1. Points to the macroeconomic importance of the motor vehicle industry, which accounts for 3 % of Europe’s GDP and 7 % of its industrial employment, provides 8 % of the Member States’ total budget revenue, devotes more resources to RD than any other industry, and attracts
a sixth of European household spending; notes that Europe’s global prominence is due, in particular, to the fact that it is the world’s largest producer of cars and the second largest producer of lorries, and to the size and degree of consolidation of the internal market, the growing internationalisation of the motor vehicle sector, the reputation of European brands a
...[+++]nd the quality of European services, and the strong export position which European manufacturers have managed to achieve and their substantial presence on markets with high growth potential; 1. wijst op het macro-economisch belang van de motorvoertuigindustrie, die 3% van het BBP van Europa en 7% van de industriële werkgelegenheid genereert, 8% van de totale begrotingsopbrengsten van de lidstaten levert, meer middelen wijdt aan onderzoek en ontwikkeling dan enige andere bedrijfstak en een
zesde deel van de uitgaven van Europese huishoudens ontvangt; merkt op dat de vooraanstaande positie van Europa in de wereld hoofdzakelijk te danken is aan het feit dat het de grootste autoproducent van de wereld is en de op een na grootste producent van vrachtwagens en aan de omvang en stabiliteit van de interne markt, de toenemende inter
...[+++]nationalisatie van de motorvoertuigensector, de reputatie van de Europese merken en de kwaliteit van de Europese diensten en de sterke exportpositie die Europese fabrikanten hebben weten te bereiken en hun aanzienlijke aanwezigheid op markten met een groot groeipotentieel;