Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educate on primary education class content
Educator in primary education
Elementary education
Headmaster of primary school
Headteacher of primary school
Music teacher primary school
Pre-primary and Primary Schools Forecasting Commission
Pre-primary education
Pre-school education
Primary education
Primary education headteacher
Primary education teacher
Primary school
Primary school head teacher
Primary school teacher
Primary schools
Teach primary education class content
Teaches primary education class content
Teaching primary education class content

Traduction de «Pre-primary education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
pre-primary education | pre-school education

kleuteronderwijs | preprimair onderwijs


educate on primary education class content | teaching primary education class content | teach primary education class content | teaches primary education class content

lagereschoolonderwerpen aanleren | lagereschoolonderwerpen onderwijzen


music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

leerkracht lager onderwijs | onderwijsgevende basisonderwijs | leerkracht basisonderwijs | leraar basisonderwijs


primary education [ elementary education | primary school ]

basisonderwijs [ basisschool | lagere school ]


headteacher of primary school | primary education headteacher | headmaster of primary school | primary school head teacher

directrice basisonderwijs | schooldirectrice | directeur basisonderwijs | hoofdonderwijzeres


Pre-primary and Primary Schools Forecasting Commission

Commissie Prognose Kleuter- en Basisonderwijs


primary education | primary schools

basisonderwijs | gewoon lager onderwijs | ba o [Abbr.] | G.L.O. [Abbr.]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
0 - PRE-PRIMARY EDUCATION and 1 - PRIMARY EDUCATION OR FIRST STAGE OF BASIC EDUCATION

0 - VOORBEREIDEND ONDERWIJS en 1 - LAGER ONDERWIJS OF EERSTE FASE VAN HET BASISONDERWIJS


In 2006, Ministers stated that ECEC can bring the highest rates of return over the lifelong learning cycle, especially for the disadvantaged.[8] In 2008 they agreed a series of priorities for cooperation at EU level on school policy issues, including how to ensure accessible, high-quality pre-school provision,[9] and in 2009 they adopted a strategic framework for cooperation in education and training until 2020, which included among the priorities for the period 2009-2011 'to promote generalised equitable access and reinforce the quality of the provision and teacher support' in pre-primary education'.[10]

In 2006 hebben de ministers verklaard dat OOJK in de gehele cyclus van een leven lang leren de hoogste rendementspercentages kan opleveren, voornamelijk voor de kansarmsten.[8] In 2008 hebben zij overeenstemming bereikt over een reeks prioriteiten voor samenwerking op EU-niveau op het gebied van schoolbeleid, waaronder het garanderen van toegankelijke en hoogwaardige voorschoolse voorzieningen[9], en in 2009 hebben zij een strategisch kader voor samenwerking op het gebied van onderwijs en opleiding tot 2020 goedgekeurd, waarvan een van de prioriteiten voor 2009-2011 was "een veralgemeende en voor iedereen gelijke toegang te waarborgen en de kwaliteit van de voorzieningen en de steun voor leerkrachten te verbeteren" in het ...[+++]


High quality early childhood education and care lays the foundation of an effective and equitable education systemIt prepares children for primary education, boosts academic performance at all future levels, and has a particularly positive impact for children from disadvantaged and migrant backgrounds.PISA shows that 15 year olds who had not attended pre-primary education have a three times greater risk of being low performers than those who had attended it for more than one year. Investing in early childhood education and care reduces the need for higher levels of spending at later stages of education, when the costs for closing the gap ...[+++]

Opvang en onderwijs van hoge kwaliteit voor jonge kinderen vormt de basis voor een doeltreffend en rechtvaardig onderwijsstelselKinderen worden er voorbereid voor het basisonderwijs, de schoolprestaties op alle toekomstige niveaus worden erdoor verbeterd en het effect ervan is met name positief voor kinderen met een kansarme en migratieachtergrond.PISA laat zien dat vijftienjarigen die geen kleuteronderwijs hebben gevolgd, drie keer zo veel risico lopen om slecht te presteren als degenen die meer dan een jaar kleuteronderwijs hebben gevolgd Door te investeren in opvang en onderwijs voor jonge kinderen zijn er minder hoge uitgaven nodig t ...[+++]


The International Standard Classification of Education (I S C E D 1997) covers the following levels: level 0 - pre-primary education; level 1 - primary education or first stage of basic education; level 2 - lower secondary or second stage of basic education; level 3 - (upper) secondary education; level 4 - post-secondary non-tertiary education; level 5 - first stage of tertiary education; level 6 - second stage of tertiary education.

De International Standard Classification of Education (ISCED 1997) maakt gebruik van de volgende niveaus: niveau 0 - het kleuteronderwijs; niveau 1 - lager onderwijs of eerste fase van het basisonderwijs; niveau 2 - lager middelbaar onderwijs of de tweede fase van het basisonderwijs; niveau 3 - (hoger) middelbaar onderwijs; niveau 4 - postsecundair niet-tertiair onderwijs; niveau 5 - eerste fase van het tertiair onderwijs; niveau 6 - tweede fase van het tertiair onderwijs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
ISCED level 0.2 (Pre-primary education): ‘Education designed to support early development in preparation for participation in school and society.

ISCED-niveau 0.2 (preprimair onderwijs): „Onderwijs gericht op het ondersteunen van vroege ontwikkeling ter voorbereiding van deelname aan school en maatschappij.


These areas include improving the quality and attractiveness of vocational education and training and higher education, the acquisition by all of key competences including language skills, pre-primary education, the reduction of early school leaving, the professional development of teachers, trainers and school leaders, and adult learning.

Tot die gebieden behoren de verbetering van de kwaliteit en de aantrekkelijkheid van beroepsonderwijs en -opleiding en hoger onderwijs, de verwerving door eenieder van kerncompetenties, met inbegrip van taalvaardigheden, preprimair onderwijs, het terugdringen van voortijdig schoolverlaten, de professionele ontwikkeling van onderwijsgevenden, praktijkopleiders en schoolleiders, en volwasseneneducatie.


ISCED 0 and 1 (code 01): Pre-primary education and primary education or first stage of basic education

ISCED 0 en 1 (code 01): Voorbereidend onderwijs en lager onderwijs of eerste fase van het basisonderwijs


resources and structures (educational expenditure per student, education and training of teachers, participation rates in pre-primary education and number of students per computer).

- de financiële middelen en de structuren (onderwijsuitgaven per student, onderwijs en opleiding van de leraren, schoolbezoekpercentage van voorschoolsonderwijs, aantal studenten per computer).


2. ensure the efficient targeting of education and training reforms and investment, both in the long term and the short term, in order to meet the needs of the knowledge-based society through improved quality and equity, particularly by focusing on pre-primary education, targeted early intervention programmes and equitable education and training systems that are aimed at providing opportunities, access, treatment and outcomes which are independent of socio-economic background and other factors which may lead to educational disadvantage.

2. te zorgen voor een doelmatige afstemming van hervormingen en investeringen op het gebied van onderwijs en opleiding, zowel op lange als op korte termijn, teneinde aan de behoeften van de kennismaatschappij te voldoen door middel van betere kwaliteit en meer rechtvaardigheid, met name door meer aandacht te besteden aan preprimair onderwijs, gerichte programma's voor vroegtijdige ondersteuning en rechtvaardige onderwijs- en opleidingsstelsels die erop gericht zijn kansen, toegangsmogelijkheden, benaderingen en resultaten te bieden die niet afhangen van de sociaaleconomische achtergrond en andere factoren die tot een onderwijsachterstand ...[+++]


7. the joint interim report of the Council and the Commission of 23 February 2006 on the implementation of the 'Education Training 2010' work programme, which underlines that giving equal consideration to the efficiency, quality and equity objectives of the education and training systems is a "sine qua non of achieving the Lisbon goals while strengthening the European social model" and that "there is no trade-off between efficiency and equity" and further that "in particular, investment in pre-primary education is of paramount importance for preventing school failure and social exclusion" ;

7. het gezamenlijk tussentijds verslag van de Raad en de Commissie van 23 februari 2006 over de uitvoering van het werkprogramma "Onderwijs en opleiding 2010", waarin wordt onderstreept dat doelmatigheid, kwaliteit en rechtvaardigheid doelstellingen op onderwijs- en opleidingsgebied zijn die allemaal evenveel aandacht verdienen, en dat, "men hier niet omheen kan, wil men de Lissabondoelstellingen verwezenlijken en tegelijkertijd het Europees sociaal model versterken", en dat "doelmatigheid en rechtvaardigheid niet ten koste van elkaar gaan" en voorts dat "met name investeringen in preprimair onderwijs van eminent belang zijn om falen op ...[+++]


w