Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communications sector policies
Communications sector protocols
Directive on the re-use of public sector information
Government paper
Nationalised industry
PSI directive
Public corporation
Public enterprise
Public enterprises
Public funds
Public relations sector guidelines
Public relations sector protocols
Public sector
Public sector bills
Public sector debt securities
Public service compromise
Public service concession
Public undertaking
Public utilities
Public utilities sector
Public utility
Public utility accord
Public utility company
Public utility compromise
Public utility inspector
Public utility manager
Re-use of public sector information
Reuse of public sector information
Right to re-use information
Right to reuse information
Sector of public utilities
Securities of the public sector
State sector
State undertaking
Statutory undertaker
Utilities

Traduction de «Public utilities sector » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
public utilities sector | sector of public utilities

verzorgingssector








government paper | public funds | public sector bills | public sector debt securities | securities of the public sector

openbare fondsen | overheidsfonds | overheidsfondsen | overheidspapier | overheidspapieren | publieke fondsen


public relations sector guidelines | public relations sector protocols | communications sector policies | communications sector protocols

beleidslijnen inzake de communicatiesector | beleidslijnen voor de communicatiesector | beleid inzake de communicatiesector | beleid voor de communicatiesector


public utilities | public utility company | statutory undertaker | utilities

instelling van openbaar nut | openbare dienst | openbare nutsbedrijf


right to reuse information [ Directive on the re-use of public sector information | PSI directive | reuse of public sector information | re-use of public sector information | right to re-use information ]

recht op hergebruik van informatie [ hergebruik van overheidsinformatie | PSI-richtlijn | richtlijn inzake het hergebruik van overheidsinformatie. ]


public service compromise | public utility accord | public service concession | public utility compromise

concessie voor openbare diensten


public sector [ nationalised industry | public corporation | public enterprise | public undertaking | state sector | State undertaking | Public enterprise(STW) | public enterprises(UNBIS) ]

overheidsbedrijf [ genationaliseerde onderneming | overheidssector | staatsbedrijf ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It sets out the European Union (EU) rules for procurement by public sector contracting authorities and by contracting entities in the utilities sector by means of a concession (e.g. the right to operate infrastructure, such as a motorway, or a service (e.g. a bus route).

De richtlijn stelt regels van de Europese Unie (EU) vast voor aanschaffingen door aanbestedende diensten in de overheidssector en door aanbestedende instanties in de sector nutsbedrijven door middel van een concessie (bijv. het recht om infrastructuur (zoals een autosnelweg) of een dienst (zoals een busroute) te exploiteren.


Broadly speaking, the contracting authorities here are state, regional or local authorities or bodies governed by public law, while contracting entities are authorities or operators in the utilities sector exercising one of the relevant activities and awarding a concession for carrying them out (detailed definitions of contracting authorities and contracting entities are given in Articles 6 and 7 of the directive).

In grote lijnen zijn de aanbestedende diensten hier nationale, regionale of lokale overheden of publiekrechtelijke instellingen terwijl de aanbestedende instanties instanties of ondernemers in de sector nutsbedrijven zijn die een van de ter zake doende activiteiten verrichten en een concessie gunnen voor de uitoefening van die activiteiten (zie artikelen 6 en 7 van de richtlijn voor gedetailleerde definities van aanbestedende diensten en aanbestedende instanties).


Directive 2014/23/EU sets out the rules for procurement by public sector contracting authorities and by contracting entities in the utilities sector by means of a concession.

Richtlijn 2014/23/EU legt de regels vast voor aanschaffingen door aanbestedende diensten in de overheidssector en door aanbestedende instanties in de sector nutsbedrijven door middel van een concessie.


Broadly speaking, the contracting authorities here are State, regional or local authorities or bodies governed by public law, while contracting entities are authorities or operators in the utilities sector, exercising one of the relevant activities and awarding a concession for purposes of carrying out this activity (for detailed definitions of contracting authorities and contracting entities, read Articles 6 and 7 of the directive).

In grote lijnen zijn de aanbestedende diensten hier nationale, regionale of lokale overheden of publiekrechtelijke instellingen terwijl de aanbestedende instanties instanties of ondernemers in de sector nutsbedrijven zijn, die een van de ter zake doende activiteiten verrichten en een concessie gunnen voor de uitoefening van die activiteiten (zie artikelen 6 en 7 van de richtlijn voor gedetailleerde definities van aanbestedende diensten en aanbestedende instanties).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It sets out the European Union (EU) rules for procurement by public sector contracting authorities and by contracting entities in the utilities sector by means of a concession (e.g. the right to operate infrastructure, such as a motorway, or a service (e.g. a bus route).

De richtlijn stelt regels van de Europese Unie (EU) vast voor aanschaffingen door aanbestedende diensten in de overheidssector en door aanbestedende instanties in de sector nutsbedrijven door middel van een concessie (bijv. het recht om infrastructuur (zoals een autosnelweg) of een dienst (zoals een busroute) te exploiteren.


Broadly speaking, the contracting authorities here are state, regional or local authorities or bodies governed by public law, while contracting entities are authorities or operators in the utilities sector exercising one of the relevant activities and awarding a concession for carrying them out (detailed definitions of contracting authorities and contracting entities are given in Articles 6 and 7 of the directive).

In grote lijnen zijn de aanbestedende diensten hier nationale, regionale of lokale overheden of publiekrechtelijke instellingen terwijl de aanbestedende instanties instanties of ondernemers in de sector nutsbedrijven zijn die een van de ter zake doende activiteiten verrichten en een concessie gunnen voor de uitoefening van die activiteiten (zie artikelen 6 en 7 van de richtlijn voor gedetailleerde definities van aanbestedende diensten en aanbestedende instanties).


This difference to the approach generally followed in other utilities sectors is explained by the specificities of the public broadcasting sector.

Dit verschil met de aanpak die doorgaans in andere nutssectoren wordt gevolgd, valt te verklaren door de specifieke kenmerken van de publieke omroep.


Directive 92/13/EEC applies to public contracts and concessions in the utilities sector falling within the scope of the relevant substantive rules (Directive 2014/23/EU and Directive 2014/25/EU, the latter replacing Directive 2004/17/EC from 18 April 2016).

Richtlijn 92/13/EEG is van toepassing op overheidsopdrachten en -concessies in de sector nutsbedrijven die vallen onder het toepassingsgebied van de relevante bepalingen van materieel recht (Richtlijn 2014/23/EU en Richtlijn 2014/25/EU, waarbij laatstgenoemde Richtlijn 2004/17/EG van 18 april 2016 vervangt).


Directive 2014/23/EU sets out the rules for procurement by public sector contracting authorities and by contracting entities in the utilities sector by means of a concession.

Richtlijn 2014/23/EU legt de regels vast voor aanschaffingen door aanbestedende diensten in de overheidssector en door aanbestedende instanties in de sector nutsbedrijven door middel van een concessie.


Having regard to current discussions on horizontal provisions governing relations with third countries in the context of public procurement, it is appropriate to maintain for an interim period the status quo of the regime which applies to the utilities sector pursuant to Articles 58 and 59 of Directive 2004/17/EC.

Gezien de lopende besprekingen over horizontale bepalingen betreffende de betrekkingen met derde landen in het kader van aanbestedingen, dient gedurende een overgangsperiode de status quo te worden gehandhaafd van de regeling die voor de sector nutsbedrijven geldt uit hoofde van de artikelen 58 en 59 van Richtlijn 2004/17/EG.


w