Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advocate inclusion in organisations
Alteration gate
Boost equality of opportunity in organisations
Critical metals
Disjunction gate
EU Strategy for jobs and growth
EU growth strategy
Encourage inclusion in organisations
Europe 2020 strategy
European growth initiative
Growth strategy of the EU
Growth strategy of the European Union
INCLUSIVE-OR element
INCLUSIVE-OR gate
Inclusion complex
Inclusion compound
Inclusive growth
Inclusive-OR element
Inclusive-OR gate
Lanthanide
OR element
OR gate
Prepare set inclusion policies
Produce equal opportunities policies
Promote inclusion
Promote inclusion in healthcare and social services
Promote inclusion in organisations
REE
Rare earth
Rare earth element
Rare earth metal
Scandium
Set inclusion policies
Set up equal opportunities policies
Socially inclusive economic growth
Socially inclusive growth
Trace element
Union gate
Yttrium

Traduction de «Inclusive-OR element » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
inclusive-OR element | inclusive-OR gate | OR element | OR gate

of-element


alteration gate | disjunction gate | INCLUSIVE-OR element | INCLUSIVE-OR gate | OR element | OR gate | union gate

disjunctie-element | logische som | OF-poort | OF-schakeling


promote equality, diversity and inclusion in health and social services | promote inclusion in healthcare and social services | follow an inclusive approach in health and social services | promote inclusion

integratie bevorderen | integratie promoten


advocate inclusion in organisations | boost equality of opportunity in organisations | encourage inclusion in organisations | promote inclusion in organisations

inclusie in organisaties promoten | integratie in organisaties promoten


inclusive growth | socially inclusive economic growth | socially inclusive growth

inclusieve groei


EU growth strategy [ Europe 2020 strategy | European growth initiative | EU Strategy for jobs and growth | EU strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth | EU strategy for smart, sustainable and inclusive growth | growth strategy of the EU | growth strategy of the European Union ]

EU-groeistrategie [ beleidsplan voor Europese groei | Europa 2020-strategie | EU-strategie voor groei en werkgelegenheid | EU-strategie voor slimme, duurzame en inclusieve groei | EU-strategie voor werkgelegenheid en slimme, duurzame en inclusieve groei | groeistrategie van de EU | groeistrategie van de Europese Unie ]


prepare set inclusion policies | produce equal opportunities policies | set inclusion policies | set up equal opportunities policies

integratiebeleid ontwikkelen | integratiebeleid opzetten


Inclusion complex | Inclusion compound

Inclusiecomplex | Inclusiecomponent


rare earth [ lanthanide | rare earth element | rare earth metal | REE | scandium | yttrium | Critical metals(STW) ]

zeldzaam aardmetaal [ lanthanide | scandium | yttrium | zeldzaam aardelement | zeldzame aarde ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Developing appropriate and integrated responses, both to prevent and tackle homelessness, shall remain an important element of the EU’s social inclusion strategy.

De ontwikkeling van geschikte en geïntegreerde oplossingen om thuis- en dakloosheid aan te pakken en te voorkomen, blijft een belangrijk onderdeel van de EU-strategie inzake sociale inclusie.


Digital inclusion", which makes use of space-based resources, is an element of major importance in this respect.

Digitale integratie", waarvoor ruimtevaartmiddelen noodzakelijk zijn, is daar een wezenlijk onderdeel van.


Recognize the contribution of youth work activities in enhancing and supporting young people's creative energy and capacity for innovation as a key element for their self- development and active inclusion.

Het erkennen van de bijdrage van de activiteiten van jeugdwerk tot het bevorderen en ondersteunen van de creatieve energie en het innovatievermogen van jongeren als essentieel onderdeel van hun zelfontplooiing en hun actieve inclusie.


In order to supplement or amend certain non-essential elements of Directive 2005/36/EC, the power to adopt acts in accordance with Article 290 TFEU should be delegated to the Commission in respect of the updating of knowledge and skills referred to in Article 21(6), the updating of Annex I, the updating and clarifying the activities listed in Annex IV, the adaptations of points 5.1.1 to 5.1.4, 5.2.2, 5.3.2, 5.3.3, 5.4.2, 5.5.2, 5.6.2 and 5.7.1 of Annex V, adapting the minimum periods of training of medical and dental specialists, the inclusion in point 5.1.3 of A ...[+++]

Teneinde bepaalde niet-essentiële onderdelen van Richtlijn 2005/36/EG aan te vullen of te wijzigen moet de bevoegdheid om handelingen vast te stellen overeenkomstig artikel 290 VWEU aan de Commissie worden overgedragen met betrekking tot het actualiseren van de kennis en vaardigheden bedoeld in artikel 21, lid 6, het actualiseren van bijlage I, het actualiseren en nader omschrijven van de lijst van werkzaamheden opgenomen in bijlage IV, de aanpassingen van de punten 5.1.1 tot 5.1.4, 5.2.2, 5.3.2, 5.3.3, 5.4.2, 5.5.2, 5.6.2 en 5.7.1 van bijlage V, de aanpassing van de minimale opleidingsduur voor medische specialisten en tandartsen, de opneming van ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Welcomes the efforts of the Commission to achieve greater transparency and customer-friendliness and supports further steps in that direction; requests, for the upcoming mid-term reviews of the multiannual programmes, that an in-depth assessment be carried out of implementation and management structures; recommends the inclusion of elements to measure client satisfaction in relation to national agencies; recalls in this context that almost 70% of the funds of the multiannual programmes are implemented through national agencies;

1. verwelkomt de inspanningen van de Commissie voor meer transparantie en klantvriendelijkheid en ondersteunt verdere stappen in die richting; verzoekt dat er voor de komende tussentijdse evaluaties van de meerjarige programma's een grondige beoordeling wordt uitgevoerd van de tenuitvoerlegging en van de beheersstructuren; beveelt aan elementen op te nemen om de tevredenheid van de klanten te meten met betrekking tot de nationale agentschappen; herhaalt in deze context dat bijna 70% van de middelen van de meerjarige programma's ten uitvoer wordt gelegd via de nationale agentschappen;


196. Welcomes the Commission's efforts to achieve greater transparency and customer-friendliness, and supports further steps in that direction; requests, for the upcoming mid-term reviews of the multiannual programmes, that an in-depth assessment be carried out of implementation and management structures; recommends the inclusion of elements to measure client satisfaction in relation to national agencies; recalls in this context that almost 70 % of the funds of the multiannual programmes are implemented through national agencies;

196. verwelkomt de inspanningen van de Commissie voor meer transparantie en klantvriendelijkheid en ondersteunt verdere stappen in die richting; verzoekt dat er voor de komende tussentijdse evaluaties van de meerjarige programma's een grondige beoordeling wordt uitgevoerd van de tenuitvoerlegging en van de beheersstructuren; beveelt aan elementen op te nemen om de tevredenheid van de klanten te meten met betrekking tot de nationale agentschappen; herhaalt in deze context dat bijna 70% van de middelen van de meerjarige programma's ten uitvoer wordt gelegd via de nationale agentschappen;


194. Welcomes the Commission's efforts to achieve greater transparency and customer-friendliness, and supports further steps in that direction; requests, for the upcoming mid-term reviews of the multiannual programmes, that an in-depth assessment be carried out of implementation and management structures; recommends the inclusion of elements to measure client satisfaction in relation to national agencies; recalls in this context that almost 70 % of the funds of the multiannual programmes are implemented through national agencies;

194. verwelkomt de inspanningen van de Commissie voor meer transparantie en klantvriendelijkheid en ondersteunt verdere stappen in die richting; verzoekt dat er voor de komende tussentijdse evaluaties van de meerjarige programma's een grondige beoordeling wordt uitgevoerd van de tenuitvoerlegging en van de beheersstructuren; beveelt aan elementen op te nemen om de tevredenheid van de klanten te meten met betrekking tot de nationale agentschappen; herhaalt in deze context dat bijna 70% van de middelen van de meerjarige programma's ten uitvoer wordt gelegd via de nationale agentschappen;


2. Where the trade mark contains an element which is not distinctive, and where the inclusion of that element in the trade mark could give rise to doubts as to the scope of protection of the trade mark, the Office may request, as a condition for registration of said trade mark, that the applicant state that he disclaims any exclusive right to such element.

2. Wanneer het merk een bestanddeel zonder onderscheidend vermogen inhoudt en de opneming van dat bestanddeel in het merk twijfel kan doen rijzen over de omvang van de bescherming van het merk, kan het Bureau als voorwaarde voor inschrijving van het merk verlangen, dat de aanvrager verklaart geen beroep te zullen doen op het uitsluitende recht op dit bestanddeel.


40. Points out that 20 million people in the Union , most of them women, are affected by in-work poverty, or, in other words, 6% of the total population and 36% of the working population are at in-work poverty risk; calls on the Member States to agree on minimum wage legislation as an integral element of active inclusion;

40. wijst erop dat in de Unie 20 miljoen mensen, waarvan de meerderheid vrouwen, te kampen hebben met armoede, ondanks het feit dat zij werk hebben; dit is 6% van de totale bevolking, en 36% van de werkende bevolking loopt ondanks een baan het risico om in armoede te vervallen; roept de lidstaten op om overeenstemming te bereiken over wetgeving inzake minimumlonen, als integraal onderdeel van actieve insluiting;


33. Stresses the need for a comprehensive and coordinated approach to poverty and social exclusion; maintains that social inclusion is an essential element of sustainable development and that a minimum income and the ability to have access to essential services of general interest are key elements in such development; therefore requires that these factors are taken into consideration in any further liberalisation of services of general interest;

33. onderstreept de noodzaak van een brede en gecoördineerde aanpak van armoede en sociale uitsluiting; is van mening dat sociale integratie een essentieel element vormt van duurzame ontwikkeling en dat een minimuminkomen en de mogelijkheid om toegang te hebben tot essentiële diensten van algemeen belang daarbij bepalende elementen zijn; verlangt derhalve dat bij eventuele verdere liberalisering van diensten van algemeen belang met deze factoren rekening wordt gehouden;


w