17. Points out that, in a market economy, innovation is not exclusively intended to meet major societal challenges but also plays a particularly important role in the manufacture of consumer-friendly and attractive products in the fields of leisure, technology, industry, culture and entertainment; points out that there is a vast international market for innovative high-tech leisure products (smart phones, tablet PCs, console games, portable recreational devices etc.), as well as a world market for social networking and innovative online services, in which European undertakings are playing a negligible role;
17. wijst erop dat, in een markteconomie, innovatie niet enkel tot doel heeft een antwoord te bieden op grote maatschappelijke uitdagingen, maar eveneens een bijzonder belangrijke rol speelt bij de vervaardiging van consumentvriendelijke en aantrekk
elijke producten op het vlak van vrije tijd, technologie, industrie, cultuur en vermaak; wijst erop dat er een brede internationale markt bestaat voor innovatieve hoogtechnologische vrijetijdsartikelen (zoals smartphones, tablet-pc's, videospellen en draagbare recreatieve toestellen), alsook een wereldmarkt voor sociale netwerken en innovatieve onlinediensten, en dat de Europese ondernemingen
...[+++] op dit vlak een verwaarloosbare rol spelen;