Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Document loan
ECOMOG
ECOWAS Ceasefire Monitoring Group
ECOWAS Military Observer Group
ECOWAS Monitoring Group
EIONET
Environmental Information and Observation Network
Furnishing of documents
Lending of documents
Military Observer Group of ECOWAS
Observation
Observation technique
Observe documents
Observe equipment feed
Observe machine feed
Observe machinery feed
Observe system feed
Observer
Observer status
Official observation of the signing of documents
Provision of documents
See documents
Sending of documents
Supplying of documents
Transmission of documents
UNIKOM
United Nations Iraq-Kuwait Observation Mission
United Nations Iraq-Kuwait Observer Mission
View documentation
View documents
Witness document signings
Witness the signing of document
Witness the signing of documents

Traduction de «Observe documents » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
official observation of the signing of documents | witness the signing of document | witness document signings | witness the signing of documents

getuige zijn van de ondertekening van documenten | ondertekening van documenten bijwonen


view documentation | view documents | observe documents | see documents

documenten bestuderen


observe machinery feed | observe system feed | observe equipment feed | observe machine feed

machinetoevoer controleren


ECOWAS Ceasefire Monitoring Group | ECOWAS Military Observer Group | ECOWAS Monitoring Group | Military Observer Group of ECOWAS | Military Observer Group of the Economic Community of West African States | ECOMOG [Abbr.]

ECOWAS Monitoring Group | ECOMOG [Abbr.]


provision of documents [ document loan | furnishing of documents | lending of documents | sending of documents | supplying of documents | transmission of documents ]

documentverschaffing [ doorzenden van een document | uitlenen van een document | verstrekken van een document | verstrekken van een tekst ]


observation [ observation technique ]

observatie [ observatietechniek ]


United Nations Iraq-Kuwait Observation Mission | United Nations Iraq-Kuwait Observer Mission | UNIKOM [Abbr.]

Irak-Koeweit Waarnemersmissie van de Verenigde Naties


observer [ observer status ]

waarnemer [ status van waarnemer ]


Environmental Information and Observation Network | European environment information and observation network | European Environment Monitoring and Information Network | EIONET [Abbr.]

Europees milieubewakings- en informatie-netwerk | Europees milieuobservatie- en informatienetwerk | milieuobservatienetwerk


A well-defined entity within the group of auto inflammatory disorders, it is a rare disease with 49 cases documented so far. It affects mainly young adults and is characterised by recurrent attacks of fever and deep abscess-like collections, most fre

corticosteroïdesensitief aseptisch abces-syndroom
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
9. Acknowledges from the Agency that its Governing Board adopted the Agency’s conflicts of interests policy in November 2014; notes, moreover, that the policy includes provisions regarding the publication of CVs and the declarations of interests of the Director and of Senior Management; observes that the majority of these documents were made publicly available; urges the Agency to provide a track record of all the conflicts of interests cases until the end of September 2015; observes with concern that the obligation to publish CVs and declarations of interests is not appl ...[+++]

9. verneemt van het Agentschap dat zijn raad van bestuur in november 2014 het beleid van het Agentschap inzake belangenconflicten heeft goedgekeurd; neemt er voorts nota van dat dit beleid bepalingen omvat betreffende de publicatie van de cv's en belangenverklaringen van de directeur en het hoger management; stelt vast dat het merendeel van deze documenten openbaar is gemaakt; vraagt het Agentschap dringend een lijst over te leggen van alle gevallen in de periode tot eind september 2015 waarin zich een belangenconflict heeft voorgedaan; constateert met verontrusting dat de verplichte bekendmaking van een belangenverklaring niet voor ...[+++]


The appointment shall be made for a period of five years on grounds of merit and documented administrative and managerial competence, as well as documented experience in the fields referred to in Article 1 after hearing the opinion of the observer as referred to in Article 10.

De uitvoerend directeur wordt voor een periode van vijf jaar benoemd op grond van verdienste en van door bewijsstukken aangetoonde bestuurlijke en leidinggevende bekwaamheid, alsook door bewijsstukken aangetoonde ervaring op de in artikel 1 vermelde gebieden, nadat het advies van de in artikel 10 bedoelde waarnemer is gehoord.


33. Is worried about the Court of Auditors' observations with regard to the AARs and the Synthesis Report (Annual Report, points 1.17 - 1.25); believes that those observations need to be addressed without delay in order to safeguard the value of those documents as accountability instruments; recognises, however, that the calculation of a residual error rate is only one of the methods used by the Commission for estimating the amount at risk; calls on the Commission to provide consistent guidelines to be implemented by all Directorat ...[+++]

33. is ongerust over de constateringen van de Rekenkamer inzake de jaarlijkse activiteitenverslagen en het samenvattend verslag (Jaarverslag, punten 1.17 - 1.25); meent dat onverwijld werk moet worden gemaakt van deze constateringen zodat de waarde van deze documenten als boekhoudinstrumenten behouden blijft; ziet echter in dat de berekening van een resterend foutenpercentage slechts één van de methoden is die de Commissie voor het ramen van het risico lopende bedrag aanwendt; vraagt de Commissie om consistente richtsnoeren te verstrekken waaraan alle directoraten-generaal zich dienen te houden;


B. whereas according to the OSCE/ODIHR and an election-monitoring group Golos reports the 4 December 2011 Russian Duma parliamentary elections were marked by a number of significant electoral irregularities and manipulations, including multiple voting (so-called 'bus carousels'), pre-filled ballots, hampering oppositional parties observers and detentions of journalists documenting the elections; whereas the OSCE/ODIHR assessed the vote count as 'bad or very bad' in 34 out of 115 observed polling stations;

B. overwegende dat volgens rapporten van de OVSE/ODIHR en de verkiezingswaarnemingsorganisatie Golos de verkiezingen voor de Staatsdoema van 4 december 2011 werden gekenmerkt door een aantal ernstige onregelmatigheden en manipulaties, met inbegrip van meervoudig stemmen (zogenaamde "buscarrousels"), van te voren ingevulde stembiljetten, het hinderen van waarnemers van oppositiepartijen en het gevangen houden van journalisten die verslag uitbrachten voer de verkiezingen; overwegende dat de OVSE/ODIHR het tellen van de stemmen als "slecht of heel slecht" heeft beoordeeld in 34 van de 115 gecontroleerde stembureaus;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
If, within fifteen working days of receipt, the Commission communicates to the organisation of TABs its observations on the copy of the European Assessment Document, the organisation of TABs shall examine the observations and shall send a copy of the European Assessment Document, as then amended or without amendment, as the case may be, to the manufacturer and the Commission.

Als de Commissie de organisatie van TBI's binnen vijftien werkdagen na de ontvangst van dat exemplaar haar opmerkingen over het afschrift van het Europees beoordelingsdocument meedeelt, onderzoekt de organisatie van TBI's de opmerkingen dienovereenkomstig en zendt die organisatie een afschrift van het dan gewijzigde of onveranderd gelaten Europese beoordelingsdocument aan de fabrikant en de Commissie.


3. Chambers shall have a preparatory responsibility with regard to documents for adoption by the Court, including draft observations and opinions, proposed work programmes and other documents in the audit field, except those for which the committees established under Article 12 have a preparatory responsibility.

3. De kamers zijn verantwoordelijk voor de voorbereiding van documenten ter vaststelling door de Rekenkamer, waaronder ontwerpopmerkingen en -adviezen, voorgestelde werkprogramma's en andere documenten op het gebied van de controle, behalve van die, waarvoor de krachtens artikel 12 ingestelde comités een voorbereidende verantwoordelijkheid hebben.


having regard to the Council document on election assistance and observation (6),

gezien het document van de Raad betreffende verkiezingsondersteuning en verkiezingswaarneming (6),


– having regard to the Council document on election assistance and observation ,

gezien het document van de Raad betreffende verkiezingsondersteuning en verkiezingswaarneming ,


* The obligation to document the risk assessment in all types of undertakings (article 9): The Court of justice considered in its judgement of 7 February 2002 [21] that " At the outset, it should be observed that Article 9(1)(a) of the Directive imposes a duty on the employer to be in possession of documents containing an assessment of the risks to safety and health at work, documents to which workers and/or their representatives with specific responsibility for the safety and health of workers must have access under Article 10(3)(a) ...[+++]

* De verplichting om de risico-evaluatie in alle soorten bedrijven te documenteren (artikel 9): Het Hof van Justitie oordeelde in zijn arrest van 7 februari 2002 [21] als volgt: "Vooraf zij opgemerkt dat de werkgever krachtens artikel 9, lid 1, sub a, van de richtlijn moet beschikken over documenten die een evaluatie van de risico's voor de veiligheid en de gezondheid op het werk bevatten, documenten waartoe de werknemers of de werknemersvertegenwoordigers met een specifieke taak op het gebied van de bescherming van de veiligheid en de gezondheid van de werknemers volgens artikel 10, lid 3, sub a, van de richtlijn toegang moeten hebben" ...[+++]


Each observer and inspector shall carry an identity document issued by the designating State in a form approved or provided by CCAMLR stating that the observer or inspector has been designated to carry out observation and inspection in accordance with this system.

a) Elke waarnemer en inspecteur moet een door de aanwijzende Staat verstrekt identiteitsbewijs van een door de CCAMLR goedgekeurd of voorgeschreven model bij zich hebben waarin wordt bevestigd dat de waarnemer of inspecteur is aangewezen om overeenkomstig deze regeling waarnemingen en inspecties uit te voeren.


w