Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Aid to disadvantaged groups
Aid to low-income groups
Ascertain learning disorders
Charity
Computer-aided learning
Computer-assisted learning
Computerised teaching
Confer on learning methods
Deprived persons
Disadvantaged categories
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Fourth World
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Income support
Learning by discovery
Learning disadvantage
Learning from observation and discovery
Learning without a teacher
Make recommendations on learning methods
Marginalised position
Marginalized group
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Programmed instruction
Programmed learning
Socially disadvantaged class
Special needs
Supplementary benefit
Teaching by computer
Underclass
Unsupervised learning

Vertaling van "Learning disadvantage " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


socially disadvantaged class [ deprived persons | disadvantaged categories | Fourth World | underclass | marginalised position | Marginalized group(STW) ]

sociaal achtergestelde groep [ benadeelde sociale klasse | vierde wereld ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

vroeg vreemdetalenonderwijs | vvto [Abbr.]


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

leerstoornissen identificeren | leerstoornissen vaststellen


advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

adviseren over leermethoden | advies geven over leermethoden | raad geven over leermethoden


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

montessorileermateriaal | montessorilesmateriaal


aid to disadvantaged groups [ aid to low-income groups | charity | income support | supplementary benefit ]

hulp aan minderbegunstigden [ hulp aan economisch zwakken | liefdadigheid ]


learning by discovery | learning from observation and discovery | learning without a teacher | unsupervised learning

leren door waarneming | leren zonder leraar


Grange syndrome has characteristics of stenosis or occlusion of multiple arteries (including the renal, cerebral and abdominal vessels), hypertension, brachysyndactyly, syndactyly, increased bone fragility, and learning difficulties or borderline int

syndroom van progressieve arteriële occlusieve ziekte, hypertensie, hartdefect, botfragiliteit en brachysyndactylie


programmed learning [ computer-aided learning | computer-assisted learning | computerised teaching | teaching by computer | programmed instruction(UNBIS) ]

computerondersteund onderwijs [ geprogrammeerd leren | geprogrammeerd onderwijs | onderwijs door middel van een computer ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Tackling educational disadvantage by prevention and lifelong learning opportunities: Within this overall challenge four particular challenges now stand out: developing co-ordinated and integrated responses to prevent early dropping out from school; learning opportunities for all of those who suffer from functional illiteracy; increasing access to lifelong learning for all marginalised persons with a particular focus on the older workers, the ageing population and groups at high risk of exclusion; increasing the focus on early childhood education and ea ...[+++]

Het aanpakken van achterstanden in het onderwijs door preventie en mogelijkheden voor levenslang leren: Binnen deze algemene uitdaging kunnen vier specifieke uitdagingen worden onderscheiden: het ontwikkelen van gecoördineerde en geïntegreerde oplossingen om te voorkomen dat leerlingen vroegtijdig de school verlaten; leermogelijkheden voor al degenen die lijden aan functioneel analfabetisme; verbeterde toegang tot levenslang leren voor alle gemarginaliseerde personen met bijzondere aandacht voor de oudere werknemers, de vergrijzende bevolking en groepen met een hoog risico van uitsluiting; het vergroten van de aandacht voor voorschool ...[+++]


Tackling disadvantages in education and training: Emphasis is being laid on preventing early departure from formal education and training; facilitating the transition from school to work, in particular of school leavers with low qualifications; increasing access to education and training for disadvantaged groups and integrating them into mainstream provision; promoting lifelong learning, including e-learning, for all.

3. Problemen op het gebied van onderwijs en opleidingen aanpakken: De klemtoon ligt op maatregelen om vroegtijdig schoolverlaten te voorkomen, de overgang van school naar werk te vergemakkelijken (vooral voor schoolverlaters met weinig kwalificaties), de toegang tot onderwijs en opleidingen voor achtergestelde groepen te verbeteren, achtergestelde groepen in het mainstreamonderwijs te integreren en levenslang leren (met inbegrip van e-learning) voor iedereen te bevorderen.


(d) In the field of Grundtvig (adult learning), the Programme shall aim to improve pedagogical approaches and the management of adult education organisations and in particular promote flexible learning pathways, adult literacy, adult numeracy and active ageing, through increased learning mobility of adult learning staff and enhanced cooperation between organisations involved in adult learning, with a particular focus on learning needs of disadvantages groups.

(d) op het gebied van Grundtvig (volwasseneneducatie) is het programma gericht op de verbetering van pedagogische benaderingen en het beheer van organisaties voor volwasseneneducatie, en met name de bevordering van flexibele leertrajecten, lees-, schrijf- en rekenvaardigheden van volwassenen en actief ouder worden door grotere leermobiliteit voor personeel in de volwasseneneducatie en betere samenwerking tussen bij de volwasseneneducatie betrokken organisaties, met bijzondere aandacht voor de leerbehoeften van achtergestelde groepen.


The validation of learning outcomes, namely knowledge, skills and competences acquired through non-formal and informal learning can play an important role in enhancing employability and mobility, as well as increasing motivation for lifelong learning, particularly in the case of the socio-economically disadvantaged or the low-qualified.

De validatie van leerresultaten, namelijk kennis, vaardigheden en competenties die door niet-formeel en informeel leren zijn verworven, kan een belangrijke rol spelen bij het verhogen van de inzetbaarheid en mobiliteit, evenals bij het verbeteren van de motivatie voor een leven lang leren, met name onder sociaal-economisch achtergestelde of laaggekwalificeerde groepen mensen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
26. Notes that all children have equal dignity from the point of view of learning and have the right to a basic education; stresses therefore that pupils’ personal situations, e.g. gender, family circumstances, minority or migrant background, a disability and their own learning difficulties (e.g. dyslexia, dysgraphia and dyscalculia) must be taken into account and that these pupils must be given targeted encouragement and educational assistance adapted to their specific needs from the outset, in order to avoid the reproduction of social exclusion and the risk of poverty by enhancing their chances for entering the labour market; stresse ...[+++]

26. merkt op dat alle kinderen een gelijke waardigheid hebben als het gaat om leren en dat alle kinderen recht hebben op basisonderwijs; benadrukt daarom dat rekening gehouden moet worden met persoonlijke omstandigheden van leerlingen zoals bijvoorbeeld het geslacht, de gezinssituatie, het behoren tot een minderheid of het hebben van een migrantenachtergrond, handicap of leerproblemen (dyslexie, dysgrafie of dyscalculie), en is van mening dat deze leerlingen van begin af aan gericht benaderd moeten worden en onderwijsbegeleiding op maat moeten krijgen om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, teneinde te voorkomen dat zij sociaal u ...[+++]


42. Invites the Commission and the Member States to promote measures facilitating language learning by people in disadvantaged situations, persons belonging to national minorities and migrants, in order to enable these persons to learn the language(s) of the host country and/or region in order to achieve social integration and combat social exclusion; stresses that it is necessary for migrants to be able to use their main language in developing their language skills; urges the Member States, accordingly, to encourage the use of a person's main language as well as the learning of the national language(s);

42. verzoekt de Commissie en de lidstaten maatregelen te nemen om het voor mensen in achterstandsituaties, mensen die tot een minderheid behoren en migranten gemakkelijker te maken om talen te leren, om ze zodoende in staat te stellen de taal/talen van het gastland en/of de gastregio te leren, en aldus sociale integratie te bewerkstelligen en sociale uitsluiting te bestrijden; benadrukt dat het voor migranten noodzakelijk is dat ze hun hoofdtaal kunnen gebruiken bij het ontwikkelen van hun taalvaardigheid; verzoekt de lidstaten daarom niet alleen het aanleren van de landstaal/talen te stimuleren, maar tevens het gebruik van de hoofdtaa ...[+++]


43. Invites the Commission and the Member States to promote measures facilitating language learning by people in disadvantaged situations, persons belonging to national minorities and migrants, in order to enable these persons to learn the language(s) of the host country and/or region in order to achieve social integration and combat social exclusion; stresses that it is necessary for migrants to be able to use their main language in developing their language skills; urges the Member States, accordingly, to encourage the use of a person's main language as well as the learning of the national language(s);

43. verzoekt de Commissie en de lidstaten maatregelen te nemen om het voor mensen in achterstandsituaties, mensen die tot een minderheid behoren en migranten gemakkelijker te maken om talen te leren, om ze zodoende in staat te stellen de taal/talen van het gastland en/of de gastregio te leren, en aldus sociale integratie te bewerkstelligen en sociale uitsluiting te bestrijden; benadrukt dat het voor migranten noodzakelijk is dat ze hun hoofdtaal kunnen gebruiken bij het ontwikkelen van hun taalvaardigheid; verzoekt de lidstaten daarom niet alleen het aanleren van de landstaal/talen te stimuleren, maar tevens het gebruik van de hoofdtaa ...[+++]


ensure the efficiency, effectiveness and quality of adult learning, with the aim of increasing active participation in such learning, especially among disadvantaged groups, of attracting sufficient public and private investment to this area, and of encouraging the private sector to consider such learning as a key component of workplace and business development.

de doelmatigheid, doeltreffendheid en kwaliteit van de volwasseneneducatie moet worden gewaarborgd om de actieve participatie, met name in achtergestelde groepen, te verhogen, voldoende publieke en private financiering voor de sector aan te trekken, en de privésector ertoe aan te zetten volwasseneneducatie als een cruciale factor bij de werkplek- en de bedrijfsontwikkeling te gaan beschouwen.


5. Urges the improved promotion of adult education in order to motivate more people to engage in such education; considers that adult education should play a key role in policies to promote a general culture of learning, through media campaigns, information, guidance and counselling services and, in particular, information, guidance and counselling services aimed at disadvantaged groups; considers that, if it is to be effective, such promotion should be accompanied by active policies on the part of the Member States which will make ...[+++]

5. vraagt met klem om betere promotie van volwasseneneducatie, om zo mensen meer te motiveren aan dergelijk onderwijs deel te nemen; is van oordeel dat volwasseneneducatie een belangrijke rol moet spelen in het beleid ter bevordering van een algehele leercultuur, onder andere door middel van mediacampagnes, informatievoorziening, begeleidings- en adviesdiensten en in het bijzonder begeleidings- en adviesdiensten die speciaal zijn bedoeld voor achtergestelde groepen; is van mening dat zo'n promotie, om effect te hebben, door actief beleid van de lidstaten moet worden geflankeerd om het combineren van studie met werk en gezin te vergemak ...[+++]


There is a need to widen access for those from disadvantaged groups and to address actively the special learning needs of those with disabilities, in the implementation of all parts of the programme, including through the use of higher grants to reflect the additional costs of disabled participants, and the provision of support for the learning and use of sign languages and Braille.

Kansarmen moeten een ruimere toegang krijgen en er moet actief worden ingespeeld op de bijzondere behoeften van mensen met een handicap bij de uitvoering van alle onderdelen van het programma, onder meer door de toekenning van hogere subsidies om rekening te houden met de extra kosten van gehandicapte deelnemers en door steunverlening voor het leren en gebruiken van gebarentalen en braille.




Anderen hebben gezocht naar : fourth world     marginalized group     montessori learning equipment     montessori learning implements     montessori learning instruments     montessori learning tools     advise on learning methods     advises on learning methods     aid to disadvantaged groups     aid to low-income groups     ascertain learning disorders     charity     computer-aided learning     computer-assisted learning     computerised teaching     confer on learning methods     deprived persons     disadvantaged categories     early foreign language acquisition     early foreign language learning     early language learning     early second language acquisition     early second language learning     early stages foreign language learning     early-stage foreign language acquisition     early-stage foreign language learning     identify learning disorder     identify learning disorders     identifying learning disorders     income support     learning by discovery     learning disadvantage     learning from observation and discovery     learning without a teacher     make recommendations on learning methods     marginalised position     programmed instruction     programmed learning     socially disadvantaged class     special needs     supplementary benefit     teaching by computer     underclass     unsupervised learning     Learning disadvantage     


datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Learning disadvantage' ->

Date index: 2022-01-30
w