17. Points out that there is a need for a holistic approach to air pollution in European cities; calls on the Commission, therefore, to put forward effective measures that enable the Member States to comply with the Ambient Air Quality Directive (2008/50/EC), notably by setting effe
ctive and ambitious emission ceilings for 2025 and 2030 under the National Emission Ceilings Directive (NEC), and by ensuring better coordination of measures under the NEC Directive and the Ambient Air Quality Directive, by setting ambitious car emission performance standards for 2025 and 2030 in a timely review of the CO2 and cars Regulation (EC) No 443/2009
...[+++], and by setting a clear timeframe for the implementation of Real-World Driving Emission Testing for private vehicles; 17. wijst op de noodzaak van een alomvattende aanpak van luchtvervuiling in Europese steden; dringt er daarom bij de Commissie op aan doeltreffende maatregelen te treffen om de lidstaten in staat te stellen aan de richtlijn luchtkwaliteit (2008/50/EG) te voldoen, met name door effectieve en ambitieuze emissieplafonds te bepalen voor 2025 en 2030, in het kader van de richtlijn nationale emissieplafonds (NEC-richtlijn) door te zorgen voor een betere coördinatie van de maatregelen in het kader van de NEC-richtlijn en de richtlijn luchtkwaliteit, door in een tijdige herziening van de verordening betreffende CO2 en auto's (Verordening (EG) nr. 433/2009) ambiti
euze normen voor de emissies ...[+++] van auto's vast te stellen voor 2025 en 2030, en door een duidelijk tijdschema vast te stellen voor de invoering van het testen van emissies onder reële rijomstandigheden voor personenvoertuigen;