19 Encourages the Commission, the Member States and stakeholders to develop more targeted and more new media-focused public awareness campaigns, including a European Day against Counterfeiting and Piracy, which would seek to empower consumers in the fight against counterfeited goods, especially to instruct them about how to recognise counterfeited goods; emphasises the need to educate, especially young European consumers, to recognise the value of intellectual property and to raise awareness of the fact that its misuse can cause a real value loss to the owners of intellectual property rights;
19. roept de Commissie, de lidstaten en de belanghebbenden op om meer gerichte en meer op de nieuwe media geconcentreerde bewustmakingscampagnes te ontwikkelen, met inbegrip van een Europese dag tegen namaak en piraterij, om de consument sterker te maken in de strijd tegen namaakartikelen, met name door hem te leren hoe namaakartikelen te herkennen zijn; onderstreept de noodzaak van onderwijs, met name voor jonge Europese consumenten, om de waarde van intellectuele-eigendomsrechten te erkennen en het besef te laten doordringen dat misbruik hiervan tot reëel waardeverlies voor de houders van intellectuele-eigendomsrechten kan leiden;