Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asystole
Bedside heart rate monitor
Core wood
Diagnose a heart condition
Diagnose heart conditions
Electrocardiography
Ensure follow-up care following a heart attack
Ensure follow-up of patients after heart attacks
Fetal heart monitoring
Follow-up on heart-attack patients
Follow-up patients with heart attack
Heart
Heart attack
Heart center
Heart centre
Heart disease monitoring
Heart monitor
Identify cardiovascular diseases
Identify heart diseases
Operate a heart-lung machine
Operate heart-lung machines
Part of heart monitor readout
Pith stock
QRS complex
Utilise heart-lung machines
Utilize heart-lung machines

Traduction de «Heart monitor » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


QRS complex | part of heart monitor readout

QRS-complex


electrocardiography | heart monitor

elektrocardiografie | onderzoek van de hartslagcurves


utilise heart-lung machines | utilize heart-lung machines | operate a heart-lung machine | operate heart-lung machines

hart-longmachines bedienen


ensure follow-up of patients after heart attacks | follow-up on heart-attack patients | ensure follow-up care following a heart attack | follow-up patients with heart attack

patiënten na een hartaanval opvolgen






diagnose a heart condition | identify cardiovascular diseases | diagnose heart conditions | identify heart diseases

hartaandoeningen vaststellen


core wood | heart | heart center | heart centre | pith stock

kern | kernhout


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Monitor supports the European Commission's efforts to put culture at the heart of its policy agenda and promote the social and economic development of cities and regions.

De Monitor ondersteunt de inspanningen van de Europese Commissie om cultuur centraal in haar beleidsagenda te plaatsen en de sociale en economische ontwikkeling van steden en regio's te bevorderen.


85. Considers that water should be at the heart of the work in preparation of two major international events in 2015, namely the post-2015 agenda summit and COP21 on climate change; strongly supports, in this context, the inclusion of ambitious and far-reaching targets for water and sanitation, such as Sustainable Development Goal (SDG) 6 on ensuring availability and sustainable management of water and sanitation for all by 2030, to be adopted in September 2015; reiterates that ending poverty through the post-2015 process is only possible if we ensure that everyone, everywhere has access to clean water, basic sanitation and hygiene; s ...[+++]

85. meent dat water centraal moet staan in de werkzaamheden ter voorbereiding van twee belangrijke internationale evenementen in 2015, namelijk de topontmoeting over de agenda voor de periode na 2015 en de COP21 over klimaatverandering; is er in dit verband een krachtig voorstander van dat in september 2015 ambitieuze en verstrekkende doelstellingen op het gebied van water en sanitaire voorzieningen worden vastgesteld, zoals doelstelling 6 inzake duurzame ontwikkeling (SDG) om voor 2030 de toegankelijkheid en het duurzaam beheer van water en sanitaire voorzieningen voor iedereen te waarborgen; wijst er nogmaals op dat armoede enkel kan worden uitgebannen via het proces voor de periode na 2015, indien we ervoor zorgen dat iedereen, waar dan ook ...[+++]


4. Welcomes the Commission's decision to place the rule of law at the heart of the enlargement process; urges the EU to monitor closely the implementation of provisions protecting human rights and the rights of people belonging to minorities, throughout the enlargement process;

4. is verheugd over het besluit van de Commissie om de rechtsstaat centraal te stellen in het uitbreidingsproces; dringt er bij de EU op aan de tenuitvoerlegging van de bepalingen ter bescherming van de mensenrechten en de rechten van personen die tot minderheden behoren, gedurende het uitbreidingsproces nauwlettend te volgen;


At the heart of this framework is the GHG monitoring mechanism, established in 1993 to enable the EU and EU countries to track progress in reducing the man-made emissions that contribute to climate change - including the commitment to a 20% European emissions reduction by 2020.

De kern van dit kader is het BKG-bewakingssysteem van 1993 waarmee de EU/EU-landen de vooruitgang kunnen volgen van de reductie van menselijke uitstoot die bijdraagt tot klimaatverandering, met inbegrip van de verplichting tot een Europese emissiereductie van 20 % voor 2020.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
At the heart of this framework is the GHG monitoring mechanism, established in 1993 to enable the EU and EU countries to track progress in reducing the man-made emissions that contribute to climate change - including the commitment to a 20% European emissions reduction by 2020.

De kern van dit kader is het BKG-bewakingssysteem van 1993 waarmee de EU/EU-landen de vooruitgang kunnen volgen van de reductie van menselijke uitstoot die bijdraagt tot klimaatverandering, met inbegrip van de verplichting tot een Europese emissiereductie van 20 % voor 2020.


At the heart of this framework is the GHG monitoring mechanism, established in 1993 to enable the EU and EU countries to track progress in reducing the man-made emissions that contribute to climate change - including the commitment to a 20% European emissions reduction by 2020.

De kern van dit kader is het BKG-bewakingssysteem van 1993 waarmee de EU/EU-landen de vooruitgang kunnen volgen van de reductie van menselijke uitstoot die bijdraagt tot klimaatverandering, met inbegrip van de verplichting tot een Europese emissiereductie van 20 % voor 2020.


143. Welcomes the Commission Communication ‘An EU Agenda for the Rights of the Child,’ integrating both internal and external policy objectives in a single policy document; recalls the commitment of VP/HR in the Commission Communication ’Human Rights and Democracy at the Heart of EU External Action’ to focus on the rights of the child as one of three campaign priorities; stresses, however, the importance of translating these commitments into budgeted actions and monitoring their efficient implementation;

143. verwelkomt de mededeling van de Commissie getiteld „Een EU-agenda voor de rechten van het kind”, waarmee doelstellingen van zowel intern als extern beleid in één enkel document zijn opgenomen; herinnert aan de toezegging van de HV/VV in de mededeling van de Commissie getiteld „Een centrale plaats voor mensenrechten en democratie in het externe optreden van de EU” om de aandacht specifiek te concentreren op de rechten van het kind, als een van de drie prioriteiten van de campagne; benadrukt evenwel dat het belangrijk is om deze toezeggingen te vertalen in begrote acties en om toezicht uit te oefenen op een doeltreffende implementat ...[+++]


Less positive is the directive’s half-hearted monitoring provision in respect of toy safety standards, since manufacturers themselves are held responsible for the safety aspect.

Minder positief is dan weer dat de richtlijn voorziet in een halfslachtige controle op veiligheidsstandaarden van speelgoed. Want producenten moeten de veiligheid zelf garanderen.


Performance is at the heart of SES II. Following the adoption of the performance Regulation in July 2010, the Commission assisted by the newly nominated PRB worked in the second half of 2010 on the setting of the EU-wide performance targets in the key performance areas of environment, capacity/delays and cost-efficiency (safety being only monitored for the first reference period).

Prestaties vormen de kern van SES II. Na de goedkeuring van de prestatieverordening in juli 2010 werkte de Commissie in de tweede helft van 2010 samen met het nieuw verkozen prestatiebeoordelingsorgaan aan het vastleggen van prestatiedoelen voor de hele EU op de belangrijkste prestatiegebieden van milieu, capaciteit/vertragingen en kostenefficiëntie (veiligheid werd enkel opgevolgd voor de eerste referentieperiode).


This is the approach at the heart of the UN Convention on the Rights of Persons with Disabilities. This is why we are calling for these international documents to be ratified urgently by European Union Member States, as well as for the active involvement of disabled people and organisations representing them in the process of monitoring and implementing these documents.

Deze aanpak staat centraal in het Verdrag van de Verenigde Naties inzake de rechten van personen met een handicap en daarom dringen we erop aan dat deze internationale documenten zo snel mogelijk worden geratificeerd door de lidstaten van de Europese Unie en dat tevens de personen met een handicap en de organisaties die hen vertegenwoordigen, actief worden betrokken bij het monitoring- en implementatieproces van deze documenten.


w