Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess the ergonomic qualities of urban transportation
City road network
Consider ergonomic aspects of urban transportation
Consider urban transportation ergonomics
Design urban transport studies
Develop studies in urban transportation
Develop urban transport studies
Integrated urban transport
Intercity transport
Metropolitan road network
Non-stop
Non-stop rapid transit system
Non-stop transit system
Non-stop urban transportation
Road infrastructure in metropolitan areas
Study transportation requirements of cities
Urban road transport network
Urban transport

Vertaling van "Non-stop urban transportation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
non-stop rapid transit system | non-stop transit system | non-stop urban transportation

continu stedelijk vervoer


non-stop (rapid) transit system | non-stop urban transportation

continu stedelijk vervoer


assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics

ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer


design urban transport studies | study transportation requirements of cities | develop studies in urban transportation | develop urban transport studies

studies inzake stedelijk transport ontwikkelen


urban transport [ intercity transport ]

stadsvervoer [ interstedelijk vervoer | mobiliteit in de stad ]




metropolitan road network | road infrastructure in metropolitan areas | city road network | urban road transport network

stadswegennet
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
80% of Europeans live in an urban environment. Public transport, cars, lorries, cyclists and pedestrians all share the same infrastructure. Urban transport accounts for 40% of CO2 emissions of road transport and up to 70% of other pollutants from transport. One in three road fatalities occurs in cities. Congestion problems, too, are concentrated in and around cities. How to increase mobility while at the same time reducing congestion, accidents and pollution is the common ...[+++]

80% van alle Europeanen leeft in de stad. Openbaar vervoer, auto’s, vrachtwagens, fietsers en voetgangers delen allemaal dezelfde infrastructuur. Stedelijk vervoer zorgt voor 40% van de CO2-uitstoot van het wegvervoer en tot 70% van de overige vervuiling door vervoer. Eén op drie doden in het wegverkeer valt in de stad. Ook congestieproblemen concentreren zich in en rond steden. Alle grote steden staan voor de uitdaging enerzijds de mobiliteit te verbeteren en anderzijds de congestie, het aantal ongevallen en de vervuiling terug te dringen. Stedelingen worden sterker geconfronteerd met de negatieve gevolgen van hun eigen mobiliteit en st ...[+++]


Sustainable Urban Transport Plans will help compliance with these requirements by identifying measures to manage noise from urban transport.

Plannen voor duurzaam stadsvervoer zullen de naleving van deze eisen bevorderen doordat daarin maatregelen worden geïnventariseerd om het door het stadsvervoer geproduceerde lawaai te beheersen.


7. Considers that it is therefore essential to ensure the development and promotion of SUMPs and urban sustainability in all European cities, functional urban areas and regions, including an analysis of needs and objectives for mobility infrastructure, while addressing those modes and means of transport which are complementary in the context of territorial and global spatial development, promoting clean, sustainable, safe, effective and energy-efficient transport, favouring the interconnectedness of urban and periurban areas, and prom ...[+++]

7. acht het daarom essentieel dat gezorgd wordt voor uitwerking en promotie van SUMP's en stedelijke duurzaamheid in alle Europese steden, functionele stedelijke gebieden en regio's, wat mede een analyse inhoudt van de behoeften en doelstellingen voor mobiliteitsinfrastructuur, waarbij alle vormen en middelen van vervoer in hun complementaire samenhang en in de context van territoriale en mondiale ruimtelijke ordening aan bod komen, ter bevordering van schoon, duurzaam, effectief en energie-efficiënt vervoer, dat de aansluiting van stedelijke gebieden met de agglomeratie begunstigt, en van meer zelfvoorzieningsvermogen, concurrentiekrach ...[+++]


In addition, urban transport and urban mobility are very much part of urban development. I am therefore pleased that we also have our colleague from the Committee on Regional Development in the Chamber.

Voorts hangen het stadsvervoer en de stedelijke mobiliteit nauw samen met de stedelijke ontwikkeling, en ik ben blij dat ook de collega van de Commissie regionale ontwikkeling in de zaal zit.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- (ET) The report concerning urban traffic and the action plan in that area earned my vote, because urban transport plays a very important role in EU freight and passenger transport. As a result, the preparation of a separate urban transport strategy is altogether justified.

- (ET) Ik heb voor het verslag over de stedelijke mobiliteit en het actieplan daarvoor gestemd, omdat het stedelijk vervoer een uiterst belangrijke rol speelt in het vracht- en personenvervoer in de EU. Het opstellen van een afzonderlijke strategie voor het stedelijk vervoer is dan ook gerechtvaardigd.


The Commission’s – and therefore the EU’s – evasion of this subject does nothing to help solve the problem of urban transport and citizens’ mobility, nor the problems of air pollution in cities – we know that 40% of CO2 emissions are caused by urban transport and that 70% of other transport pollutants are urban. Nor does it help the problems of road safety – we know that 50% of fatal accidents take place in cities – nor those relating to the production of consumers, less able citizens, whose mobility is dependent on public transport.

Als de Commissie – en dus de EU – zich aan deze taak onttrekt, is dat niet nuttig voor de oplossing van het probleem van het stedelijk vervoer en de mobiliteit van de burgers, de luchtvervuiling in de steden, de verkeersveiligheid en de productie van consumenten, de zwakste burgers wier mobiliteit afhangt van het stedelijk vervoer. Het is bekend dat 40 procent van de CO2-emissies en 70 procent van de overige vervuilende stoffen toe te schrijven zijn aan het stedelijk vervoer.


24. Calls on the Commission to work, alone or together with the European Investment Bank, for example, on examining the current and future possibilities for financing urban transport; suggests drawing up a comprehensive guide setting out in a systematic manner all funds available for urban transport; calls, in addition, on the Commission to examine the question of cross-subsidisation in the field of transport to ensure fair treatment between all modes of transport and between the transport of passengers and of goods; moreover all a ...[+++]

24. roept de Commissie op om, zowel alleen als in samenwerking met de Europese Investeringsbank, bijvoorbeeld de bestaande en toekomstige mogelijkheden voor het ontwikkelen van financieringsinstrumenten voor stadsvervoer te onderzoeken; oppert het idee van een alomvattende gids met een gedetailleerd overzicht van alle voor stedelijk vervoer beschikbare financiële middelen; roept de Commissie er voorts toe op de kwestie van kruissubsidiëring op vervoersgebied te onderzoeken om tot een gelijke behandeling te komen van alle vervoersmodi en tussen passagiers- en goederenvervoer; verder zou er een evaluatie moeten worden gemaakt van alle a ...[+++]


The cross-cutting nature of urban management issues means that any strategy for improving the urban environment needs to be coordinated with the other environmental policies concerned. including climate change policy (sustainable construction to improve energy efficiency, urban transport plans, etc.), protection of nature and biodiversity (reducing urban sprawl, converting industrial wastelands, etc.), quality of life and health (reducing air pollution and noise, etc.), sustainable use of natural resources and prevention and recycling ...[+++]

Door de sectoroverschrijdende aard van de problematiek van het stadsbeheer vereist iedere strategie ter verbetering van het stadsmilieu coördinatie met alle andere milieubeleidsaspecten. Hierbij wordt gedacht aan de bestrijding van de klimaatverandering (bouwwerken met een gunstige energie-efficiëntie, plannen voor stadsvervoer, enz.), natuurbescherming en biodiversiteit (beperking van de stedelijke expansie, sanering van industrieterreinen, enz.), levenskwaliteit en volksgezondheid (beperking van luchtverontreiniging en geluidshinder, enz.), het duurzaam gebruik van natuurlijke hulpbronnen alsook afvalpreventie en -recycling.


The cross-cutting nature of urban management issues means that any strategy for improving the urban environment needs to be coordinated with the other environmental policies concerned. including climate change policy (sustainable construction to improve energy efficiency, urban transport plans, etc.), protection of nature and biodiversity (reducing urban sprawl, converting industrial wastelands, etc.), quality of life and health (reducing air pollution and noise, etc.), sustainable use of natural resources and prevention and recycling ...[+++]

Door de sectoroverschrijdende aard van de problematiek van het stadsbeheer vereist iedere strategie ter verbetering van het stadsmilieu coördinatie met alle andere milieubeleidsaspecten. Hierbij wordt gedacht aan de bestrijding van de klimaatverandering (bouwwerken met een gunstige energie-efficiëntie, plannen voor stadsvervoer, enz.), natuurbescherming en biodiversiteit (beperking van de stedelijke expansie, sanering van industrieterreinen, enz.), levenskwaliteit en volksgezondheid (beperking van luchtverontreiniging en geluidshinder, enz.), het duurzaam gebruik van natuurlijke hulpbronnen alsook afvalpreventie en -recycling.


They address issues such as the implementation of urban road user charging schemes (PROGRESS), policy requirements for high quality public transport (VOYAGER), socio-economic impacts of urban transport investments (TRANSECON), urban freight policies (BESTUFS) and the assessment of mobility management and behavioural change programmes (MOST, TAPESTRY).

De projecten hebben betrekking op kwesties als de tenuitvoerlegging van programma's voor het heffen van tol voor weggebruikers in de binnenstad (PROGRESS), de beleidsvereisten voor hoogwaardig openbaar vervoer (VOYAGER), de sociaal-economische gevolgen van investeringen in stadsvervoer (TRANSECON), beleid met betrekking tot stadsvracht (BESTUFS) en de evaluatie van programma's voor mobiliteitsbeheer en gedragsverandering (MOST, TAPESTRY).


w