in ondernemerschap in het bijzonder in deze documenten wordt opgevat en welke rol dit speelt.


AB. whereas education and training are mainly national competencies and some Member States have yet to develop a cross-cutting policy or a strategic approach to entrepreneurship education or entrepreneurial curricula and teaching methods; whereas not all teachers and education leaders in Europe are sufficiently trained in entrepreneurship education, either through continuous professional development or through their initial training, which might have an impact on the potential for entrepreneurship becoming sufficiently embedded in education systems ;

AB. overwegende dat onderwijs en opleiding hoofdzakelijk nationale bevoegdheden zijn en dat bepaalde lidstaten nog horizontaal beleid of een strategische benadering moeten ontwikkelen voor onderwijs in ondernemerschap of ondernemingsgerichte curricula en onderwijsmethoden; overwegende dat niet alle docenten en leidinggevenden in het onderwijs in Europa voldoende zijn opgeleid op het gebied van onderwijs in ondernemerschap, noch via bij- of nascholing noch via hun oorspronkelijke opleiding, hetgeen van invloed kan zijn op de mogelijkheid om ondernemerschap voldoende in te bedden in de opleidingssystemen ;


It invites Member States to make entrepreneurship education a mandatory part of school education and aims to change the public ’s perception of entrepreneurs, so that they get the recognition and support they deserve.

Lidstaten worden erin uitgenodigd om van ondernemerschap een verplicht onderdeel van de schoolopleiding te maken, en het wil de publieke perceptie van ondernemers veranderen zodat deze de erkenning en steun krijgen die ze verdienen.


Currently, 6 Member States and 2 regions have a specific strategy for Entrepreneurship Education, 10 Member States have incorporated national objectives related to entrepreneurship education in broader lifelong learning strategies and in 8 Member States entrepreneurship strategies are currently under discussion

6 lidstaten en 2 regio's hanteren momenteel een specifieke strategie voor ondernemerschapseducatie, 10 lidstaten hebben nationale doelstellingen inzake ondernemerschapseducatie opgenomen in bredere strategieën voor een leven lang leren, en in 8 lidstaten worden de ondernemerschapsstrategieën momenteel besproken.


23. Acknowledges the importance of developing and implementing entrepreneurship-based education systems across Europe; underlines that students’ access to entrepreneurship education varies and is often determined at institution level; calls, therefore, on Member States and local and regional authorities, in cooperation with education institutions, to include elements of entrepreneurship education in the curriculum content in basic education, vocational training and higher education; considers that special focus should be placed on overcoming the disparities and substantial differences in the development of entrepreneurship education, ...[+++]

23. onderschrijft het belang van de ontwikkeling en tenuitvoerlegging van op ondernemerschap gebaseerde onderwijsstelsels in heel Europa; benadrukt dat de toegang van studenten tot onderwijs in ondernemerschap niet overal gelijk is en vaak wordt bepaald door de instellingen zelf; roept de lidstaten en de plaatselijke en regionale autoriteiten dan ook op om, in samenwerking met onderwijsinstellingen, lesprogramma's van het basis-, beroeps- en hoger onderwijs te verrijken met elementen van onderwijs in ondernemerschap; is van mening dat daarbij bijzondere aandacht moet uitgaan naar het wegwerken van de ongelijkheden en substantiële vers ...[+++]


23. Acknowledges the importance of developing and implementing entrepreneurship-based education systems across Europe; underlines that students’ access to entrepreneurship education varies and is often determined at institution level; calls, therefore, on Member States and local and regional authorities, in cooperation with education institutions, to include elements of entrepreneurship education in the curriculum content in basic education, vocational training and higher education; considers that special focus should be placed on overcoming the disparities and substantial differences in the development of entrepreneurship education, ...[+++]

23. onderschrijft het belang van de ontwikkeling en tenuitvoerlegging van op ondernemerschap gebaseerde onderwijsstelsels in heel Europa; benadrukt dat de toegang van studenten tot onderwijs in ondernemerschap niet overal gelijk is en vaak wordt bepaald door de instellingen zelf; roept de lidstaten en de plaatselijke en regionale autoriteiten dan ook op om, in samenwerking met onderwijsinstellingen, lesprogramma's van het basis-, beroeps- en hoger onderwijs te verrijken met elementen van onderwijs in ondernemerschap; is van mening dat daarbij bijzondere aandacht moet uitgaan naar het wegwerken van de ongelijkheden en substantiële vers ...[+++]


w